F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20198 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,119 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:27,905--20
2.55Carlos SainzMcLaren MCL341:28,2110,3060,30625
3.4Lando NorrisMcLaren MCL341:28,4500,5450,23923
4.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:28,7300,8250,28011
5.23Alexander AlbonRed Bull RB151:29,0251,1200,29519
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:29,9602,0550,93525
7.33Max VerstappenRed Bull RB151:30,1002,1950,14011
8.5Sebastian VettelFerrari SF901:30,5072,6020,40719
9.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:30,5962,6910,08911
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:30,6952,7900,09926
11.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:32,8484,9432,15322
12.18Lance StrollRacing Point RP191:33,9766,0711,1289
13.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:34,5286,6230,55210
14.20Kevin MagnussenHaas VF-191:34,7156,8100,1877
15.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:35,1337,2280,41810
16.8Romain GrosjeanHaas VF-191:35,9808,0750,8477
17.88Robert KubicaWilliams FW421:37,8169,9111,83612
18.63George RussellWilliams FW421:38,42110,5160,60512
19.11Sergio PerezRacing Point RP19---4
20.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C38---4
107% najlepszego czasu: 1:34,058

Embed from Getty Images

Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w deszczowym pierwszym treningu przed Grand Prix Włoch.

Sesja rozpoczęła się punktualnie o jedenastej, jednak początkowo kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Pierwsi wykorzystali do tego celu w pełni deszczowe ogumienie Cinturato. Nie zapewniało ono jednak zbyt wysokiej przyczepności a problem pogłębiały niskie temperatury, utrudniające doprowadzenie opon do optymalnej temperatury pracy.

Po dwudziestu minutach od startu zajęć tylko jeden kierowca ukończył pomiarowe okrążenie – był nim Lando Norris, który uzyskał czas 1:26,544s. Dane z radarów meteorologicznych nie dawały zbyt dużych szans na poprawę warunków. Drobny deszcz miał utrzymywać się nad Monzą przez kolejnych 30 minut.

Wraz z kolejnymi przejazdami tor przesechł na tyle, że w powszechnym użytku znalazły się opony przejściowe. Tuż przed końcem pierwszych 30 minut nad torem zaczęły jednak powiewać czerwone flagi w związku z incydentem z udziałem Kimiego Raikkonena. Reprezentant Alfy Romeo stracił panowanie nad kierownicą pokonując Parabolikę. Bolid przejechał po żwirowym poboczu i uderzył bokiem o barierę z opon.

Znacznie poważniejszą kraksę zaliczył kilka minut później Sergio Perez. Na wyjściu z szykany Ascari Meksykanin zbyt szybko dodał mocy i uderzył tyłem o bandy. Przerwa na usunięcie rozbitej konstrukcji potrwała dziesięć minut.

Po wznowieniu zajęć na półmetku sesji Max Verstappen wykręcił wynik na poziomie 1:33,8s, spychając na drugie miejsce Nico Hulkenberga. Deszcz przestał padać szybciej niż pierwotnie oczekiwano, ale warunki nadal pozostawały zdradliwe. Przekonał się o tym Pierre Gasly, który obrócił bolid w pierwszej szykanie, przez chwilę zawieszając jego podłogę na wysokim krawężniku. Szczęśliwie Francuz był w stanie zjechać z tarki i wrócić do alei serwisowej.

Mijała godzina a na torze w ogóle nie pojawili się kierowcy Mercedesa: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Tymczasem na czele klasyfikacji plasował się Charles Leclerc z rezultatem 1:32,007s. W czołowej trójce byli też Sainz i Albon, którym na niższych lokatach towarzyszyli Lando Norris i Daniił Kwiat. Po tym jak na torze pojawiły się Srebrne Strzały układ ten uległ zmianie. Najlepszy czas należał do Bottasa (1:30,596s), a drugi do Hamiltona (1:30,749s). Swój osobisty rekord poprawił także Albon, który przesunął się na P3.

Osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Leclerc i Vettel jako pierwsi sprawdzili warunki panujące na torze na oponach typu slick. W obu czerwonych bolidach Scuderii zamontowano ogumienie wykonane z pośredniej mieszanki. Niedługo po tym dołączyli do nich Sainz i Norris, używający miękkich opon. Na testowy przejazd na "czerwonych" PZero zdecydowali się także Kwiat i Gasly. Kilka chwil po tym na krótki przejazd wyruszyli na nich także Hamilton i Bottas.

W czołówce doszło do nieznacznych zmian. Norris awansował na trzecie miejsce. Zaskakująco w ostatniej minucie na pierwsze miejsce wysunął się Daniił Kwiat. Później Rosjanin spadł jednak na szóste miejsce, za Leclerca (1:27,905s), Sainza, Norrisa, Hamiltona i Albona. Robert Kubica zakończył FP1 na siedemnastym miejscu z wynikiem lepszym o 0,6s od George'a Russella.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca