F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Walencji dzień 4: Debiut Heidfelda w F1.09
Marek Roczniak, 23 stycznia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Silny wiatr nadal przeszkadza zespołowi BMW w przeprowadzaniu prywatnych testów na torze Ricardo Tormo. W piątek podczas czwartego dnia testów (licząc także wtorkowy roll-out) za kierownicą F1.09 zasiadł po raz pierwszy Nick Heidfeld.

Przekraczający 50 km/h wiatr zmusił rano zespół do pracy nad niezawodnością i wykonywania długodystansowych przejazdach. Po południu warunki uległy jednak nieznacznej poprawie i wówczas Heidfeld mógł rozpocząć pracę nad mechanicznymi ustawieniami nowego samochodu. W sumie Niemiec przejechał dzisiaj 92 okrążenia, ale czasu jak zwykle nie ujawniono.

„W końcu mogłem poprowadzić F1.09 po raz pierwszy.” – powiedział Nick po zakończeniu jazdy. „Mamy jeszcze mnóstwo pracy do wykonania, ale robimy postępy z każdym przejechanym kilometrem i niezawodność jest już zadowalająca. Ogólnie F1.09 zachowuje się całkiem inaczej niż zeszłoroczny bolid. Na szczęście zdołałem też dzisiaj popracować trochę nad ustawieniami po południu. Najważniejszą rzeczą po moim pierwszym dniu testów jest to, że samochód reaguje na zmiany ustawień tak, jak trzeba”.

Jutro ostatni dzień testów zespołu BMW Sauber w tym tygodniu, z Heidfeldem nadal za kierownicą nowego auta.

Pogoda na Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo – 4,005 km
Temperatura powietrza: 18-21°C
Temperatura toru: 18-23°C
Pochmurno i wietrznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów w Walencji można znaleźć tutaj.

Źródło: BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 23.01.2009 18:51[!]
a BMW jak bawiło się w kameleona tak się bawi znowu ;] Ciekawe co w ten sposób zdziałają. Wiadomo, że niewiedzę przeciwników na tym etapie dotyczącą ich rozwoju, tylko co poza tym ? ;]
Maraz, 23.01.2009 19:03[!]
Szczerze mówiąc, gdyby podali najlepszy czas dnia to i tak niewiele by to dało, bo nikt poza BMW nie wie, z jaką ilością paliwa, z KERS czy bez, jaka tak naprawdę była przyczepność w danym momencie itd. - gdyby ktoś z nimi testował to miałby jakieś odniesienie, a tak to właściwie żadnego. Nawet Ferrari podaje czasy z prywatnych testów, bo wiedzą, że to nic nikomu nie powie :)
Seraf, 23.01.2009 19:18[!]
hmm pewnie pobili rekord toru i nie chca straszyc rywali...xD
Freeze, 23.01.2009 20:26[!]
albo jest tak jak w ubiegłym roku...czyli źle
Sanki, 23.01.2009 21:10[!]
Wszystko jest możliwe. Ale jeszcze mają czas na poprawki :)
Huckleberry, 23.01.2009 21:34[!]
Czy ten gadżet na pierwszym zdjęciu w galerii to jakaś chłodnica do kasku?
A na tym zdjęciu Kubica za 15 lat jako doradca BMW ;) [a tak serio to kto to?] http://f1.gpupdat...17601&catID=4032
Carlo's, 23.01.2009 21:43[!]
Oczywiście Giampaolo Dall'ara (chyba tak to sie pisze) inżynier wyścigowy Heidfelda.
Lalu, 23.01.2009 23:05[!]
No, na tej focie Heidfeld też wygląda na 15 lat starszego.
zdun, 24.01.2009 08:01 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
jak patrzę na heidfelda to wygląda jak [ciach] za przeproszeniem, a kubicy się czepaiją eh..:(
http://f1.gpupdat...17601&catID=4032

Chyba się trochę zagalopowałeś - to było bardzo niekulturalne określenie... // Maraz
push_mss, 24.01.2009 11:49[!]
Freeze napisał że możliwe jest, że z BMW jest tak jak w ubiegłym roku czyli źle... Nooo tak, tylko że przypominam, iż w pierwszym wyścigu w Australii Kubica mało co nie wywalczył P1 i jakby nie Nakajima to kto wie jak daleko by zaszedł... Ja jestem póki co dobrej myśli, BMW dużo testuje i widać że naprawdę się przykładają do tego co robią. A to że czasów nie podają - w sumie po co, i tak nie o czasy tu na tych testach chodzi, tylko o to jak bolid zachowuje się przy konkretnych ustawieniach etc.
golakr, 24.01.2009 13:24[!]
Taaa, tak jak w zeszłym roku czyli źle.... hehe niektórym to palma odbija. Zastanawiające co było takiego złego skoro w 90% przedsezonowych prognoz umiarkowani optymiści z rumieńcami na twarzy liczyli na zwycięstwo (obiecane) BMW nie wspominając że zwycięstwo to należeć by miało do RK. Ale co tu gadać przecież dla niektórych typków BMW... wróć - Robert K musiałby wygrać wszystkie GP z przewagą min 5 kółek. Może wtedy by było dobrze!
Jędruś, 24.01.2009 18:01[!]
Ludzi po prostu nie rozumieją , że nie zawsze można być na szczycie ...

Nawet Schumi czasem miewał słabe wyścigi a Ferrari nie było w formie.
NEO86, 16.02.2009 11:53[!]
Zgadzam się z Jędrusiem
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca