|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2024 | 2 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W15 | | 1:30,374 | - | - | 25 |
2. | 63 | George Russell | Mercedes W15 | | 1:30,580 | 0,206 | 0,206 | 23 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR24 | | 1:30,660 | 0,286 | 0,080 | 22 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-24 | | 1:30,769 | 0,395 | 0,109 | 25 |
5. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL38 | | 1:30,784 | 0,410 | 0,015 | 27 |
6. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB20 | | 1:30,851 | 0,477 | 0,067 | 25 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-24 | | 1:30,884 | 0,510 | 0,033 | 23 |
8. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR24 | | 1:30,891 | 0,517 | 0,007 | 26 |
9. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-24 | | 1:31,113 | 0,739 | 0,222 | 26 |
10. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB20 | | 1:31,115 | 0,741 | 0,002 | 26 |
11. | 23 | Alexander Albon | Williams FW46 | | 1:31,333 | 0,959 | 0,218 | 26 |
12. | 3 | Daniel Ricciardo | RB VCARB 01 | | 1:31,516 | 1,142 | 0,183 | 26 |
13. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW46 | | 1:31,715 | 1,341 | 0,199 | 27 |
14. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-24 | | 1:31,764 | 1,390 | 0,049 | 27 |
15. | 22 | Yuki Tsunoda | RB VCARB 01 | | 1:31,881 | 1,507 | 0,117 | 29 |
16. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A524 | | 1:31,951 | 1,577 | 0,070 | 25 |
17. | 77 | Valtteri Bottas | Kick Sauber C44 | | 1:32,001 | 1,627 | 0,050 | 24 |
18. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A524 | | 1:32,027 | 1,653 | 0,026 | 25 |
19. | 24 | Guanyu Zhou | Kick Sauber C44 | | 1:32,048 | 1,674 | 0,021 | 28 |
20. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL38 | | 1:32,608 | 2,234 | 0,560 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:36,700 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton ustanowił najlepszy rezultat w drugim czwartkowym treningu Formuły 1 na torze Sakhir. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się George Russell i Fernando Alonso.
Valtteri Bottas jako pierwszy opuścił aleję serwisową – pechowo dla niego w chwili, gdy sygnalizator wskazywał jeszcze czerwone światło. W odpowiedzi sędziowie wszczęli postępowanie wyjaśniające.
Od początku na torze królowały opony pośrednie oraz miękkie. Wieczorne warunki były idealne do testów ukierunkowanych na kwalifikacje oraz wyścig.
Hamilton rozpoczął zajęcia od ustanowienia czasu 1:30,751s. Był to wynik o blisko sekundę lepszy od tego, jakim popisał się Charles Leclerc. Chwilę później obu kierowców rozdzielił Fernando Alonso. Do szybkiego kółka przygotowywał się z kolei Max Verstappen.
Pierwsze okrążenie Holendra pozwoliło mu na zajęcie czwartego miejsca – pół sekundy za Hamiltonem. Holender nie był zadowolony z dopasowania kasku, sugerując, że do jego wnętrza dostaje się zbyt dużo powietrza. Nieco gorsze tempo od trzykrotnego mistrza świata prezentował Sergio Perez (+0,645s względem P1).
Bliżej półmetka sesji Hamilton poprawił rekord sesji, schodząc na 1:30,374s. Kierowca ze Stevenage urwał cztery dziesiąte względem ostatniej szybkiej próby. Odpowiedź Verstappena? Po raz kolejny czwarte miejsce, za Hamiltonem, Carlosem Sainzem i Oscarem Piastrim.
Chwilę później zawodnik RBR był już piąty, po tym jak George Russell wskoczył na drugą lokatę, dwie dziesiąte sekundy za Hamiltona. Dalej w tabeli znalazł się Fernando Alonso, tracący do lidera 0,286s. W najszybszej piątce znajdowali się także Sainz oraz Piastri. Verstappen był szósty, pół sekundy z tyłu.
Dość niespodziewanie w pierwszej dziesiątce zameldował się Nico Hulkenberg z Haasa, który zajął siódme miejsce, przed Lancem Strollem, Charlesem Leclerkiem oraz Perezem.
Kierowcy Williamsa plasowali się na jedenastej i trzynastej pozycji – pomiędzy nimi w klasyfikacji ujrzeć można było najszybszego w FP1 Daniela Ricciardo z RB. Nie zmieniała się sytuacja Alpine – Esteban Ocon i Pierre Gasly ponownie ukończyli trening w ostatniej piątce – tym razem w towarzystwie kierowców Saubera. Ostatnia pozycja przypadła Norrisowi, który zepsuł pomiarową próbę przed symulacją wyścigu.
W opinii dyrektora generalnego McLarena – Zaka Browna, wysoką formę Mercedesa mógł tłumaczyć tryb pracy jednostki napędowej. Według danych teamu z Woking, kierowcy Red Bulla i Ferrari korzystali z niższej mocy silnika niż Hamilton i Russell.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 6,4 km/h
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|