|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2018 | 16 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:39,711 | - | - | 27 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:39,912 | 0,201 | 0,201 | 27 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:39,997 | 0,286 | 0,085 | 23 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:40,486 | 0,775 | 0,489 | 21 |
5. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:41,105 | 1,394 | 0,619 | 26 |
6. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:41,232 | 1,521 | 0,127 | 28 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:41,329 | 1,618 | 0,097 | 23 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:41,429 | 1,718 | 0,100 | 28 |
9. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:42,035 | 2,324 | 0,606 | 24 |
10. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:42,108 | 2,397 | 0,073 | 21 |
11. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:42,408 | 2,697 | 0,300 | 23 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:42,412 | 2,701 | 0,004 | 25 |
13. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:42,452 | 2,741 | 0,040 | 20 |
14. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:42,630 | 2,919 | 0,178 | 23 |
15. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:43,177 | 3,466 | 0,547 | 25 |
16. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:43,240 | 3,529 | 0,063 | 25 |
17. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:43,485 | 3,774 | 0,245 | 30 |
18. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:43,849 | 4,138 | 0,364 | 30 |
19. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:44,036 | 4,325 | 0,187 | 29 |
20. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:45,160 | 5,449 | 1,124 | 11 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:46,691 |
|
|
Daniel Ricciardo popisał się najlepszym czasem okrążenia w pierwszym piątkowym treningu przed Grand Prix Singapuru. Na dwóch kolejnych miejscach sesję zakończyli Max Verstappen i Sebastian Vettel.
Już po sześciu minutach Lance Stroll obrócił swój bolid na wyjściu z drugiego zakrętu. Chwilę po tym Sebastian Vettel jako pierwszy ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując na hipermiękkich oponach rezultat 1:47,831s. Od samego początku na bolidzie Niemca można było dostrzec ślady farby służącej do badania przepływu powietrza wokół elementów karoserii. Dbając o utrzymanie dobrej formy Ferrari przywiozło do Singapuru nowe deflektory oraz poprawki tylnego skrzydła.
Wkrótce wynik Niemca poprawił jego zespołowy partner – Kimi Raikkonen (1:33,632s). Przed wicelidera klasyfikacji generalnej awansował także Valtteri Bottas z Mercedesa. Max Verstappen realizował program Red Bulla korzystając z miękkich opon. Holender wykręcił na nich czas o 0,129s gorszy od tego, jakim legitymował się lider tabeli.
Po dwudziestu minutach Bottas wskoczył na P1 z osiągnięciem na poziomie 1:42,474s, po czym obrócił swój bolid dokładnie w tym samym miejscu co Stroll. Na drugim miejscu plasował się drugi z kierowców Mercedesa, Lewis Hamilton, który tracił do pierwszej pozycji mniej więcej pół sekundy. Trzecia pozycja należała do Vettela. Pierwsze przejazdy reprezentanci Srebrnych Strzał pokonywali jednak nie na hiprmiękkich, a ultramiękkich oponach. Hamilton stopniowo podkręcał tempo, aż w końcu zepchnął Bottasa na drugą lokatę, notując przy swoim nazwisku czas 1:42,072s. Na trzeciej pozycji znalazł się Daniel Ricciardo. Z kolei Esteban Ocon plasował się na P6 i rozdzielał dwóch kierowców Ferrari.
Kilka minut godzinie siedemnastej czasu lokalnego Ricciardo wykręcił czas 1:41,814s, który dał mu pierwsze miejsce w klasyfikacji sesji. Australijczyk miał w swoim bolidzie miękkie opony. Warunki na torze nie należały do najlepszych – nawierzchnia pozostawała "zielona" i śliska. Perez obrócił bolid w dwudziestym zakręcie, ale bez problemu powrócił do jazdy.
Po krótkiej wizycie u mechaników Bottas powrócił do jazdy na "żółtych" Pirelli PZero i szybko znalazł się na drugiej pozycji, tracąc do Ricciardo tylko 0,130s. Ta sama mieszanka znalazła się w W09 Hamiltona. Urzędujący czempion F1 zaliczył jednak szeroki wyjazd z pierwszego zakrętu i zgodnie z instrukcjami FIA musiał powrócić na tor po ominięciu ustawionego na poboczu pachołka. Wymiernych postępów dokonał za to Siergiej Sirotkin, który awansował z dwudziestego na dwunaste miejsce. Chwilę później Bottas podkręcił tempo i przesunął się przed Ricciardo, notując 1:41,669s. Druga próba Hamiltona także nie obyła się bez problemów. Kierowca ze Stevenage często blokował koła, co mogło świadczyć o problemach z balansem hamulców.
Pomimo tego Brytyjczykowi udało się poprawić czas Bottasa i trafić na pierwsze miejsce z czasem 1:41,232s. W przeciwieństwie do Mercedesa i Red Bulla kierowcy Ferrari w dalszym ciągu wykonywali przejazdy przy wykorzystaniu hipermiękkich opon. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę Scuderia wysłała swoim rywalom wyraźny sygnał: Vettel i Raikkonen awansowali na dwa pierwsze miejsca. Niemiec jako pierwszy w trakcie tego weekendu zszedł poniżej bariery 1m40s. Oznaczone różowym kolorem opony znalazły się także w bolidzie Carlosa Sainza, który wskoczył na czwartą pozycję.
Po mniej więcej dziesięciu minutach w bolidzie Ricciardo znalazły się hipermiękkie opony, a Australijczyk zepchnął na drugie miejsce Vettela, uzyskując wynik lepszy o blisko 0,3s. Przed Niemca awansował także Verstappen. W dole stawki sytuacja wracała do normalności – tabelę zamykało nazwisko Stoffela Vandoorne'a, którego czas był o sekundę wolniejszy od rezultatu dziewiętnastego Sirotkina. Szesnastą i siedemnastą lokatę okupowali zawodnicy Toro Rosso: Gasly i Hartley. Czternasty był Fernando Alonso. Poza czołową dziesiątką znajdowali się tym razem Perez i Ocon.
Mniej więcej osiem minut przed zakończeniem treningu Alonso wystosował do swoich inżynierów niepokojący komunikat: „Niska moc, niska moc”. Problem został szybko wyeliminowany z poziomu alei serwisowej. W ostatnich minutach Verstappen bardzo mocno zblokował koła niszcząc przy tym opony w swoim bolidzie. Dużo poważniejszymi konsekwencjami zakończyła się chwila nieuwagi Charlesa Leclerca, który rozbił swojego Saubera za wyjazdem z sekcji Anderson Bridge. „Przepraszam chłopaki, moja wina” – powiedział przez radio Monakijczyk.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Stan nawierzchni: sucha
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|