F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Jerez dzień 2: STR na czele do końca dnia
Marek Roczniak, 9 grudnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Sebastien Buemi i Sebastien Bourdais ze Scuderii Toro Rosso utrzymali się na szczycie tabeli czasowej do końca wtorkowych testów na torze Jerez. Obaj kierowcy jako jedyni uzyskali dziś czasy poniżej jednej minuty i 20 sekund, a rozdzieliła ich różnica niewiele ponad pół sekundy. Wszystkie zespoły korzystały z opon typu slick.

Testy rozpoczęły się przy dość gęstej mgle i niektóre zespoły czekały z rozpoczęciem pracy do godziny 11:00. Po południu warunki pogodowe także nie były zbyt rewelacyjne, bowiem pojawiły się opady deszczu. W tej sytuacji ponad połowa uczestników testów przejechała mniej niż 50 okrążeń, zwłaszcza że niektóre zespoły są już blisko limitu 30 tysięcy kilometrów testowych na rok 2008.

Najwięcej kilometrów chciał najwyraźniej oszczędzić McLaren, bowiem jego obydwaj kierowcy testowi Gary Paffett i Pedro de la Rosa łącznie przejechali zaledwie 48 okrążeń. Paffett testował dzisiaj system odzyskiwania energii kinetycznej KERS w bolidzie MP4-23K, natomiast de la Rosa skupił się na pracy nad ustawieniami i testach slicków. Obaj kierowcy nadal jeździli ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2008, podobnie jak Kimi Raikkonen, który pierwszy raz od pokazów podczas Ferrari World Final w Mugello powrócił dzisiaj za kierownicę bolidu F1. Fin przejechał 47 okrążeń w standardowej wersji F2008, koncentrując się na testach silnika.

Za kierowcami McLarena i Raikkonenem na szóstej pozycji uplasował się Nick Heidfeld, który poprowadził dzisiaj bolid F1.08B bez systemu KERS. Niemiec skoncentrował się na pracy nad ustawieniami zawieszenia i nowym pakietem aerodynamicznym. Do przedwczesnego zakończenia jazdy o godzinie 15:00 z powodu deszczu, Heidfeld zaliczył 49 okrążeń. We wtorek w Jerez jeździł także kierowca testowy zespołu BMW Sauber – Christian Klien, który ze względu na problemy techniczne i konieczność wymiany silnika przejechał tylko 15 okrążeń w F1.08B z KERS. Jutro Austriaka zastąpi Robert Kubica, jednak nie wiadomo, czy poprowadzi bolid z systemem KERS.

Oprócz kierowców BMW ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2009 jeździł dzisiaj tylko Kazuki Nakajima z Williamsa, w którego samochodzie był dodatkowo zamontowany KERS. Japończyk dwukrotnie doprowadził do wstrzymania na krótko wtorkowych testów, zatrzymując się na torze około godziny 11:00 i 14:00. Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych zająć w Hiszpanii był kierowca Renault – Nelson Piquet Jr, który pomimo niezbyt korzystnych warunków przejechał aż 124 okrążenia. Brazylijczyk jeździł ze standardowymi skrzydłami, ale ustawionymi w taki sposób, aby zasymulować poziom docisku na sezon 2009.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3   1:18,742   91 
2.Sebastien Bourdais STR Ferrari STR3   1:19,288 +0,546 77 
3.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-23K  1:20,134 +1,392 26 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-23   1:20,164 +1,422 21 
5.Kimi Raikkonen Ferrari F2008   1:20,261 +1,519 48 
6.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08B  1:20,678 +1,936 49 
7.Kazuki Nakajima Williams Toyota FW30B 1:21,336 +2,594 57 
8.Nelson Piquet Jr Renault R28   1:21,547 +2,805 124 
9.Christian Klien BMW Sauber F1.08B 1:22,098 +3,356 15 
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka
Pogoda
Temperatura powietrza: 9-16°C
Temperatura toru: 11-15°C
Rano gęsta mgła, po południu trochę deszczu

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: F1Today.nl, informacje prasowe zespołów

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michas, 09.12.2008 17:46[!]
nelson dzisiaj ciężko pracuje
Metalpablo, 09.12.2008 18:22[!]
A Kimi już szlifuje forme na 2008 roku,czyli jest tak jak zapowiadał on i Ferrari.Liczyłem jednak ,że nie tylko BMW i Williams będą testować aero w specyfikacji 2009
paolo, 09.12.2008 18:35[!]
W ostatnim zdaniu jest drobny błąd. Williams wygląda całkiem zgrabnie. Mam nadzieję, że to nie tylko kwestia malowania.
Maraz, 09.12.2008 18:44[!]
Poprawione, dzięki.
Lukas, 09.12.2008 18:47[!]
Widać KERS (BMW) dodaje poweru jak się patrzy :P
radzio_z, 10.12.2008 15:09[!]
Ktoś mi powie po co STR testuje (obecnie już) stary bolid który nie ma nic wspólnego w tym co bedzie jeździć w przyszłym roku? Chyba tylko po to aby popokazywać się na pierwszych miejscach w testach i pokazać że przyszłoroczne bolidy będą minimalnie wilniejsze.
Andre, 10.12.2008 15:55[!]
Radzio z----> Masz racje, to bez sensu. Na nowy sezon są tylko slicki. Nie ma teraz co ich porównywać np. z BMW. Tylko dadzą KERS i aero i już zaczną spadać z czasami. Dla mnie tracą tylko czas i pieniądze.

Fajnie wyszło zdjęcie nr. 13 z Nelsonem : ) Ta strzałka pokazuje przyszłego mistrza świata xD :P ^^

Takuma Sato na 21. wygląda jak Jackie Chan, czyż nie? ^^
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca