|
|
|
|
|
|
Testy w Bahrajnie dzień 2/4: Ferrari wysuwa się na czoło | |
Kolejny dzień testów w Bahrajnie – drugi w tym tygodniu, a szósty w sumie od 10 lutego – za nami, choć nie towarzyszyły mu już tak dobre warunki pogodowe, jak to miało miejsce w poniedziałek. Wczoraj przez cały dzień świeciło słońce, a dzisiaj po południu zrobiło się mglisto. Oby nie było to zapowiedzią kolejnych burz piaskowych.
We wtorek najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Kimi Raikkonen (Ferrari F60), pokonując Jarno Trullego w Toyocie TF109 o niewiele ponad 0,1 sekundy. Najwolniejszym nowym autem okazał się tym razem BMW Sauber F1.09, w którym Nick Heidfeld uzyskał gorszy o blisko pół sekundy czas od Raikkonena.
Trulli ponownie był najbardziej pracowitym uczestnikiem testów w Bahrajnie i jeszcze bardziej wyśrubował swój rekord dystansu pokonanego jednego dnia w bolidzie F1, który wynosi obecnie 806,388 km. W istocie tylko Toyota nie miała we wtorek problemów technicznych, ale może to wynikać z tego, że TF109 najprawdopodobniej nie jeździ z systemem KERS, który sprawił dzisiaj problemy Ferrari i mógł się także przyczynić do kłopotów z instalacją elektryczną w nowym BMW, jednak niemiecki zespół nie potwierdził, czy korzystał dzisiaj z KERS.
Awaria KERS w Ferrari F60, a konkretnie jego układu chłodzenia nastąpiła tuż przed południem czasu lokalnego, a usunięcie jej skutków zajęło włoskiej ekipie ponad trzy godziny. Zespół próbował jednak znaleźć pozytywne strony tego zdarzenia, gdyż jak twierdzi mógł wypróbować w praktyce wszystkie procedury bezpieczeństwa związane z sytuacjami awaryjnymi KERS. Z pewnością Raikkonen wolałby spędzić więcej czasu w bolidzie podczas swojego ostatniego dnia testów w Bahrajnie, jednak dzisiejsze doświadczenie może okazać się dość przydatne dla Ferrari w tym sezonie.
Tymczasem Heidfeld stracił dzisiaj sporą część porannej sesji, kiedy w jego samochodzie nastąpiło przypadkowe – jak twierdzi zespół BMW Sauber – awaryjne odłączenie głównej elektroniki auta, a następnie włączył się automatyczny system gaśnic. W efekcie konieczne było generalne czyszczenie auta i pewne modyfikacje w okablowaniu przełączników. Po tych zabiegach Heidfeld powrócił na tor i jego całkowity dorobek podczas pierwszego dnia testów w Bahrajnie wyniósł 104 okrążenia. Wszystkie zespoły obecne na torze Sakhir kontynuowały we wtorek rozwój nowych bolidów, sprawdzanie opon, a także przeprowadzały próbne starty. Jutro Raikkonena zastąpi Felipe Massa, a Trullego – Timo Glock.
•Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 2/4 - 17.02.2009, Sakhir - 5,412 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Kimi Raikkonen | | Ferrari F60 | | 1:32,102 | - | - | 107 | 579,084 |
2. | Jarno Trulli | | Toyota TF109 | | 1:32,230 | 0,128 | 0,128 | 149 | 806,388 |
3. | Nick Heidfeld | | BMW Sauber F1.09 | | 1:32,585 | 0,483 | 0,355 | 104 | 562,848 |
| |
|
Pogoda
Temperatura powietrza: 20-29°C
Temperatura toru: 21-35°C
Rano słonecznie, po południu mglisto
Źródło: Informacje prasowe zespołów
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|