F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy zimowe w Barcelonie rozpoczęte
Marek Roczniak, 17 listopada 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dzisiaj w Barcelonie rozpoczęły się pierwsze testy po zakończeniu sezonu 2008. Na torze Catalunya zjawiły się wszystkie zespoły Formuły 1 z wyjątkiem Toyoty, aby rozpocząć przygotowania do nowego sezonu, w którym nastąpią znaczące zmiany w przepisach technicznych. Zespół BMW Sauber, podobnie zresztą jak Williams, przywiózł zmodyfikowane bolidy F1.08 z pakietem aerodynamicznym na rok 2009.

Przejściowy samochód BMW ma płaski nos, bardzo szerokie – jeszcze szersze niż w Williamsie – przednie skrzydło, które jest zamontowane dosyć nisko, węższe i zarazem wyższe tylne skrzydło, a także jest pozbawiony większości elementów aerodynamicznych na karoserii. Zespół z Hinwil, który reprezentują dzisiaj Robert Kubica i kierowca testowy Christian Klien, jeździ także z systemem KERS.

Ponadto pakiety aerodynamiczne w specyfikacji na sezon 2009 mają testować w tym tygodniu zespoły Ferrari i Honda. Tegoroczni mistrzowie konstruktorów przywieźli jeden bolid balastem symulującym wagę systemu KERS i drugi z nową aerodynamiką. Honda także przywiozła dwa bolidy – jeden standardowy dla Lucasa di Grassiego oraz Bruno Senny i drugi z nowym pakietem aero na sezon 2009. McLaren skupia się na razie na testach swojego systemu KERS.

Bardziej szczegółowy raport opublikujemy jak zwykle po zakończeniu dzisiejszych testów. Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w poniedziałek do godziny 12:00 na torze Catalunya (4,655 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3 1:21,071   39 
2.Takuma Sato STR Ferrari STR3 1:21,107 +0,036 28 
3.Alex Wurz Honda RA108 1:21,198 +0,127 22 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-23 1:21,417 +0,346 23 
5.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-23 1:22,371 +1,300 17 
6.Robert Kubica BMW Sauber F1.08(B) 1:22,899 +1,828 30 
7.Luca Badoer Ferrari F2008K 1:23,515 +2,444 20 
8.Nico Hulkenberg Williams Toyota FW30(B) 1:23,757 +2,686 44 
9.Adrian Sutil Force India Ferrari VJM01 1:23,852 +2,781 36 
10.Christian Klien BMW Sauber F1.08(B) 1:23,896 +2,825 20 
11.Nelson Piquet Jr Renault R28 1:23,909 +2,838 39 
12.Sebastien Loeb Red Bull Renault RB4 1:24,044 +2,973 29 
13.Marc Gene Ferrari F2008 1:24,560 +3,489 5  
14.Vitantonio Liuzzi Force India Ferrari VJM01 1:25,645 +4,574 26 
15.Lucas di Grassi Honda RA108 1:25,972 +4,901 33 
(B) w nazwie bolidu oznacza zmodyfikowaną wersję z pakietem aerodynamicznym na sezon 2009
Źródło: Autosport.com, F1Today.nl

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
rofl, 17.11.2008 17:15[!]
ale to i tak nieźle bo z takim pakietem chociażby wydawałoby sie ze beda gorsze lap time...
beda jakies zmiany w mocach silnika na 09 sezon?
m.j.m, 17.11.2008 17:20[!]
Co najmniej po 7 nosów do bolidu będą musiały zabierać ekipy na każdy weekend wyścigowy.Przy minimalnym kontakcie wymiana murowana.
kidmaciek, 17.11.2008 17:22[!]
Go on Takuma! ^^
Huckleberry, 17.11.2008 19:22[!]
na razie BMW wygląda tak:
http://img.bazare...76847fb9c06de9f1.jpg
andy, 17.11.2008 19:27[!]
FIA może by z siebie dumne. doprowadzili do tego, że po torach poruszają się karykatury bolidów (patrz auto BMW)
impr, 17.11.2008 20:20[!]
http://images.gpu...net/large/115779.jpg

no i sie okazuje, ze nie tylko BMW stosuje szkaradne skrzydla ;)
rafaello85, 17.11.2008 20:29[!]
Przyzwyczajajcie się - inne zespoły też je zastosują;)
Pirx II, 17.11.2008 21:03[!]
Dla mnie Robert może jeżdzić najbrzydszym bolidem,byle tylko wygrywał !
PawełF1Power, 17.11.2008 21:25[!]
Sorry ale ten bolid wygląda... śmiesznie xD. Fakt, wygląd nie jest najważniejszy, ale te przenie skrzydło wygląda jak heder od kombajnu xD. Ogólnie samochód podobny do tych, które jeździły ze 20 lat temu...
NEO86, 19.11.2008 22:05[!]
To prawda że bolid BMW wygląda koszmarnie ale w przyszłym roku wszystkie tak będą wyglądały

Bardzo dobrze pojechał Buemi i Sato no i pozytywnie mnie Loeb zaskoczył

Z tymi nosami to nikt nie pomyślał przecież one są szersze niż sam bolid. W takim przypadku bardzo przydadzą się nowe nosy szczególnie po 1 zakręcie:)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca