F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Verstappen najszybszy w porannej sesji pierwszego dnia testów

Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe

Testy w Montmelo dzień 4/4: Barrichello poniżej minuty i 19 s.
Marek Roczniak, 12 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Także i podczas ostatniego dnia testów na torze Catalunya najszybszym bolidem okazał się Brawn BGP001. Zasiadający za jego kierownicą Rubens Barrichello jako jedyny uzyskał w tym tygodniu czas poniżej jednej minuty i 19 sekund, mając 0,85 sekundy przewagi nad Nico Rosbergiem (Williams FW31).

Tuż za Rosbergiem, który jako jedyny zmieścił się w czwartek poniżej jednej sekundy straty do Barrichello, uplasował się Timo Glock (Toyota TF109), a pierwszą piątkę zamknęły dwa bolidy napędzane silnikami Renault – Red Bull RB5 prowadzony przez Sebastiana Vettela i Renault R29 prowadzony przez Fernando Alonso.

Alonso był jedynym sprawcą wywieszenia dzisiaj czerwonej flagi, kiedy to około godziny 14:40 awarii uległ silnik w jego bolidzie. Z tego powodu Hiszpan przejechał tylko 64 okrążenia, ale i tak udało mu się ukończyć ostatni dzień testów pod Barceloną przed trzema czołowymi zespołami z ubiegłego roku: Ferrari, BMW Sauber i McLaren. Felipe Massa stracił do Alonso zaledwie 0,013 sekundy, mając jednocześnie 0,063 przewagi nad Robertem Kubicą, który na zakończenie testów BMW przed sezonem 2009 przejechał 134 okrążenia.

„Nasze ostatnie testy przedsezonowe były bardzo produktywne.” – powiedział koordynator techniczny zespołu Willy Rampf. „Pracowaliśmy nad mechanicznymi ustawieniami samochodu, a także nad jego konfiguracją aerodynamiczną. Ponadto poprawiliśmy nasz system KERS. Naszym drugim celem było przygotowanie się do pierwszego grand prix sezonu, które odbędzie się w Melbourne za dwa tygodnie. Przeprowadziliśmy symulację dnia wyścigowego we wtorek z Nickiem Heidfeldem, a dzisiaj z Robertem Kubicą. Każdy z nich przejechał po całym dystansie wyścigu bez żadnych problemów technicznych, co mówi bardzo dużo o niezawodności F1.09”.

Jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do Barrichello zmieścił się Lewis Hamilton, który zdołał dzisiaj uciec z ostatniej pozycji w tabeli czasowej. Brytyjczyk miał niespełna 0,2 sekundy straty do Massy, co nie stawia McLarena w tak bardzo złym świetle, o ile F60 i MP4-24 jechały w momencie ustanowienia swoich najlepszych czasów dnia z podobną ilością paliwa. Tymczasem nadzwyczajne tempo Brawn GP w stosunku do czołówki można prawdopodobnie wytłumaczyć tym, że zespół ten z uwagi na małą liczbę dni testowych stara się wyciągnąć wszystko ze swojego auta, także podczas symulowanych przejazdów kwalifikacyjnych i nie stara się przy tym ukryć rzeczywistego tempa przed rywalami.

Na pozostałych miejscach uplasowali się Sebastien Buemi (Toro Rosso STR4), Giancarlo Fisichella (Force India VJM02) i Sebastien Bourdais, który przejął po południu bolid STR4 od Buemiego. Zespół Toro Rosso chciał w ten sposób dać Francuzowi możliwość przejechania dodatkowych okrążeń przed startem sezonu, jako że we wtorek problemy techniczne ograniczyły bardzo jego jazdę, a testy w Barcelonie były pierwszymi i zarazem ostatnimi pełnoprawnymi testami tego zespołu przed wylotem do Australii. Buemi i Bourdais przejechali razem 89 okrążeń, a tymczasem Fisichella był najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów, łącznie przejeżdżając aż 141 okrążeń.

Dla zespołów Toyota, Red Bull Racing, Ferrari, BMW Sauber, Toro Rosso i Force India były to ostatnie testy w tym roku. Pozostałe ekipy przygotowania do sezonu 2009 zakończą na torze Jerez, gdzie w dniach 15-19 marca odbędą się ostatnie testy. Zespoły Brawn GP i Renault będą jeździły od niedzieli do wtorku, McLaren od niedzieli do środy, a Williams od niedzieli do czwartku.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 4/4 - 12.03.2009, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Rubens BarrichelloBrawn Mercedes BGP0011:18,926--110512,050
2. Nico RosbergWilliams Toyota FW311:19,7740,8480,848120558,600
3. Timo GlockToyota TF1091:20,0911,1650,317128595,840
4. Sebastian VettelRed Bull Renault RB51:20,5761,6500,48583386,365
5. Fernando AlonsoRenault R291:20,6641,7380,08864297,920
6. Felipe MassaFerrari F601:20,6771,7510,01392428,260
7. Robert KubicaBMW Sauber F1.091:20,7401,8140,063134623,770
8. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-241:20,8691,9430,12970325,850
9. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR41:21,0132,0870,14462288,610
10. Giancarlo FisichellaForce India Mercedes VJM021:21,0452,1190,032141656,355
11. Sebastien BourdaisToro Rosso Ferrari STR41:21,6292,7030,58427125,685
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•  Catalunya: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•  Catalunya: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009
•  Dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009 (wszystkie tory)

Pogoda
Temperatura powietrza: 8-19°C
Temperatura toru: 10-26°C
Rano gęsta mgła, później słonecznie do końca dnia

Źródło: Informacje prasowe zespołów, F1Today.nl

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
zawias, 13.03.2009 10:54[!]
Seraf--> brawo, jeszcze nikt na to nie wpadł. I nigdzie na forum nie pisał ...
Seraf, 13.03.2009 11:00[!]
zawias--> wymyslam glupie teorie i tyle xD
ale jestem pewny ze ferrari i bmw bylo stac na zejscie ponizej wyniku Brawn...po prostu nie pokazuja swojego potencjalu...kwalifikacje pokaza lepszy obraz kto ma szybszy bolid a wyscig kto ma bardziej niezawodny...
Metalpablo, 13.03.2009 11:14[!]
No i Brawn GP już po części odniosło sukces bo jest szum o nich(całkiem spora ilość komentarzy:P),a więc nazwa "Brawn GP" nabiera wartości, a więc sponsorzy co raz bardziej myślą czy nie zainwestować w ten zespół.Proste rozumowanie:P ,a w jaki sposób kręcą takie czasy zwłaszcza, że są to testy ,tego sie nie dowiemy jak zawsze:P.Liczą się efekty.
Ferrarif1, 13.03.2009 13:35[!]
no trzeba przyznać że bgp001 nieźle jeździ
Huckleberry, 13.03.2009 15:22[!]
hehe Seraf - sześćdziesiąt postów przed Twoim jest właśnie o tym, o to chodziło zawiasowi ;)
ht-hubcio, 13.03.2009 16:33[!]
a teraz pomyślcie czemu Minardi, Super Aguri, Jordan, Spyker tak nie jeździli na testach w zeszłych latach? Oni też potrzebowali sponsorów, ale nie jeździli na testach każdego okrążenia na oparach, żeby zająć 1. miejsce i było o nich głośno. Dla mnie wiec ta teoryjka o sponsorach jest do kitu
dex, 13.03.2009 19:38[!]
ludzie szukaja jakis specjalnych historyjek zeby o czyms mowic
asgahn, 13.03.2009 22:57[!]
Nie rozumiem dlaczego tworzy się teorie spiskowe dziejów na temat szukania sponsorów i jazdy z pustym czy pełnym bakiem zespołu BrawnGP. Bez sensu takie gadki. ht-hubcio dobrze prawi. W innych latach teoretycznie słabe zespoły szukały sponsorów i zamykały stawkę. Tak więc bez sensu jest tworzenie takich teorii spiskowych. Ja twierdzę, że po prostu nieprawdopodobny geniusz Rossa Brawna i praca Hondy i zespołu inżynierów Brawn GP przyniosła pożądany efekt. Tyle.
tomask75, 14.03.2009 10:39[!]
@asquhn dokładnie, a kolejnym mitem jest jazda na oparach. Wystarczy nawet zostać na f1wm żeby odczytać informację o tym że przeprowadzali symulacje wyścigów (poza rewelacyjnym czasem Rubensa przejechanym w symulacji kwalifikacyjnej).
Opary i sponsor - dwie największe teorie spiskowe początku sezonu....
McL i jego "zasłona dymna" - jako trzecia.
PolePosition, 15.03.2009 00:08[!]
Ja już parę ładnych lat interesuje się F1 i wiem że wyniki z testów są mało warte... nie ma się co "podniecać" ;) Ale sądzę że Brawn będzie zagrażał red bullowi i toyocie. A tak w ogóle nie zdziwi mnie wygrana Lewisa w Australii. "Zasłona dymna" jest przecież wręcz wskazana skoro są aż tak duże zmiany w tegorocznej edycji f1...
NEO86, 15.03.2009 12:09[!]
Zaskakuje mnie BrawnGP ale co do rzeczywistej formy względem innych zespołów poczekajmy do Australii
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca