|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2017 | 16 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,493 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB13 | | 1:32,194 | - | - | 8 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:32,304 | 0,110 | 0,110 | 10 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF70H | | 1:32,750 | 0,556 | 0,446 | 10 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:32,754 | 0,560 | 0,004 | 13 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF70H | | 1:32,785 | 0,591 | 0,031 | 9 |
6. | 19 | Felipe Massa | Williams FW40 | | 1:32,801 | 0,607 | 0,016 | 12 |
7. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB13 | | 1:32,809 | 0,615 | 0,008 | 8 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.17 | | 1:32,933 | 0,739 | 0,124 | 9 |
9. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR12 | | 1:33,604 | 1,410 | 0,671 | 18 |
10. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR12 | | 1:33,744 | 1,550 | 0,140 | 11 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM10 | | 1:33,916 | 1,722 | 0,172 | 14 |
12. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL32 | | 1:33,922 | 1,728 | 0,006 | 10 |
13. | 94 | Pascal Wehrlein | Sauber C36 | | 1:33,947 | 1,753 | 0,025 | 15 |
14. | 18 | Lance Stroll | Williams FW40 | | 1:33,965 | 1,771 | 0,018 | 15 |
15. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL32 | | 1:34,027 | 1,833 | 0,062 | 15 |
16. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM10 | | 1:34,064 | 1,870 | 0,037 | 17 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-17 | | 1:34,198 | 2,004 | 0,134 | 13 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-17 | | 1:34,205 | 2,011 | 0,007 | 14 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C36 | | 1:34,268 | 2,074 | 0,063 | 15 |
20. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.17 | | 1:34,417 | 2,223 | 0,149 | 11 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,648 |
|
|
Max Verstappen potwierdził konkurencyjne tempo Red Bulla, uzyskując najlepszy czas okrążenia w trakcie sobotniego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Bahrajnu.
Krótko po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej, na okrążenia instalacyjne wyjechali Carlos Sainz, Romain Grosjean oraz Vettel. W niedługim czasie pierwsze sobotnie kółka przejechali niemal wszyscy zawodnicy. Już w początkowych minutach Grosjean zgłaszał problemy z dużą podsterownością, a Verstappen informował inżynierów Red Bulla o nierówno ustawionej kierownicy.
Po dziesięciu minutach na torze pojawili się wszyscy kierowcy prócz Raikkonena, Ericssona, Hulkenberga, Palmera i Wehrleina. Pierwsze pomiarowe okrążenia zostały pokonane przez Ocona i Pereza – obaj reprezentanci Force India zmieścili się w czasie 1m34s, korzystając z miękkich opon Pirelli.
Niedługo później do pracy przystąpił Hamilton – Brytyjczyk wykonał próbny start z końca alei serwisowej, po czym przystąpił do realizacji programu mając w swym bolidzie pośrednie ogumienie. Trzykrotny mistrz świata szybko zgłosił jednak problemy z działaniem układu hamulcowego, po czym powrócił do garażu "Srebrnych Strzał". W tym czasie na czele tabeli plasował się już Sainz.
Około 15:25 czasu lokalnego, przed Hiszpanem znalazł się jego zespołowy partner z Toro Rosso – Daniił Kwiat, legitymujący się wynikiem 1:33,934s, wykręconym w trakcie przejazdu na miękkiej mieszance. Chwilę po tym na P3 przesunął się Stoffel Vandoorne (+0,290s do lidera a supermiękkich Pirelli PZero), a Alonso wskoczył na piątą lokatę z czasem 1:34,564s na miękkich oponach.
Na półmetku sesji rezultatem okrążenia nie mógł pochwalić się jedynie Raikkonen. Nie wiadomo było jednak, czy w bolidzie Fina pojawiły się problemy techniczne, czy też była to zwyczajna strategia unikania jazdy w mało reprezentatywnych, gorących warunkach.
Około 20 minut przed zakończeniem sesji, na torze pojawiły się czerwone flagi, po tym jak Romain Grosjean uszkodził swój bolid w wyniku kraksy, do której doszło na wyjeździe z czwartego zakrętu. Francuz stracił kontrolę nad tylną osią swego Haasa VF-17 i uderzył w bariery, urywając przednie skrzydło i uszkadzając nos bolidu. Kierowcy udało się powrócić do alei serwisowej, a niedługo potem sesja została wznowiona. Chwilę przed incydentem na pierwsze miejsce awansował Verstappen.
Po niemrawym starcie sesji Raikkonen powrócił do pracy i na pierwszym pomiarowym kółku poprawił wynik młodego kierowcy Red Bulla. Po kilku minutach na czele klasyfikacji znajdowało się już jednak nazwisko Vettela, który na używanym komplecie supermiękkich opon wykręcił wynik 1:32,785s.
Za byłym zawodnikiem Red Bulla znajdował się ze stratą 0,004s Valtteri Bottas. Trzeci Raikkonen tracił do P1 0,035s, a czwarty Massa – 0,051s. W ostatnich minutach Max Verstappen błysnął czasem 1:32,194s. Hamiltonowi nie udało się przebić osiągnięcia Holendra – Brytyjczyk zakończył trening na drugim miejscu, nieco ponad 0,1s za kierowcą stajni z Milton Keynes. Z kolei Grosjean, który powrócił do jazdy po wcześniejszej kraksie, zgłosił zespołowi utratę mocy jednostki napędowej Ferrari.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 36°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 15%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|