F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 5/5: Williams z rekordowym czasem
Marek Roczniak, 19 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Kazuki Nakajima w bardzo optymistyczny sposób zakończył przygotowania zespołu Williams do startu sezonu 2009, wykręcając najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w tegorocznym bolidzie na koniec testów na torze Jerez. McLaren także zdołał jeszcze podkręcić tempo i Heikki Kovalainen podobnie jak Nakajima przełamał dzisiaj barierę jednej minuty i 18 sekund.

Nakajima był ponadto bliski poprawienia ogólnego rekordu na torze Jerez w tym roku, który ustanowił Sebastien Bourdais w zeszłorocznym bolidzie Toro Rosso na oponach slick w połowie lutego (1:17,472). Japończykowi zabrakło więc do wyrównania tego rekordu zaledwie 0,022 sekundy. Tymczasem Kovalainen zbliżył się na mniej niż 0,1 sekundy do najlepszego osiągnięcia Jensona Buttona z wtorku (1:17,844).

Tak oto dobiegły końca pełnoprawne testy zespołów Formuły 1 w 2009 roku. Zgodnie z nowymi przepisami w trakcie sezonu dozwolonych będzie tylko kilka dni testów aerodynamicznych, a po zakończeniu sezonu do końca grudnia zespoły będą miały kilka dni na sprawdzenie młodych kierowców, co w przypadku BMW, Williamsa i Renault oznacza, że zwycięzcy Światowego Finału Formuły BMW, World Series by Renault i Formuły 2 będą mogli liczyć na odebranie nagrody jeszcze w tym roku.

Jeśli nie zostaną wprowadzone dalsze zmiany w przepisach, najbliższe pełnoprawne testy zespoły F1 przeprowadzą dopiero w styczniu 2010 roku. To samo tyczy się też nowej ekipy USGPE, o ile zdoła ona zbudować do tego czasu swój pierwszy bolid.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 5/5 - 19.03.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW311:17,494--102451,656
2. Heikki KovalainenMcLaren Mercedes MP4-241:17,9330,4390,43984371,952
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•  Jerez: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•  Jerez: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009
•  Dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009 (wszystkie tory)

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 19.03.2009 17:59[!]
Nieźle zaszaleli :] Teraz to już na prawdę taki McL narobił w głowach kibiców sieczkę :) Jednak wg mnie układ sił pozostanie podobny, ktoś może doskoczyć i tyle :)
Ralph1537, 19.03.2009 18:04 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
czyli brown gp nie jest takie najmocniejsze wzgledem czasów, nawet willimas i w dodatku nakajima poprawili te ncczas

Brawn, nie Brown - nie przekręcajcie w kółko tej nazwy...
leon, 19.03.2009 18:09[!]
Brawo Nakajima.Czasy godne szacunku . A więc jeszcze parę dni wiemy ,że nic nie wiemy !
quickmick, 19.03.2009 18:24[!]
@Piotrek15
Niekoniecznie - nie wiemy jak długie przejazdy dzisiaj robili. Wczorajszy dobry czas Heikki wykręcił na krótkim stincie (dwa kółka); na dłuższym przejeździe (wczoraj zrobił taki jeden - 12 kółek), czasy miał na poziomie 1.20-1.21.
Prawdopodobny układ sił (aczkolwiek oparty na testach w Barcelonie) pokazuje całkiem nieźle analiza, która pojawiła się dzisiaj na autosporcie: http://www.autosp...report.php/id/73781.
Kaka200, 19.03.2009 18:34[!]
Kazuki swój rewelacyjny czas, lepszy od środowego - Jensona Buttona o 0,4s ustanowił około godziny 11.30 podczas kolejnego przejazdu na 2 okrążenia.

Swój dzisiejszy rekord Fin wykręcił około godziny 10.25 podczas przejazdu na 5 okrążeń. prosze
Hindus, 19.03.2009 18:44[!]
ludzie, ludzie nie porownujcie tych czasow, dzisiaj tor byl najbardziej nagumowany wiec nie ma co porownywac, po tylu dniach testow tor byl supeeer nagumowany i czasy teeez super sie polepszyly!!
pawel92setter, 19.03.2009 18:53[!]
ale widać, że tegoroczne konstrukcje nie odbiegają szybkością od zeszłorocznych :)
Metalpablo, 19.03.2009 19:20[!]
Jeśli byłyby testy podczas sezonu to bolidy z 2009 roku mogły by być znacząco szybsze od zeszło rocznej.
McLaren dziś testował kolejny dyfuzor(http://f1.gpupdat...20091&catID=4190 ),troche się różni od wczorajszego(http://f1.gpupdat...0043&catID=4172) zwłaszcza w środkowej części.Plus jeszcze dalej coś z podloga kombinowali,także chyba te ostatnie 4 dni testów były dobrze wykorzystane,ale oczywiście wszystko sie okaże w Australli.
Chłodny, 19.03.2009 19:28[!]
BMW widać najwięcej przejechało, ciekawe czy przyniesie to dobry efekt. Ferrari też nie mało, a mi sie wydawało że leniuchy z nich. Już się nie mogę doczekać Australii, jak zwykle od 6 lat :)
rafaello85, 19.03.2009 20:00[!]
No i koniec testów:) Już nic nie da się zmienić. Zespoly, które zrobiły największe postepy będą brylowały. Zespoły, które nie zdołały poprawić osiągów będą się męczyły w ogonie.
andy, 19.03.2009 20:14[!]
mam nadzieje, że Mclaren uporał się z problemami. ostatnie czasy dają nadzieje na to, że może nie będzie z nimi tak źle jak to się nie tak dawno wydawało
Jędruś, 19.03.2009 20:57[!]
Brawo Williams , brawo Nakajima !
Jak widać nowa aerodynamika nie jest w cale taka wolna , skoro można robić praktycznie takie same czasy jak na starej z dociskiem dużo większym niż obecnie.
Mclaren chyba się pozbierał. Widać już powoli równość w ich czasach.
macrocosm, 19.03.2009 21:31[!]
Jedno po tych wszystkich testach wiemy na pewno: nie wiemy nic. A aero to Williams musi mieć faktycznie prawie jak F-16. Nagadz.wa dziś testowała zapewne lot nurkowy w stylu kamikaze. Stąd ten naddźwiękowy wynik. Tylko nie wiadomo na kogo się samuraj tak "szykuje", czyli kto będzie miał wątpliwą przyjemność dostać strzała w kuper jak Roberto Kubika w 2008.
virescens, 19.03.2009 21:38[!]
Ciekawe jak uwzględnia się wpływ nagumowania toru czasy?
Czy są na to jakieś wzory do obliczeń?
tomaj27, 20.03.2009 01:05[!]
leon ma racje WIEMY tyle ze NIC NIEWIEMY
i o to chodzi w tym wszystkim:)
natleniony, 20.03.2009 08:08[!]
Jestem ciekaw, czy zespoły w sezonie będą w stanie utrzymywać wysokie tempo rozwoju?

I jeszcze jedno, BMW aerodynamicznie bardzo mało zmian od jesieni, czyżby rzeczywiście aero z F1.08B była aż tak dobra? Powiem szczerze, byłem przekonany, że w Barcelonie BMW będzie miało nowe mocno zmodyfikowane aero - a tu nic...

macrocosm - możliwe, że znowu na Kubikę.
Szkot, 20.03.2009 08:49[!]
@ ---> macrocosm: jak F-16? O zgrozo! Obrażasz w tej chwili Williamsa ;D
kmk, 20.03.2009 10:23[!]
BMW wg mnie będzie miało nowe aero w Australi, pojezdzą w piatek i sie conieco o tym dowiedzą,
może mają coś mocnego w zanadrzu i niechcieli sie wychylać?
jak dla mnie z takim nagumowaniem toru bolid 2008 ze slickami zrobiłby czas dużo szybszy no i z taką temperaturą toru,
przecież Bourdais chyba pod koniec stycznie jezdził, było sporo zimniej i dużo mniej przyczepnie,
także Nakajima tak "na papierku" dorównał szybkością bolidowi 2008
bass001, 20.03.2009 16:08[!]
W tamtym sezonie williams też świecił w testach, a było jak było. Jeszcze tydzien:)
Nilstem, 20.03.2009 17:58[!]
Vettel w 2008 na Red Bull RB4 wykręcił 1:16,617, więc to już tylko niecała sekunda różnicy ;]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca