|
|
|
|
|
|
Testy w Jerez dzień 2: Buemi ciągle najszybszy | |
Drugi dzień testów na torze Jerez w tym tygodniu nie przyniósł zmiany na szczycie tabeli czasowej, bowiem najszybszym kierowcą ponownie okazał się Sebastien Buemi i to pomimo tego, że jego bezpośrednim rywalem we wtorek był Sebastian Vettel.
Reprezentanci Red Bull Racing przejechali po tyle samo okrążeń (83), przy czym aktywność Vettela ograniczyły trochę wycieczki na pobocze w pierwszym zakręcie, z których jedna skończyła się odstawieniem bolidu do boksów na lawecie. Buemi, pełniący jeszcze obowiązki trzeciego kierowcy w RBR, pokonał swojego imiennika o blisko 0,3 sekundy.
Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się kierowcy wyścigowi zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica, mając ponad dwie sekundy straty do Buemiego. Heidfeld kontynuował testy za kierownicą bardziej konwencjonalnego bolidu F1.08B i skupił się na ustawieniach mechanicznych auta, natomiast Kubica przejął od Christiana Kliena wersję z KERS i pracował nad różnymi strategiami wykorzystania dodatkowej mocy.
„Po opóźnieniu rozpoczęcia testów rano (o blisko dwie godziny ze względu na bardzo niskie temperatury), pogoda była niemal doskonała, tak więc ogólnie był to dla mnie dobry dzień.” – powiedział Heidfeld po przejechaniu 85 okrążeń. „Wykonywałem zarówno krótkie, jak i długie przejazdy, porównując zużycie opon. Pod koniec sesji wykonałem też trochę próbnych startów, gdyż jest to kolejna dziedzina, w której musimy dostosować się do opon typu slick”.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Kazuki Nakajima, który zastąpił we wtorek kierowcę testowego Williamsa – Nico Hulkenberga. Japończyk – podobnie jak Heidfeld – jeździł bolidem FW30B ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2009, ale bez systemu KERS i okazał się najwolniejszym uczestnikiem testów, ale za to najbardziej pracowitym, gdyż jako jedyny przekroczył barierę 100 okrążeń.
•Czasy uzyskane we wtorek na torze Jerez (4,428 km) | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | A | K | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Sebastien Buemi | | Red Bull Renault | RB4 | | | 1:17,029 | | 83 |
2. | Sebastian Vettel | | Red Bull Renault | RB4 | | | 1:17,319 | +0,290 | 83 |
3. | Nick Heidfeld | | BMW Sauber | F1.08B | + | | 1:19,303 | +2,274 | 85 |
4. | Robert Kubica | | BMW Sauber | F1.08B | + | + | 1:20,006 | +2,977 | 61 |
5. | Kazuki Nakajima | | Williams Toyota | FW30B | + | | 1:20,332 | +3,303 | 105 |
| |
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka |
|
|
Pogoda
Temperatura powietrza: 3-15°C
Temperatura toru: 3-18°C
Słonecznie przez cały dzień, rano bardzo zimno
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: tsl-timing.com, informacje prasowe zespołów
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|