|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2018 | 16 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:38,054 | - | - | 19 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:38,416 | 0,362 | 0,362 | 16 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:38,558 | 0,504 | 0,142 | 14 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:38,603 | 0,549 | 0,045 | 17 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:39,186 | 1,132 | 0,583 | 14 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:39,265 | 1,211 | 0,079 | 10 |
7. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:39,747 | 1,693 | 0,482 | 14 |
8. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:40,073 | 2,019 | 0,326 | 14 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:40,231 | 2,177 | 0,158 | 14 |
10. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:40,254 | 2,200 | 0,023 | 10 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:40,450 | 2,396 | 0,196 | 17 |
12. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:40,559 | 2,505 | 0,109 | 13 |
13. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:40,591 | 2,537 | 0,032 | 14 |
14. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:40,686 | 2,632 | 0,095 | 16 |
15. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:40,798 | 2,744 | 0,112 | 15 |
16. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:40,915 | 2,861 | 0,117 | 20 |
17. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:41,562 | 3,508 | 0,647 | 18 |
18. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:41,884 | 3,830 | 0,322 | 19 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:41,953 | 3,899 | 0,069 | 18 |
20. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:42,220 | 4,166 | 0,267 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:44,918 |
|
|
Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w trzecim treningu do Grand Prix Singapuru. Przed Niemcem uplasowali się odpowiednio Kimi Raikkonen oraz Lewis Hamilton.
Sobotnie zajęcia na torze zainaugurował Marcus Ericsson z Saubera, za którym wyruszył sznur zawodników z drugiej połowy stawki. Po kilku minutach Pierre Gasly zakomunikował ekipie, że w jego Toro Rosso są poważne problemy z prowadzeniem. Jak ujawnił Francuz, bolid bardzo mocno ściąga w prawą stronę, przez co zapadła decyzja o natychmiastowym zjeździe do garażu.
Niewiele po ponad ośmiu minutach pierwszy czas dnia ustanowił Kimi Raikkonen na hipermiękkich oponach – 1:40,012. Po chwili wynik Fina poprawił jego zespołowy partner z Ferrari – Sebastian Vettel, który okrążył tor w Singapurze szybciej o zaledwie cztery tysięczne sekundy. Po kwadransie do pracy zabrali się obaj kierowcy Mercedesa, którzy otrzymali jednak miękkie zestawy ogumienia. Czasy osiągane przez Bottasa i Hamiltona były dalekie od reprezentatywnych, co wskazywało na to, iż realne tempo czołówki poznamy dopiero w końcówce.
Po pół godziny od wywieszenia zielonej flagi czasu okrążenia wciąż nie mieli tylko zawodnicy Red Bulla oraz Stoffel Vandoorne z McLarena. Mimo to po chwili do akcji wkroczył Daniel Ricciardo na miękkich oponach, który wskoczył do tabeli z trzynastym wynikiem. Dwadzieścia sześć minut przed finałem treningu na pozycji lidera zestawienia umocnił się Vettel z czasem 1:38,054 na najszybszym dostępnym ogumieniu. Z kolei Max Verstappen będący na trzecim miejscu zgłosił Red Bullowi, iż jego silnik wydaje bardzo dziwne odgłosy oraz hamuje bolid. Nie jest to zbyt dobra informacja przed kwalifikacjami...
Siedemnaście minut przed końcem w bolidach Mercedesa znalazły się hipermiękkie opony i Lewis Hamilton z wynikiem 1:38,738 wskoczył na trzecie miejsce, natomiast Valtteri Bottas po chwili znalazł się za partnerem ze stratą zaledwie 0,041 sekundy. Na następnym okrążeniu Brytyjczyk oraz Fin poprawili swoje czasy, pokonując tor w odpowiednio 1:37,558 oraz 1:37,604.
W samej końcówce mieliśmy na torze niemal wszystkich kierowców i bardzo często słyszeliśmy komunikaty z narzekaniem na tłok. Tuż przed flagą w szachownicę na szybkie okrążenia zdecydowali się Ricciardo oraz Verstappen na ogumieniu z różowym oznaczeniem. Australijczyk wskoczył na piąte miejsce ze stratą 1,1 sekundy do Vettela, natomiast szósty był Verstappen z wynikiem gorszym od partnera o 0,1. Dla Daniela było to okrążenie z przygodą na jednym z krawężników, natomiast Max dodał przez radio, iż „produkt za jego plecami nie pracuje tak jakby sobie tego życzył”.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Stan nawierzchni: sucha
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|