F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Mugello (dzień 2) i w Walencji (dzień 1)
Marek Roczniak, 20 stycznia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Kimi Raikkonen zakończył dzisiaj swoje pierwsze dwudniowe testy za kierownicą nowego bolidu Ferrari, kontynuując zapoczątkowaną w poniedziałek pracę nad rozwojem F60.

Pogoda znowu nie była jednak najlepsza i tor Mugello ponownie był przez cały dzień mokry. Tym razem Fin przejechał 42 okrążenia i uzyskał nieco lepszy czas niż w poniedziałek – 1:33,920. „Zawsze przyjemnie jest poprowadzić po raz pierwszy nowy samochód.” – skomentował Kimi.

„Niestety ze względu na pogodę nie byliśmy w stanie zbliżyć się do limitów samochodu, ale takie rzeczy się zdarzają. Tak czy inaczej pierwsze wrażenia są pozytywne, a przede wszystkim najważniejsze jest to, że nie mieliśmy żadnych szczególnych problemów technicznych”. Jutro za kierownicę F60 powróci Felipe Massa.

Pogoda na Autodromo Internazionale del Mugello – 5,245 km
Temperatura powietrza: 11°C
Temperatura toru: 10°C
Pochmurno z przelotnymi opadami deszczu

Tymczasem zespół BMW Sauber zaliczył dzisiaj w Walencji pierwszy dzień testów swojego nowego bolidu, który jako pierwszy poprowadził Robert Kubica. Korzystając ze słonecznej pogody po południu, zespół skupił się na sprawdzeniu wszystkich systemów F1.09, a także rozpoczął zbieranie danych na temat nowego samochodu.

Po przejechaniu w sumie 73 okrążeń (uzyskanego czasu niestety nie ujawniono), Kubica powiedział: „To był dobry test bez problemów technicznych. Tor nie był zbyt przyczepny, ponieważ jeździł tylko jeden samochód, ale mimo to sporo nauczyliśmy się już o tym, jak auto reaguje na zmiany w ustawieniach”.

Dyrektor zarządzający zespołem Walter Riedl dodał: „Pomimo tego, że BMW Sauber F1.09 jest zupełnie nowym samochodem, pierwsze jazdy próbne okazały się bardzo udane. Wszystkie systemy zadziałały doskonale i mogliśmy nawet rozpocząć takie podstawowe testy, jak ćwiczenie startów”. Robert Kubica będzie kontynuował testy w F1.09 przez kolejne dwa dni.

Pogoda na Circuit de la Comunitat – 4,005 km
Temperatura powietrza: 15-16°C
Temperatura toru: 15-17°C
Słonecznie, zimny wiatr

Źródło: Ferrari.com, BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
KubuŚ, 20.01.2009 18:31[!]
Miło słyszeć że obie załogi które lubię, nie mają problemów z nowym bolidem.:)
zdun, 20.01.2009 18:32[!]
coś mi się wydaje że kubica bedzie nr 1 tak jak w zeszłym roku mimo tego że nie wszyscy to widzieli.
orus, 20.01.2009 18:40[!]
Z jednej strony, Riedl mówi że wszystkie systemy działały doskonale (czyli KERS chyba tez, co nie?), z drugiej Theisen że nie jest pewne czy BMW wystartuje z KERS w Australii... Pierwsze wyklucza raczej drugie. Nie wiadomo w , co wierzyć. F1 to jedna wielka polityka, stąd wniosek że nalezy raczej sceptycznie podchodzić do tych newsów. Zespoły mówia to co dla nich wygodne.
Maraz, 20.01.2009 18:47[!]
orus, działać a przynosić widoczną poprawę osiągów to dwie zupełnie inne sprawy.
hagj, 20.01.2009 18:53[!]
No no, jak Kubica testuje nowy bolid przez pierwsze 3 dni z rzędu to coś to musi oznaczać :) Oby RK szybko znalazł wspólny język z nową maszynką, podobnie jak z F1.08 na początku poprzedniego sezonu
orus, 20.01.2009 19:01[!]
Maraz, Czy można określic coś co przynosi szkody( czy nawet nie przynosi zysków), że działa doskonale??? To tak jakby powiedzieć o półautomatycznej sekwencyjnej skrzyni biegów która zmienia bieg w czasie 2 sek że działa doskonale ;D
Maraz, 20.01.2009 19:27[!]
Ale zrozum, może działać doskonale jak na obecną specyfikację (czyli zgodnie z założeniami na daną chwilę), ale np. dawać moc ze 20 KM przy ogólnym pogorszeniu osiągów bolidu ze względu na nienajlepsze rozłożenie całej masy, czy niestabilność podczas hamowania z ładowaniem KERS (zmienia się balans hamulców). Trzeba patrzeć na ogólny obraz sytuacji.
orus, 20.01.2009 19:43[!]
Doskonale na obecna specyfikacje? Czyli co jesli musiałbys miec hamulce które hamuja od 100km/h do 0km/h ww 3 sek, a hamowałyby w 10sek a ponadto bolid byłby niestabilny to mówiłbyś ze działają doskonale ;D?Tak czy siak, nie trzeba we wszystko wierzyć co mówia... Mówia to co jest dla nich korzystne w danej chwili.
Maraz, 20.01.2009 20:03[!]
Ja wcale nie mówię, że trzeba wierzyć we wszystko, co mówią zespoły :) Jestem jednak w stanie zrozumieć, że KERS nie daje jeszcze na tyle dużych korzyści, aby użyć go w wyścigu, choć jako urządzenie działa dobrze, tzn. odzyskuje moc z osi w czasie hamowania, zamienia na prąd, przechowuje w bateriach i na żądanie uwalnia dodatkową moc. Tylko co z tego, jeśli ta dodatkowa moc zaledwie równoważy wady wynikające z jazdy z KERS, a nie daje dodatkowych korzyści?
zdun, 20.01.2009 20:08[!]
podejrzewam że może teraz zespoly bedą w piatek testowały dwa bolidy z kers i bez, jeśli bedą mieli wątpliwości czy użyć czy nie
orus, 20.01.2009 20:27[!]
A ja wcale nie powiedziałem że wierzysz we wszystko co mówią ;) Ja też jestem w stanie zrozumieć ze KERS jako system działa, ale nie przynosi widocznych efektów. Tylko że wtedy słowo "doskonale" nie jest na miejscu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca