F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
  • Sesja treningowa 1
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Lenovo Chinese Grand Prix 202421 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,095 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.18Lance StrollAston Martin AMR241:36,302--21
2.81Oscar PiastriMcLaren MCL381:36,6290,3270,32724
3.1Max VerstappenRed Bull RB201:36,6600,3580,03125
4.11Sergio PerezRed Bull RB201:36,6900,3880,03024
5.27Nico HulkenbergHaas VF-241:37,1010,7990,41123
6.20Kevin MagnussenHaas VF-241:37,1180,8160,01723
7.31Esteban OconAlpine A5241:37,2130,9110,09523
8.23Alexander AlbonWilliams FW461:37,2290,9270,01619
9.3Daniel RicciardoRB VCARB 011:37,2380,9360,00925
10.77Valtteri BottasKick Sauber C441:37,5301,2280,29224
11.24Guanyu ZhouKick Sauber C441:37,6261,3240,09624
12.22Yuki TsunodaRB VCARB 011:38,0061,7040,38027
13.16Charles LeclercFerrari SF-241:38,0901,7880,08420
14.55Carlos SainzFerrari SF-241:38,2841,9820,19419
15.2Logan SargeantWilliams FW461:38,2861,9840,00223
16.4Lando NorrisMcLaren MCL381:38,6302,3280,34421
17.63George RussellMercedes W151:38,8062,5040,17621
18.44Lewis HamiltonMercedes W151:38,8392,5370,03324
19.14Fernando AlonsoAston Martin AMR241:38,9362,6340,09722
20.10Pierre GaslyAlpine A5241:39,8703,5680,93421
107% najlepszego czasu: 1:43,043

Pięć lat, tyle musieliśmy czekać na powrót Formuły 1 na tor w Szanghaju. Z tego powodu jest to swego rodzaju nowy obiekt w kalendarzu. Gdyby tego było mało, zespoły otrzymały zaledwie jeden trening na przygotowania, gdyż to pierwszy w tym sezonie weekend ze sprintem. Nie może więc dziwić, że na torze pojawiło się wielu kierowców tuż po zapaleniu się zielonego światła.

W użyciu były głownie opony twarde i pośrednie, ale i miękkie znalazły się w kilku samochodach. Tor nie zapewniał idealnej przyczepności, ale kierowcy starali się do tego przyzwyczajać. Na czele widniały Red Bulle, jednak układ w stawce nieustannie się zmieniał. Po 15 minutach sesji doszło do bardzo nietypowego wydarzenia. Ogłoszono czerwoną flagę ze względu na... Pożar pobocza toru. Trawa uległa zapłonowi, a ogień rozprzestrzeniał się zdecydowanie szybciej niż chcielibyśmy tego na obiekcie Grand Prix.

Służby na szczęście szybko uporały się z palącą się trawą i po kilku minutach kierowcy ponownie mogli wyjechać z garażów. Na trzecie miejsce wskoczył Hulkenberg na pośrednich oponach, ale chwilę później Ferrari podkręciło tempo na miękkich i zajęło pierwsze dwie lokaty. Prowadził Leclerc z czasem 1:38,130.

Dość niepozornie za plecy Red Bulla wspinał się Norris, który dopiero na dziesiątym kółku na twardych oponach pojechał na tyle mocne kółko, by dorównać rywalom z czoła stawki. Jednak to jak tor ulegał poprawie i zwiększał przyczepność zaprezentował Sargeant, wskakując na drugą lokatę na miękkich oponach. Zdecydowanie szybciej pojechał Albon i objął prowadzenie, zanim reszta stawki założyła miękkie ogumienie.

Verstappen zmienił Albona na prowadzeniu, jednak co ciekawe zaledwie o 0,5 sekundy. Kolejną niespodziankę sprawił Piastri, poprawiając czas Verstappena. Zaledwie o 0,031 sekundy, ale w obecnej stawce i tak budziło to zdziwienie. Jeszcze lepiej pojechałby Norris, jednak zamieszanie w ostatnim sektorze zmusiło go do zjazdu do garażu i nie dokończył mierzonego kółka.

Kolejną ciekawostką było zużycie opon, gdyż Red Bull był w stanie utrzymać tempo na kolejnych mierzonych kółkach. Tymczasem na szczycie tabeli zameldował się Stroll z wynikiem 1:36,302. Rewelacje na czele niemal przysłoniły wynik Haasa, który finiszował w treningu za Red Bullami na piątej i szóstej pozycji. Warto jednak odnotować, że przykładowo Mercedes nie odbył swoich przejazdów na miękkich oponach.

Wszystko to powoduje, że weekend zapowiada się dość ciekawie, gdyż zespoły nie dostaną już szansy na sprawdzenie swoich ustawień. Od tego momentu wszystkie sesje będą rozstrzygały o miejscach na starcie do sprintu lub wyścigu, choć w tym roku poluzowano przepisy i po sprincie będzie można dokonać zmian w samochodach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 6,1 km/h
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca