F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Mugello (dzień 3) i w Walencji (dzień 2)
Marek Roczniak, 21 stycznia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół Ferrari kontynuuje samotne testy na torze Mugello w Toskanii, gdzie pogoda nadal nie jest zbyt korzystna. Co prawda dzisiaj uległa nieznacznej poprawie, jednak tor przez cały dzień był znowu mokry.

W środę nowy bolid F60 przejął od Kimiego Raikkonena do dalszych testów Felipe Massa. Brazylijczyk przejechał łącznie 104 okrążenia, uzyskując najlepszy czas 1:33,353. Jutro Felipe będzie kontynuował pracę nad rozwojem nowego Ferrari.

Pogoda na Autodromo Internazionale del Mugello – 5,245 km
Temperatura powietrza: 8-11°C, temperatura toru: 7-14°C
Pochmurno z przelotnymi opadami deszczu rano, tor cały czas mokry

Po wczorajszej pierwszej jeździe próbnej nowego bolidu w Walencji, zespół BMW Sauber rozpoczął dzisiaj intensywne testy F1.09, za którego kierownicą ponownie zasiadł Robert Kubica. Niestety stajnia z Hinwil ponownie nie ujawniła czasu okrążenia – wiadomo tylko, że Polak przejechał 99 okrążeń, co przekłada się na 397 km.

„Choć po południu było dosyć wietrznie, to jednak ogólnie warunki były lepsze niż wczoraj, ponieważ przyczepność toru rośnie z każdym kolejnym przejechanym przeze mnie okrążeniem.” – powiedział Robert. „Postęp wykonany przez nas w trakcie dnia pokazuje, że poruszamy się we właściwym kierunku z rozwojem F1.09”.

Kubica skoncentrował się w środę na pracy nad ustawieniami nowego auta. Do jego głównych zadań należało wypróbowanie różnych konfiguracji hamulców i różnych mieszanek opon slick. Polak wykonał ponadto kilka symulowanych startów, a rano przeprowadził próbę jazdy do ostatniej kropli paliwa w baku, czyli aż do zatrzymania się na torze. Jest to standardowa próba przeprowadzana z każdym nowym bolidem F1.

Pogoda na Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo – 4,005 km
Temperatura powietrza: 9-16°C
Temperatura toru: 11-16°C
Słonecznie przez cały dzień, po południu wiatr

Zdjęcia z dzisiejszych testów w Walencji można znaleźć tutaj.

Źródło: Ferrari.com, BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 21.01.2009 18:20[!]
po co testuje się jazdę aż do ostatniej kropli paliwa?

nie przychodzi mi do głowy żaden rozsądny powód = może ktoś mnie oświeci ;)

sprawdzenie pompy paliwowej, zużycia paliwa czy innych rzeczy które przychodzą mi do głowy mozna zrobić na wiele łatwiejszych sposobów...
Corvi78, 21.01.2009 18:27[!]
moim zdaniem chodzi o balans bolidu...
Kara Nocny Cień, 21.01.2009 18:33[!]
A to nie jest łatwy sposób? Najlepiej sprawdzić wszystko w warkach bojowych :D
owca, 21.01.2009 18:36[!]
noof - a może chodzi o to żeby sprawdzić jak silnik i cały bolid zachowuje się w trakcie "krztuszenia sie" kiedy zaczyna mu brakować paliwa. w efekcie inżynierowie i ekipa na pit wall na podstawie porównania telemetrii z wyścigu i tej z testów będzie wiedziała jak długo jeszcze może przetrzymać bolid na torze kiedy jest to konieczne.
mimo iż sonda pokazuje że paliwa w zbiorniku nie ma, to teoretycznie zawsze trochę sie go znajduje na dnie baku i w systemie układu paliwowego. więc takie testy mogą byc pomocne w poznaniu oznak że bolid juz nie może dłużej pozostać na torze, bo np nastąpił spadek mocy silnika spowodowany zbyt ubogą mieszanką dostarczaną do silnika (brak paliwa)

ale w sumie to też nie wiem po co testować jazdę do ostatniej kropli, wiec tak sobie tylko spekuluje...
Ulver, 21.01.2009 19:25[!]
Nie. Chodzi o to, zeby sprawdzic rodzaj i siłę reakcji emocjonalnej mechanikow na widok bolidu krztuszacego sie i zatrzymujacego na torze.
Lalu, 21.01.2009 19:27[!]
A ja myślę, ze szykują się na Pole Position w Australii :P.
Lukas, 21.01.2009 19:35[!]
są gdzieś jakieś filmiki z testów?:)
natleniony, 21.01.2009 19:57[!]
noofaq - z tym jechaniem do ostatniej kropli, to chodzi o sprawdzenie nowego auta ile żre paliwa i tyle. pzdr.
rafaello85, 21.01.2009 20:08[!]
noofag---> może po to żeby wiedzieli jak mało paliwa mogą później nalać bolidom w Q1 i Q2.
Maly-boy, 21.01.2009 20:58[!]
bmw wstydzi się ujawniać czasy okrążeń czy znowu "zasłona dymna"
hagj, 21.01.2009 21:17[!]
Jakby były to wyniki bardzo słabe w stosunku do spodziewanych - z jasnych powodów by nie ujawniali. Jeśli były by wielce obiecujące - tym bardziej by nie ujawnili. Coś Helmuty kombinują :>
noofaq, 21.01.2009 21:40[!]
rafaello: zużycie paliwa sprawdzają idealnie robiąc zwykły przejazd - ich wtryskiwacze na pewno odmierzają z aptekarską dokładnością ile potrzeba...

poza tym co da obliczenie zużycia jeśli na każdym torze jest inaczej :)

myslę, że chodzi o zbadanie jaka jest minimalna ilość paliwa na której auto jeszcze jedzie żeby wiedzieć ile zostawić dojeżdżając na oparach :)
MietasM, 21.01.2009 22:05[!]
Podobno w pierwszym dniu Robert miał najlepszy czas 1:14.300. Jedyny czas, jaki mi się udało znaleźć z ubiegłego roku, to z drugiego dnia testów w Walencji 1:12.321 Roberta w F1.08 i 1:14.498 Nicka w F1.07B. Pewnie nie ma sensu tego porównywać, ale jakiś tam obraz daje.

Ciekawostką jest, że wszyscy trąbią o wycofaniu się Credit Suisse ze sponsoringu, a po cichu z nowego auta zniknęło całkowicie logo Della, a logo Intela zostało w śladowych ilościach. Zanosi się, że ubogo będzie w tym sezonie...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca