|
|
|
|
|
|
Kolejny tor w Hiszpanii chętny do organizowania testów F1 | |
W północnej części Hiszpanii budowany jest obecnie nowy tor wyścigowy Motorland Aragon. Jego właściciele mają nadzieję, że będą na nim organizowane testy Formuły 1, nawet jeśli w najbliższej przyszłości nie planują ubiegać się o organizację grand prix.
Biorąc pod uwagę całkowity zakaz testów w trakcie sezonu trudno wyobrazić sobie, aby samo organizowanie jazd próbnych było opłacalne, jako że doprowadzenie toru do odpowiednich standardów jest dość kosztowne. Wystarczy wspomnieć, że Jerez rozważa już rezygnację z organizowania testów F1 w niedalekiej przyszłości z uwagi na bardzo małą liczbę dni testowych w całym roku.
Nowy tor został zaprojektowany przez studio Hermanna Tilke we współpracy z kierowcą testowym McLarena – Pedro de la Rosą. Ma długość 5,3 kilometra, a zakończenie budowy przewidywane jest w dalszej części tego roku – przed finałową rundą World Series by Renault, która ma zostać rozegrana na nim w październiku. Władze Motorland Aragon mają nadzieję, że poziom ich zaplecza skłoni zespoły do przeprowadzania tutaj zimowych testów, choć F1 zyskała już ostatnio jeden nowy tor testowy – Algarve.
Dyrektor zarządzający Motorland Aragon – Tome Alfonso powiedział wczoraj podczas Autosport International Show: „Myślę, że w chwili obecnej Hiszpania ma to, czego potrzebuje F1. Przy dwóch grand prix, z których jeden jest na zupełnie nowym torze ulicznym w Walencji, a drugi (Barcelona) jest w kalendarzu wyścigów od lat, nie możemy oczekiwać kolejnego, jednak testy są możliwe. Wiemy, że są teraz duże ograniczenia testów, ale my mamy długie proste, a poza tym posiadanie w Europie toru zaprojektowanego przez Tilke może być naszym dużym atutem”.
De la Rosa dodał, że według niego zaplecze Motorland Aragon wyznaczy nowy standard dla torów wyścigowych w Europie: „To długoterminowy projekt, w który jestem zaangażowany od kilku lat. Głównym powodem mojego zaangażowania jest zapewnienie pełnego wsparcia i pełnienie funkcji konsultanta technicznego dla projektu Aragonu, który ma pełne poparcie władz regionalnych. To będzie znacznie więc niż tor. Będzie to kompletne miasteczko dla fanów motosportu – wliczając w to rodziny, które zechcą spędzić tutaj weekend. To jeden z najbardziej ekscytujących projektów, który zostanie zrealizowany w Hiszpanii w najbliższych latach”.
• Układ toru Motorland Aragon
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|