F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Kolejny tor w Hiszpanii chętny do organizowania testów F1
Marek Roczniak, 9 stycznia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W północnej części Hiszpanii budowany jest obecnie nowy tor wyścigowy Motorland Aragon. Jego właściciele mają nadzieję, że będą na nim organizowane testy Formuły 1, nawet jeśli w najbliższej przyszłości nie planują ubiegać się o organizację grand prix.

Biorąc pod uwagę całkowity zakaz testów w trakcie sezonu trudno wyobrazić sobie, aby samo organizowanie jazd próbnych było opłacalne, jako że doprowadzenie toru do odpowiednich standardów jest dość kosztowne. Wystarczy wspomnieć, że Jerez rozważa już rezygnację z organizowania testów F1 w niedalekiej przyszłości z uwagi na bardzo małą liczbę dni testowych w całym roku.

Nowy tor został zaprojektowany przez studio Hermanna Tilke we współpracy z kierowcą testowym McLarena – Pedro de la Rosą. Ma długość 5,3 kilometra, a zakończenie budowy przewidywane jest w dalszej części tego roku – przed finałową rundą World Series by Renault, która ma zostać rozegrana na nim w październiku. Władze Motorland Aragon mają nadzieję, że poziom ich zaplecza skłoni zespoły do przeprowadzania tutaj zimowych testów, choć F1 zyskała już ostatnio jeden nowy tor testowy – Algarve.

Dyrektor zarządzający Motorland Aragon – Tome Alfonso powiedział wczoraj podczas Autosport International Show: „Myślę, że w chwili obecnej Hiszpania ma to, czego potrzebuje F1. Przy dwóch grand prix, z których jeden jest na zupełnie nowym torze ulicznym w Walencji, a drugi (Barcelona) jest w kalendarzu wyścigów od lat, nie możemy oczekiwać kolejnego, jednak testy są możliwe. Wiemy, że są teraz duże ograniczenia testów, ale my mamy długie proste, a poza tym posiadanie w Europie toru zaprojektowanego przez Tilke może być naszym dużym atutem”.

De la Rosa dodał, że według niego zaplecze Motorland Aragon wyznaczy nowy standard dla torów wyścigowych w Europie: „To długoterminowy projekt, w który jestem zaangażowany od kilku lat. Głównym powodem mojego zaangażowania jest zapewnienie pełnego wsparcia i pełnienie funkcji konsultanta technicznego dla projektu Aragonu, który ma pełne poparcie władz regionalnych. To będzie znacznie więc niż tor. Będzie to kompletne miasteczko dla fanów motosportu – wliczając w to rodziny, które zechcą spędzić tutaj weekend. To jeden z najbardziej ekscytujących projektów, który zostanie zrealizowany w Hiszpanii w najbliższych latach”.

•  Układ toru Motorland Aragon

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 09.01.2009 14:48[!]
Hiszpańskie tory są nudneeeeee :( Valencia street to potwierdziła
sisiorex, 09.01.2009 15:07[!]
Oj tak :O
Ale Catalunya miażdzy wszystko :o
I to ona zajmuje niechlubne miejsce najgorszego w kalendarzu ex. equo z Hungaroringiem.
Volk, 09.01.2009 15:12[!]
Moim zdaniem jednak Valencia była najgorsza.
Nitz, 09.01.2009 15:13[!]
Nigdy nie wiadomo, może Hermannowi Tilke wyszło coś fajnego.

Trzeba poczekać i zobaczyć co to będzie...
michael85, 09.01.2009 15:21[!]
Gdyby Nelsinho sie nie rozbił to Singapur nie byłby wcale lepszy od Walencji!
Huckleberry, 09.01.2009 15:45[!]
Tilke poszedł po rozum do głowy i nawiązał współpracę z osobami najbardziej zainteresowanymi czyli kierowcami F1. Wierzę w to, że to nie tylko marketing ale, że przyniesie to efekty.
barteks2, 09.01.2009 16:13[!]
Hiszpania ma już 6 czy 7 torów F1, nieźle....
sisiorex, 09.01.2009 16:16[!]
.....A my nawet jednego na międzynarodowym poziomie :D
Nasz sport motorowy ratują rajdy naszczęście. Za półó roku widzimy się na mzurach na WRC :D
Pieczar, 09.01.2009 16:27[!]
LOL - przecież to kopia Paul Ricard...
MairJ23, 09.01.2009 16:33[!]
Mam nadzieje ze ruch bedzie w prawo w dol.... tam sa dobre dwa lagodne zakrety - moze byc ciekawie :) zreszta caly projekt mi sie podoba ! Mam nadzieje ze F1 dotrzyma do momentu jak ten tor dostanie pozwolenie na organizacje GP.
Bo z artykulu wczesniej wnioskuje ze na starcie w Melbourne zobaczymy tylko 18 maszyn.
alhan, 09.01.2009 16:51[!]
Kurna dlaczego on musi robić tory na" pustyni" (z tego co wiem to Hiszpania ich nie posiada, ale chodzi mi o otoczenie toru). Nie jestem wielkim krytykiem Tilkego, ale czy ten człowiek nie widzi, że takie tory jak Catalunya i Sepang są baaaardzo nudne. Już niech lepiej robi tory uliczne, które choć też doskonałe nie są to przynajmniej jest koło nich "jakieś życie" a nie 20 km pustki...
Jędruś, 09.01.2009 17:09[!]
Trochę dużo tych torów testowych w Hiszpanii . Przy obecnym ograniczeniach testów w F1 jednak ich eksplatacja będzie bardzo ograniczona. Choć przecież na nowych torach może odbywać się sporo wyścigów jak Hiszpańska F3, F3 ES, DTM, F2 , GP2 . Możliwości jest wiele a przecież budowa toru to inwestycja conajmniej 10 letnia , a do tego czasu w F1 z pewnością zapanuje spokój i wszystko wróci do ,,normy''.
Audi, 09.01.2009 17:46[!]
Alhan ale co on miałby na tamtej "pustyni" zrobic tor uliczny? To nie jest tak, że on sobie robi tor gdzie chce, hiszpanie go poprosili aby zaprojektował tor, który miałby stanąc tam i tyle.
rafaello85, 10.01.2009 19:55[!]
Właściciele tego toru mogą się zawieść. Ciekawe kiedy zespoły miałyby tam testowac? Zimą oblegane są: Jerez i Catalunya.
NEO86, 03.02.2009 13:16[!]
Projekt tego toru bardzo mi się podoba.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca