|
|
|
|
|
|
SOCAR Azerbaijan Grand Prix 2019 | 28 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:42,872 | - | - | 28 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:43,196 | 0,324 | 0,324 | 28 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:43,541 | 0,669 | 0,345 | 31 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:43,793 | 0,921 | 0,252 | 24 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:44,003 | 1,131 | 0,210 | 31 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:44,177 | 1,305 | 0,174 | 9 |
7. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:44,177 | 1,305 | 0,000 | 27 |
8. | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso STR14 | | 1:44,216 | 1,344 | 0,039 | 33 |
9. | 10 | Pierre Gasly | Red Bull RB15 | | 1:44,240 | 1,368 | 0,024 | 24 |
10. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:44,295 | 1,423 | 0,055 | 32 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:44,901 | 2,029 | 0,606 | 25 |
12. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:45,366 | 2,494 | 0,465 | 31 |
13. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:45,436 | 2,564 | 0,070 | 28 |
14. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:45,482 | 2,610 | 0,046 | 30 |
15. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:45,483 | 2,611 | 0,001 | 15 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:45,618 | 2,746 | 0,135 | 31 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:46,717 | 3,845 | 1,099 | 24 |
18. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:47,875 | 5,003 | 1,158 | 8 |
19. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:48,111 | 5,239 | 0,236 | 27 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:50,073 |
|
| Embed from Getty Images
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed Grand Prix Azerbejdżanu. W czołowej trójce znaleźli się także Sebastian Vettel i Lewis. Robert Kubica, który samotnie realizował program Williamsa był dziewiętnasty.
Ze względu na konieczność wymiany podwozia po uszkodzeniu bolidu obluzowanym wiekiem studzienki, w popołudniowej sesji nie wziął udziału zespołowy partner Polaka z Williamsa – George Russell.
Ze względu na stracony pierwszy trening zespoły nie marnowały po południu ani chwili. Jeszcze przed zapaleniem się zielonego światła, na wyjeździe z alei serwisowej ustawiona była już kolejka bolidów, w której znajdowały się między innymi oba Mercedesy W10. Tuż po rozpoczęciu pomiarowego okrążenia Bottas zblokował koła na dohamowaniu do zakrętu numer dwa i wyjechał poza obręb toru. Kilka chwil po nim pobocze pierwszego wirażu zwiedził Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo.
Po siedmiu minutach na czele tabeli znajdowało się nazwisko Kevina Magnussena, który pokonał okrążanie w czasie 1:47,450s. Daniel Ricciardo nie mógł mówić o najlepszym starcie FP2 – najpierw mało zabrakło, aby otarł się o ścianę w T16, a chwilę po tym przestrzelił punkt hamowania do pierwszego zakrętu i musiał ratować się skorzystaniem z wyasfaltowanej strefy wyjazdowej.
Ze względu na niską aktywność kierowców w ostatnich godzinach nawierzchnia toru nie była w zbyt dobrym stanie. Wciąż znajdowało się na niej sporo pyłu. Nie pomagała także pora dnia – sesja wystartowała o godzinie 17 czasu lokalnego. Temperatura nie była o wiele wyższa i wynosiła zaledwie 18 stopni Celsjusza. Powodowało to problemy z dogrzaniem ogumienia.
Dziesięć minut po rozpoczęciu sesji najlepszym czasem legitymował się Lewis Hamilton, który zszedł na 1:46,1s.Tuż po tym urzędujący mistrz świata zblokował koła dojeżdżając do ósmego zakrętu i skorzystał z niewielkiego pobocza.
Dużo mniej szczęścia miał Lance Stroll. Kanadyjczyk rozbił swój bolid w drugim wirażu, powodując wywieszenie czerwonych flag i przerwanie zajęć. Uszkodzenia bolidu, głównie lewego przedniego zawieszenia, były na tyle poważne, że Kanadyjczyk nie powrócił już do realizacji programu. Załadunek bolidu na lawetę i odstawienie go do alei serwisowej potrwały ponad dziesięć minut. Zielone flagi zaczęły powiewać nad torem około 17:30 czasu lokalnego.
Kierowcy Mercedesa i Ferrari zaczęli koncentrować się na tempie kwalifikacyjnym – w ich bolidach znalazły się miękkie opony. Sebastian Vettel zmarnował swoją pierwszą próbę – przestrzeliwując pierwszy zakręt. Leclercowi udało się za to złożyć czas 1:43,598s. Na drugim i trzecim miejscu plasowali się reprezentanci Srebrnych Strzał: Bottas przed Hamiltonem, którzy tracili do Monakijczyka po mniej więcej 0,7s. Drugie szybkie kółko dało Vettelowi drugą pozycję – zdecydowanie bliżej było mu jednak do poziomu zaprezentowanego przez kierowców Mercedesa. Piąte i szóste miejsce należało do Red Bulla, gdzie lepszy wynik należał do Pierre'a Gasly'ego.
Leclerc nie powiedział ostatniego słowa i po paru minutach wyśrubował rekord dnia o 0,2s, korzystając z jazdy za Vettelem na długiej prostej. Chociaż Vettel odpowiedział lepszym czasem, z korespondencyjnego pojedynku górą wyszedł jego zespołowy partner, który ustanowił rezultat na poziomie 1m42,8s Trzecie miejsce należało do Hamiltona. Jego strata zeszła nieznacznie poniżej 0,7s. Czwarty był Verstappen, a piąty Bottas. Co ciekawe na dwóch ostatnich szybkich kółkach Leclerc nie poprawił międzyczasów w trzecim sektorze, co mogło sugerować, że Ferrari nie odkryło jeszcze wszystkich swoich kart.
Na szarym końcu klasyfikacji znajdowali się dwaj kierowcy osamotnieni w przygotowaniach do decydujących sesji wyścigowego weekendu: Sergio Perez i Robert Kubica. Obaj tracili po ponad pięć sekund do Leclerca. Z mało pozytywnej strony prezentowali się zawodnicy Renault: ani Hulkenberg, ani Ricciardo nie byli obecni w czołowej dziesiątce. Z dobrej strony prezentowało się Toro Rosso. Kwiat i Albon plasowali się blisko Red Bulli. Po tym, jak rozpoczęły się długie przejazdy Rosjanin zatarł jednak dobre wrażenie rozbiciem bolidu w siódmym zakręcie. Sesja po raz kolejny została przerwana czerwonymi flagami. Rosjanin stracił panowanie nad tyłem bolidu, który od razu uderzył o betonową barierę.
Kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę kierowcy mogli ponownie opuścić aleję serwisową, skupiając się na przygotowaniach do wyścigu. Okazji takiej nie miał Daniel Ricciardo – Australijczyk zniszczył dwa komplety opon blokując koła na dohamowaniach. Plasował się na piętnastym miejscu. Hulkenberg był dopiero siedemnasty. Gorsze czasy należały tylko do Strolla i Kubicy. Antonio Giovinazzi zaliczył szeroki wyjazd poza tor w finałowym zakręcie i przerwał stint wracając do garażu Alfy. Magnussen i Hamilton otarli się bolidami pokonując szybką sekcję zakrętów okalających stare miasto. Szczęśliwie nie doszło pomiędzy nimi do poważniejszego incydentu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|