F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Algarve dzień 1: Buemi najszybszy
Marek Roczniak, 19 stycznia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś rozpoczęły się pierwsze grupowe testy Formuły 1 w 2009 roku. W poniedziałek na portugalskim torze Algarve obecnych było pięć zespołów, z których cztery przywiozły swoje nowe bolidy. W dość nieprzystępnych warunkach najszybszy okazał się jedyny zeszłoroczny bolid jeżdżący dzisiaj w Portimao – Toro Rosso STR3, za którego kierownicą zasiadł Sebastien Buemi.

Tymczasem z aut na sezon 2009 najlepiej wypadł McLaren MP4-24, prowadzony przez kierowcę testowego stajni z Woking – Pedro de la Rosę, przy czym warto zwrócić uwagę na fakt, że Hiszpan jeździł dzisiaj ze starym tylnym skrzydłem, a więc niskim i szerokim i właśnie z nim uzyskał czas 1:46,076. W sumie de la Rosa przejechał 28 okrążeń, a jego strata do Buemiego wyniosła ponad cztery i pół sekundy.

Trzeci czas pomimo kraksy przed godziną 14:00 uzyskał kierowca testowy Williamsa – Nico Hulkenberg, tracąc do de la Rosy mniej niż 0,3 sekundy, choć był to pierwszy dzień jazdy FW31 (McLaren sprawdził swój nowy bolid już w sobotę), a stajnia z Grove, podobnie jak i sam Hulkenberg nigdy wcześniej nie była na torze Algarve. Co ciekawe, an zespół ani kierowca w podsumowaniu dzisiejszych testów ani słowem nie wspomniał o kraksie.

„Od samego początku samochód wydawał się być w porządku, czułem się w nim pewnie i jak na nowe auto, pod względem technicznym mieliśmy bezproblemowy poranek, co jest dosyć istotne.” – powiedział Niemiec. „Oczywiście wszyscy chcieliby wiedzieć, jak FW31 wypada na tle bolidu z 2008 roku i jaki wpływ na jazdę mają zmiany w przepisach z punktu widzenia kierowcy”.

„Prawda jest taka, że nie mogę zbyt wiele powiedzieć po zaledwie kilku okrążeniach, ponieważ tor jest dla mnie zupełnie nowy, nigdy nie jeździłem tutaj, a poza tym dzisiaj było dość mokro, tak więc nie mam żadnego punktu odniesienia. Gdyby to było Jerez lub Barcelona w suchych warunkach, to wówczas mógłbym powiedzieć coś więcej. Jednakże dzisiaj ważne było po prostu sprawdzenie podstawowych systemów i upewnienie się, że wszystko działa jak należy. Jak do tej pory tak właśnie jest i możemy być zadowoleni”.

Oprócz Buemiego jedynym kierowcą wyścigowym uczestniczącym w dzisiejszych testach był Nelson Piquet Jr, który jako pierwszy sprawdził nowy bolid Renault. Brazylijczyk przejechał w sumie 33 okrążeń za kierownicą R29 i stracił ponad dwie i pół sekundy do Hulkenberga. Na piątej i zarazem ostatniej pozycji uplasował się tymczasem kierowca testowy Toyoty – Kamui Kobayashi, który już wczoraj dokonał pierwszego sprawdzenia bolidu TF109. W niedzielę Japończyk przejechał jednak zaledwie siedem okrążeń, a dzisiaj dorzucił do tego 46 kółek. Warto dodać, że w bolidzie Kobayashiego zamontowany był system KERS.

Testy grupowe w Portimao, dzień 1/3 - 19.01.2009, Algarve - 4,692 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR31:41,528--65304,980
2. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-241:46,0764,5484,54828131,376
3. Nico HulkenbergWilliams Toyota FW311:46,3354,8070,25928131,376
4. Nelson Piquet JrRenault R291:48,9077,3792,57233154,836
5. Kamui KobayashiToyota TF1091:50,9899,4612,08246215,832
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Pogoda
Temperatura powietrza: maks. 15°C
Temperatura toru: maks. 15,6°C
Intensywne opady deszczu niemal cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: ATTWilliams.com, TSL-Timing.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lukas, 19.01.2009 19:12[!]
Może mi ktoś wyjaśnić co i po co testuje tak usilnie STR?

Dla Toyoty widzę, że to różowy start nie był :)
Marcin, 19.01.2009 19:29[!]
testuja chyba Buemiego , niech sobie nakręci kółek przed sezonem...
orus, 19.01.2009 19:37[!]
STR dostanie swój bolid od Red Bulla. Limit testowy ma taki sam jak inne zespoły więc głupio byłoby go zmarnowac. Buemi jest niedoświadczonym kierowcą więc dla niego każdy kilometr jest na wage złota. Poza tym mogą testować opony typu slick oraz oczywiście niezawodnośc podzespołow...
Anderis, 19.01.2009 19:39[!]
Nowy Williams optymistycznie (za wyjątkiem kraksy). Za wcześnie na wyciąganie jakichkolwiek wniosków z tych testów, ale mam nadzieję, że Williams będzie miał mocny sezon.
andy, 19.01.2009 19:54[!]
nie rozumię po co Mclaren jeździ ze starym tylnym skrzydłem?
Boro, 19.01.2009 19:59[!]
oja to w porównaniu z zeszłym sezonem bolidy będą sporo wolniejsze
McLuke, 19.01.2009 20:00[!]
Być moze jutro Pedro będzie jeździł już z obecnym pakietem i po prostu Mak chce sie dowiedzieć który element ma jaki wpływ na czasy osiagane na torze?
orus, 19.01.2009 20:04[!]
A może McLaren używa starego skrzydla jako takiej wyznaczni ile traca na nowym tylnym skrzydłem??
Maraz, 19.01.2009 20:05[!]
Twierdzą, że woleli mieć większą stabilność tyłu na mokrym torze, dlatego jeździli ze starym tylnym skrzydłem.
kemek, 19.01.2009 20:57[!]
"oja to w porównaniu z zeszłym sezonem bolidy będą sporo wolniejsze"
W deszczu będą, bo mniejszego docisku nie rekompensują bardziej przyczepne opony. Może deszczówki wzięliby od Michelina. (;
natleniony, 19.01.2009 21:43[!]
Maraz - jeżeli tak twierdzą to mają raczej problem (?!) z tylnym skrzydłem, które nie trzyma jak powinno (może było projektowane pod slicki? a na mokrych po prostu tył uciekał?) . Na szczęście jest jeszcze czas na budowe skrzydła pod tak paskudną pogodę.
Cieszy fakt, że wreszcie jest taka odmienność w projektach aut - każde inne, to może bedzie w Australii ciekawiej.
pozdro for all
paolo, 19.01.2009 22:03[!]
Po pierwszych prezentacjach zastanawiałem się czy płetwa rekina została zabroniona. Jak pokazał dzień dzisiejszy nie. Renault zaprezentowało się od razu z płetwą, a Toyota sobie "przypomniała", że podczas prezentacji "zapomniała". Ciekawe kiedy Ferrari sobie "przypomni" o tym szpetnym wynalazku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca