F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 3/4: MP4-24 i RB5 łeb w łeb
Marek Roczniak, 12 lutego 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Czwartek także okazał się dość produktywnym dniem testów na torze Jerez, podczas którego rozkład sił pozostał generalnie bez zmian w stosunku do środy, choć tym razem nowe bolidy McLarena i Red Bulla rozdzieliła różnica zaledwie 0,001 sekundy.

Podobnie jak w poprzednie dwa dni, na czele klasyfikacji ponownie znalazł się zeszłoroczny bolid Toro Rosso STR3, który tym razem poprowadził Sebastien Bourdais. Francuz nie zdołał jednak poprawić najlepszego czasu Sebastiena Buemiego ze środy (1:17,591) – zabrakło mu do tego blisko sekundy.

McLaren kontynuował dzisiaj testy z tylnym skrzydłem z zeszłego roku i ponownie utrzymał się w tabeli czasowej przed Red Bull Racing, ale mając minimalną przewagę czasową. MP4-24 przejął dzisiaj od Heikkiego Kovalainena aktualny mistrz świata Lewis Hamilton, a w RB5 zasiadł po jednym dniu przerwy Sebastian Vettel. Obaj kierowcy przejechali niemal identyczną liczbę okrążeń, podobnie jak czwarty w tabeli Kazuki Nakajima (Williams FW31), który do Vettela stracił tylko 0,16 sekundy.

Najwolniejszym bolidem ponownie okazało się Renault R29, jednak francuska stajnia wykonała dzisiaj postęp zarówno jeśli chodzi o szybkość, jak i niezawodność. Fernando Alonso przejął w czwartek nowe auto od Nelsona Piqueta Jr i przejechał najwięcej okrążeń (133) ze wszystkich uczestników testów, tracąc niespełna 0,6 sekundy do Hamiltona w nowym McLarenie ze starym skrzydłem. Alonso testował dzisiaj między innymi system KERS. Jutro ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Jerez.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 3/4 - 12.02.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastien BourdaisToro Rosso Ferrari STR31:18,493--126557,928
2. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-241:20,7372,2442,24493411,804
3. Sebastian VettelRed Bull Renault RB51:20,7382,2450,00192407,376
4. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW311:20,8982,4050,16092407,376
5. Fernando AlonsoRenault R291:21,3072,8140,409133588,924
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Hindus, 12.02.2009 17:46[!]
i po co ten Mclaren dalej jezdzi ze starym skrzydlem??;p
Mati93, 12.02.2009 17:49[!]
może bolid ma słaby docisk ?
Grekyy, 12.02.2009 17:55[!]
Samochód Williamsa wcale też nie wlecze się niemiłosniernie ; ] Ciekawe jakie czasy McL osiągałby ze skrzydłem w nowej specyfikacji.
dragon92, 12.02.2009 17:57[!]
Martwi mnie postawa Renault. Jak tak dalej pójdzie to będą nam jescze zamykać stawke!
Kajek, 12.02.2009 17:57[!]
A mi sie coś wydaje, ze jak Renault ***ł cały bolid, tak McLaren tylne skrzydło :P i dlatego jeżdzą ze starym :)
Lalu, 12.02.2009 18:26[!]
Słabe to Renault, oj słabe
Krauza, 12.02.2009 18:53[!]
Trzeci dzień i znowu Red Bull na czele ;)
w.macko92, 12.02.2009 18:55[!]
szkoda, że BMW nie potestowało... ciekawe co kombinuje Mclaren...
Iwan, 12.02.2009 19:03[!]
Mam rozumieć że RBR ze specyfikacją na ten sezon miał identyczny czas jak MP4 z tylnim skrzydlem z poprzedniego sezonu ? Czyli Maclaren w nowym tylnim skrzydłem teoretycznie powinien wypaść gorzej niż RBR :P
Anderis, 12.02.2009 19:11[!]
Mi się wydaje, że tylne skrzydło w specyfikacji na 2008 rok powinno dawać taką przewagę, że bez niego McLaren miałby czas nawet gorszy od Renault. Tylne skrzydło z 2008 roku jest znacznie większe, daje więc chyba dużo większy docisk to raz, a dwa to chyba powoduje mniejsze problemy z balansem i zużyciem opon (tylny spoiler na 2009 daje chyba nieproporcjonalny docisk w stosunku do przedniego- stąd problemy). Ale ekspertem nie jestem i mogę się mylić.
kmk, 12.02.2009 20:04[!]
McL albo szykuje coś specjalnego, albo nie ma jaj aby pokazać jak są w tej chwili słabi i liczą ze uda im sie coś poprawić,
RBR mnie zaskakuje pozytywnie
Falarek, 12.02.2009 20:53[!]
Czyli teoretycznie McL powinien być za Red Bullem bo skrzydło 2009 daje mniejszy docisk niż stare
fernandof1, 12.02.2009 21:21[!]
No ferdek niezle dzisiaj se pojezdził chodzi o dystans duzy jak na nich mozliwe ze uporali sie zniezawodnoscia ale tez szybkosc jest troszeczke lepsza
Jędruś, 12.02.2009 21:29[!]
Wydaje się , że Renault z tym pakietem ma około 0,5 s straty do pozostałych zespołów. Ale to tylko założenie ...

Red Bull wydaje się być bardzo mocny. Williams równie silny jak oni.
hagj, 12.02.2009 22:45[!]
Jestem niesamowicie ciekawy gdzie uplasowałby się Kubica w BMW F1.09 wśród tej gromadki :)
noofaq, 13.02.2009 11:56[!]
pogadamy po Q2 w Australii :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca