F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 2/5: Renault przed Brawn GP
Marek Roczniak, 16 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Fernando Alonso przełamał dominację zespołu Brawn GP, uzyskując najlepszy czas w tegorocznym bolidzie na torze Jerez podczas poniedziałkowych testów. Kierowca Renault wykręcił pod koniec popołudniowej sesji czas 1:18,343, poprawiając najlepsze osiągnięcie Rubensa Barrichello z porannej sesji o 0,055 sekundy.

Barrichello jeździł tylko podczas porannej sesji, a po południu bolid BGP001 przejął jego zespołowy kolega Jenson Button, plasując się na trzeciej pozycji. Brytyjczyk przejechał jednak tylko 12 okrążeń, głównie ze względu na problemy techniczne, z powodu których musiał zatrzymać się na torze tuż po godzinie trzeciej po południu. W sumie obaj kierowcy Brawn GP przejechali dzisiaj 74 okrążenia – 29 mniej niż Alonso.

Po zrezygnowaniu z jazdy w niedzielę, zespół McLaren rozpoczął w końcu dzisiaj swoje ostatnie testy w tym roku. Lewis Hamilton przejechał 87 okrążeń i uzyskał czwarty czas dnia, tracąc ponad sekundę do Alonso i Barrichello. Warto dodać, że stajnia z Woking sprawdzała dzisiaj między innymi wydajność dyfuzora w MP4-24, montując po jego prawej stronie tajemnicze urządzenie służące najprawdopodobniej do pomiaru przepływu powietrza.

Najbardziej pracowitym kierowcą był ostatni uczestnik poniedziałkowych testów – Nico Rosberg. Niemiec przejął bolid FW31 od kierowcy testowego Williamsa – Nico Hulkenberga i przejechał 123 okrążenia, tracąc ponad ćwierć sekundy do Hamiltona. Jutro zespoły Renault i Brawn zakończą swoje trzydniowe testy, natomiast McLaren i Williams pozostaną w Jerez do czwartku włącznie.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 2/5 - 16.03.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Fernando AlonsoRenault R291:18,343--103456,084
2. Rubens BarrichelloBrawn Mercedes BGP0011:18,3980,0550,05562274,536
3. Jenson ButtonBrawn Mercedes BGP0011:18,8920,5490,4941253,136
4. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-241:19,5131,1700,62187385,236
5. Nico RosbergWilliams Toyota FW311:19,7831,4400,270123544,644
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•  Jerez: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•  Jerez: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009

Pogoda pod koniec sesji
Temperatura powietrza: 20°C
Temperatura toru: 31°C
Słonecznie

Źródło: F1Today.nl

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
macrocosm, 16.03.2009 19:54[!]
O Macu się w ogóle nie mówi (a jeśli już to negatywnie) więc ziomy od PR wymyśłił sposób na zainteresoeanie ludzi swoimi bolidami. Przykręcili jakieś druty od lodówki i od razu setki osób dziennie ogląda zdjęcia z reklamami na ich bolidach. Proste i genialne. A może to ich wersja KERS w niedopracowanej jescze formie? ;) Trochę izolacji żeby kogo nie kopnęło i wiśta!
Jędruś, 16.03.2009 20:25[!]
Mi się wydaje , że KERS oni mają w gaciach Hamiltona i dlatego on jest taki mały i lekki :D

Cieszy , że nareszcie ktoś zaprzeczył , że Brawn jest taki super hiper. Jeśli Alono widzi Renault co najwyżej w pierwszej piątce to dlaczego Brawn GP ma czas na ich poziomie. Proste. Testy nic nie znaczą, to wróżenie z fusów w 90% przypadków. Ja w tamtym roku miałem obstawić całą klasyfikacje i teraz się ciesze , że tego nie zrobiłem bo mimo iż dosyć aktywnie przypatruje się F1 i czytam opinie dużo mądrzejszych osób od siebie to mylił bym się w 80% odnośnie układu kierowców.

Mclaren kombinuje i to ostro. Zobaczymy tylko czy w dobrym kierunku i jak szybko zrozumieją błędy.
Williams wcale nie słabo. Różnice nie są kolosalne , a oni w tym sezonie aż tak wysoko nie celują.
natleniony, 16.03.2009 20:28[!]
Alonso podbudował się szybkim kółkiem (dwu okrążeniowy stint), a Bar zrobił swój czas przy stincie - 8 okrążeniowym.

paolo, Ulver - czepiacie się biednego Fernando. Jeżeli nie wiecie, on jest tym prawdziwym i dopiero uczy się zawiłosci języka polskiego. hahaha :) pzdr.
michu_194, 16.03.2009 20:31[!]
0,055 to mrugnięcie powiekami, ale ważne, że wreszcie Ferdek pokazał na co o stać
pmerlon, 16.03.2009 20:39[!]
Coraz więcej w komentarzach humoru, oby tak dalej. Macrcosm powalasz :), chwała Ci za to. Nie dość, że Twoje wprawne oko mechanika lodówkowego rozpoznało tajemnicze urządzenie, to jeszcze biegły umysł wyjaśnił motywy takiego podejścia panów z Mclarena. Ciekawe czy w sezonie też będzie na to miejsce. Swoją drogą obserwując Mclarena to na miejscu jego fanów spałbym spokojnie. BMW sobie poradziło z zeszłoroczną nieudaną wersją testową to tym bardziej Mclaren to zrobi.
Seraf, 16.03.2009 20:50[!]
Jakby Bmw zamienilo sie z mclarenem na forme w snsnie ze taka by mialao jak maki w 2008 to moze byc xD
sadektom, 16.03.2009 21:30[!]
widze, ze dzis team Brawna jezdzil z paliwem pod korek ;)
paolo, 16.03.2009 21:38[!]
Jędruś: Testy mówią bardzo wiele o obecnej formie. O tym co będzie w połowie sezonu to rzeczywiście możesz z fusów wróżyć. Trzeba umieć odróżnić pewne rzeczy. Ja po debiucie (kilkudniowym) Renault uważałem, że Alonso ma pozamiatane. I nadal tak uważam. Kilka dni temu bicampeon we własnej osobie stwierdził to samo. McLaren maluje auto w barwy bojowe i montuje jakieś "przepływki" za dyfuzorem. Wystarczy spojrzeć kto jeszcze testuje. Zagubione Renault i McLaren do spółki z opóźnionym BGP i z niewiadomo o co chodzi Williamsem. Ciekawe dlaczego Ferrari i BMW nie miotają się do ostatniej chwili? No i oczywiście przypadkiem jest, że Alonso wyleciał i zdemolował zabawkę. No ale dzisiaj się udało. Był przed BGP o całe 5 setnych :)

Moim zdaniem to wiele mówi. Jeśli nie będzie rewolucji dyfuzorowej to BGP będzie na początku bardzo mocny. Ferrari i BMW wyglądają na mocnych długofalowo, ale BGP może przy słabości McL i Renault powalczyć o dobre pozycje na początku sezonu nawet z najlepszymi.
bicampeon, 16.03.2009 22:34[!]
Kilka dni temu bicampeon we własnej osobie stwierdził to samo. - nigdy czegoś takiego nie stwierdziłem ;)
Menuna, 16.03.2009 23:57[!]
Czuję się niejako wywałany do tablicy w związku z pytaniami o sens i działanie "urzadzenia" zamontowanego w Hamiltonie (ups powinno byc McLarenie :) Tak więc, IMHO jest to termistor, czyli termometr termooporowy, służący do mierzenia temperatury, a w tym konkretnym przypadku do mierzenia o ile schłodzi się drut wewnątrz czujnika z powodu przepływającego wokol powietrza. Urządzenie bada różnicę pomiędzy spodziewaną temperatura a otrzymana, potem wliczajac w to parametry powietrza (temperature i wilgotnosc) wyliczyć można prędkośc przepływu
oto link to przykładowego urzadzenia, prosto ze skryptu szanownej PW i Wujka Hibcia
http://img16.imag...6/8535/strona138.png
P.S. Jak ja nie lubiłem miernictwa brrrrrrr......
michal132, 17.03.2009 15:29[!]
a rosberg wlsnie sie rozwalil
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca