F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Kubica: Wolę bolid bez KERS
Paweł Zając, 18 grudnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Robert Kubica uważa, że dodatkowa waga związana z użyciem systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) w 2009 roku będzie dla niego niekorzystna. Polak nadal ma jednak nadzieję, że BMW użyje systemu, kiedy nowy samochód zostanie dobrze do niego dopasowany.

BMW Sauber było głównym zwolennikiem KERS, kiedy niektóre zespoły sugerowały, ze wprowadzanie go jest niepotrzebnym wydatkiem przy obecnym trendzie ograniczania kosztów w Formule 1. Kilka zespołów zacznie prawdopodobnie sezon bez tego systemu, ponieważ chcą doprowadzić go najpierw do perfekcji.

Kubica ma mieszane uczucia w związku z KERS, ponieważ jest on jednym z cięższych kierowców w stawce i uważa, że dodatkowa masa odbije się na jego osiągach, jednak twierdzi również, że jest już za późno, by porzucić ten system. „Nasz bolid na pewno będzie jeździł również bez KERS.” – powiedział krakowianin z wywiadzie dla F1.com.

„Według mnie samochód zbudowany bez przygotowania pod KERS będzie szybszy w porównaniu z samochodem zbudowanym z myślą KERS, nawet jeśli będzie jeździł bez tego systemu. KERS potrzebuje przestrzeni i jeśli go nie używasz oznacza to, że marnujesz miejsce. Analizujemy, co jest lepsze i w jakim kierunku rozwoju powinniśmy pójść”.

„Moim celem jest to, abyśmy używali najmocniejszego i najlepiej spisującego się samochodu w pierwszym wyścigu. Wolę bolid bez KERS, ponieważ mam większe niekorzyści z KERS. To jest fakt, z którym zgodzą się wszyscy wysocy i ciężcy kierowcy, ponieważ pojawia się dodatkowa masa w samochodzie, a minimalna waga bolidu z kierowcą nie zmieniła się w stosunku do zeszłego roku. Więc wydaje się to być wadą”.

Polak powiedział też, że BMW chce poczekać do końca zimowych testów nim zdecyduje, czy będzie używać KERS w pierwszych wyścigach, ponieważ nadal ciężko ocenić płynące z niego korzyści. „Wydaje mi się, że jest zbyt wcześnie by określić różnice, ponieważ KERS jest na dość wczesnym etapie rozwoju, jednak już włożyliśmy w niego sporo pracy.” – mówi Robert.

„Nadal prawie niemożliwym jest wyjaśnienie różnic w tym, jak samochód prowadzi się z i bez KERS. Z mojego osobistego punktu widzenia – jako, że jestem wysokim i ciężkim kierowcą – nie jest zbyt pozytywnie, ponieważ waga KERS wywiera duży wpływ, szczególnie kiedy chodzi o rozkład masy. Jestem dość mocno ograniczany. Fajnie jest, kiedy wciskasz guzik i czujesz dodatkową moc. Tak, to działa, jednak w późniejszych fazach rozwoju, tuz przed pierwszym wyścigiem, musimy zobaczyć, która konfiguracja jest szybsza – Wydaje mi się, ze to jest najważniejsze zagadnienie”.

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemot, 18.12.2008 10:50[!]
Czyli co? Robert bez KERS a Nick z KERS? ^^
Kara Nocny Cień, 18.12.2008 11:22[!]
To jest paranoja, zamiast podnieść minimalna wagę bolidu co zaoszczędziło by kosztów związanych z miniaturyzacja tego układu to nie oni skracają wyścigi i wprowadzają inne bzdury. dodatkowo przewagę mają lżejsi kierowcy i jak tu ma byc bardziej widowiskowo...
Ramzi, 18.12.2008 12:11[!]
Normalne by było podnieśc minimalna wage bolidu o tyle mniej wiecej ile waży KERS.
kemot, 18.12.2008 12:27[!]
Lewis waży tyle samo co Robert (71 kg) tylko, że Hamilton jest od Polaka niższy i ma z czego schudnąć jeszcze. Niestety Kubica nie ma z czego schudnąć bo zostałyby z niego skóra i kości ;/
kinio20_xD, 18.12.2008 12:39[!]
orientuje się ktoś jakie warunki trzeba spełnić żeby założyć własną serie wyścigową ?? coś takiego na kształt F1 ??
Wiem że dużo zachodu i kasy, trzeba wszystko załatwiać od podstaw, od wynajęcia stewardów toru do transmisji telewizyjnej do cateringu. Olbrzymie koszty, ale czy to w ogóle jest możliwe ??
Ralph1537, 18.12.2008 13:11[!]
nie bo trzeba mieć jeszcze pozwolenie, jakiejś federacji samochodowej, np. fia, albo w polsce pzm o raz spełniać ich konkretne warunki, prywatna osoba nie moze czegoś takiego organizować, chyba że najwyżej nielegalne wyścigi
Phaedra, 18.12.2008 15:21[!]
Kurcze, sprawa jest prosta jak ktoryś zespoł nie uzyje KERS to niech jezdzi z obowiazkowym balastem.
krecik705, 18.12.2008 16:54[!]
Moim zdaniem wszyscy powinni mieć równe szanse, czyli samochód +/- KERS + kierowca jest stałe dla wszytkich 18 (ew. 20) kierowców. Wtedy łatwiej byłoby ustalać zespołom strategie na wyścig, a przede wszystkim równe szanse dla startujących. Ciekawe, dlaczego p.Ecclestone nie wpadł na taki pomysł. Przynajmniej byłoby widać co prezentują ze sobą zawodnicy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca