F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Jerez dzień 3: Środa także dla STR
Marek Roczniak, 10 grudnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół Toro Rosso kontynuuje swoją dominację na torze Jerez, korzystając ze standardowej wersji tegorocznego bolidu STR3. Sebastien Buemi pozostał na czele tabeli czasowej do końca środy, pokonując o ponad pół sekundy innych kandydatów na jednego z dwóch kierowców wyścigowych włoskiej stajni na sezon 2009 – Takumę Sato i Sebastiena Bourdaisa.

Buemi jeździł jednym bolidem przez cały dzień, łącznie pokonując najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców – 128. Tymczasem Sato i Bourdais dzielili się drugim STR3, przy czym Sato jeździł znacznie krócej od Bourdaisa, bo tylko przez 90 minut (jutro Japończyk będzie już testował przez cały dzień). Łącznie cała trójka przejechała dzisiaj 246 okrążeń. Inni kierowcy także pokonali dzisiaj sporo okrążeń, a to za sprawą wyraźnej poprawy pogody, choć rano było chłodno i tor był jeszcze trochę mokry.

Czwarty czas uzyskał kierowca testowy McLarena – Pedro de la Rosa, który jeździł dzisiaj z przednim skrzydłem w specyfikacji na sezon 2009. Hiszpan jako jedyny zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Buemiego. Za de la Rosą znaleźli się dwaj Finowie – Kimi Raikkonen (Ferrari) i Heikki Kovalainen (McLaren). Raikkonen jeździł standardowym bolidem F2008, natomiast Kovalainen podczas swojego pierwszego dnia testów od zakończenia sezonu 2008 jeździł po raz pierwszy w MP4-23K z systemem KERS.

Na 7 i 8 pozycji dzisiejsze testy ukończyli dwaj sprawcy wywieszenia czerwonej flagi: Fernando Alonso (Renault) i Nico Rosberg (Williams). Alonso wypadł z toru podczas porannej sesji i uszkodził nieznacznie bolid, ale dość szybko powrócił na tor, przekraczając barierę stu okrążeń, natomiast Rosberg zatrzymał się na torze po południu, ale także stracił bardzo mało czasu z tego powodu i okazał się drugim po Buemim najbardziej pracowitym kierowcą na torze.

Zgoła inaczej wyglądała jednak sytuacja w przypadku ostatniego sprawcy przerwy w testach – Roberta Kubicy, który po raz pierwszy jeździł dzisiaj z systemem KERS. Polak zatrzymał się na torze tuż przed godziną 14:00 ze względu na usterkę mechaniczną, która spowodowała niestety uszkodzenie podwozia. Naprawa samochodu zabrała mechanikom resztę dnia, tak więc Robert musiał zadowolić się w środę przejechaniem zaledwie 38 okrążeń i ostatnim miejscem w tabeli czasowej.

Przed Polakiem znaleźli się jego zespołowy partner Nick Heidfeld i drugi kierowca Ferrari – Felipe Massa, który po przybyciu prosto z Brazylii dołączył do Raikkonena o godzinie 15:30, prowadząc drugi bolid F2008 także bez systemu KERS. Jutro ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Jerez.

Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3   1:18,073   128 
2.Takuma Sato STR Ferrari STR3   1:18,601 +0,528 38 
3.Sebastien Bourdais STR Ferrari STR3   1:18,673 +0,600 81 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-23A  1:19,032 +0,959 78 
5.Kimi Raikkonen Ferrari F2008   1:19,334 +1,261 89 
6.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes MP4-23K  1:19,631 +1,558 64 
7.Fernando Alonso Renault R28   1:19,907 +1,834 106 
8.Nico Rosberg Williams Toyota FW30B 1:20,309 +2,236 122 
9.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08B  1:20,365 +2,292 87 
10.Felipe Massa Ferrari F2008   1:20,490 +2,417 27 
11.Robert Kubica BMW Sauber F1.08B 1:20,954 +2,881 38 
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka
Pogoda
Temperatura powietrza: 7-15°C
Temperatura toru: 9-20°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: F1Today.nl, informacje prasowe zespołów (Foto: circuitodejerez.com)

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
byczek_1988, 11.12.2008 17:40[!]
laska_prokocim- wysokie miejsca STR sa spowodowane brakiem srodkow na samodzielne prace nad aero na 2009, wiec sa zmuszeni do jazdy STR3. Testuja takze nowych kierowcow, kazdy z nich śrubuje jak najlepsze czasy.. a takze jest w tym wszystkim element marketingowy, bo RBR dlugo nie pociagnie dwoch zespolow i chca pokazac, ze siostrzany zespol jest i szybki i do wziecia:)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca