|
|
|
|
|
|
Testy zimowe w Barcelonie rozpoczęte | |
Dzisiaj w Barcelonie rozpoczęły się pierwsze testy po zakończeniu sezonu 2008. Na torze Catalunya zjawiły się wszystkie zespoły Formuły 1 z wyjątkiem Toyoty, aby rozpocząć przygotowania do nowego sezonu, w którym nastąpią znaczące zmiany w przepisach technicznych. Zespół BMW Sauber, podobnie zresztą jak Williams, przywiózł zmodyfikowane bolidy F1.08 z pakietem aerodynamicznym na rok 2009.
Przejściowy samochód BMW ma płaski nos, bardzo szerokie – jeszcze szersze niż w Williamsie – przednie skrzydło, które jest zamontowane dosyć nisko, węższe i zarazem wyższe tylne skrzydło, a także jest pozbawiony większości elementów aerodynamicznych na karoserii. Zespół z Hinwil, który reprezentują dzisiaj Robert Kubica i kierowca testowy Christian Klien, jeździ także z systemem KERS.
Ponadto pakiety aerodynamiczne w specyfikacji na sezon 2009 mają testować w tym tygodniu zespoły Ferrari i Honda. Tegoroczni mistrzowie konstruktorów przywieźli jeden bolid balastem symulującym wagę systemu KERS i drugi z nową aerodynamiką. Honda także przywiozła dwa bolidy – jeden standardowy dla Lucasa di Grassiego oraz Bruno Senny i drugi z nowym pakietem aero na sezon 2009. McLaren skupia się na razie na testach swojego systemu KERS.
Bardziej szczegółowy raport opublikujemy jak zwykle po zakończeniu dzisiejszych testów. Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
•Czasy uzyskane w poniedziałek do godziny 12:00 na torze Catalunya (4,655 km) | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Sebastien Buemi | | STR Ferrari | STR3 | 1:21,071 | | 39 |
2. | Takuma Sato | | STR Ferrari | STR3 | 1:21,107 | +0,036 | 28 |
3. | Alex Wurz | | Honda | RA108 | 1:21,198 | +0,127 | 22 |
4. | Pedro de la Rosa | | McLaren Mercedes | MP4-23 | 1:21,417 | +0,346 | 23 |
5. | Gary Paffett | | McLaren Mercedes | MP4-23 | 1:22,371 | +1,300 | 17 |
6. | Robert Kubica | | BMW Sauber | F1.08(B) | 1:22,899 | +1,828 | 30 |
7. | Luca Badoer | | Ferrari | F2008K | 1:23,515 | +2,444 | 20 |
8. | Nico Hulkenberg | | Williams Toyota | FW30(B) | 1:23,757 | +2,686 | 44 |
9. | Adrian Sutil | | Force India Ferrari | VJM01 | 1:23,852 | +2,781 | 36 |
10. | Christian Klien | | BMW Sauber | F1.08(B) | 1:23,896 | +2,825 | 20 |
11. | Nelson Piquet Jr | | Renault | R28 | 1:23,909 | +2,838 | 39 |
12. | Sebastien Loeb | | Red Bull Renault | RB4 | 1:24,044 | +2,973 | 29 |
13. | Marc Gene | | Ferrari | F2008 | 1:24,560 | +3,489 | 5 |
14. | Vitantonio Liuzzi | | Force India Ferrari | VJM01 | 1:25,645 | +4,574 | 26 |
15. | Lucas di Grassi | | Honda | RA108 | 1:25,972 | +4,901 | 33 |
| |
(B) w nazwie bolidu oznacza zmodyfikowaną wersję z pakietem aerodynamicznym na sezon 2009 |
|
|
Źródło: Autosport.com, F1Today.nl
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|