F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Walencji dzień 2: Ferrari nadal najszybsze
Marek Roczniak, 2 lutego 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Felipe Massa ponownie okazał się najszybszym kierowcą podczas drugiego dnia testów na torze Ricardo Tormo. Tym razem kierowca Ferrari był jednak w posiadaniu najlepszego czasu przez cały dzień, wykręcając już w pierwszej godzinie testów 1:11,722.

Najbliższym rywalem Ferrari F10 okazał się ponownie napędzany takim samym silnikiem Sauber C29, którego we wtorek przejął od Pedro de la Rosy japoński kierowca Kamui Kobayashi. Swój najlepszy czas uzyskał on także w pierwszej godzinie testów, tracąc do Massy 0,334 sekundy.

O ile czasy dwóch najszybszych kierowców pozostały do końca dnia bez zmian, o tyle debiutujący dzisiaj z kierownicą McLarena MP4-25 Lewis Hamilton był w stanie dość regularnie poprawiać swój czas. Zaczęło się od 1:12,614 na początku dnia, a skończyło na 1:12,256 (niewiele ponad pół sekundy straty do Massy).

Robert Kubica, kontynuujący we wtorek testy za kierownicą Renault R30, przez większą część dnia miał czas gorszy o blisko dwie sekundy od Massy, co dawało mu szóste miejsce. Polak, który podobnie jak kierowca Ferrari sprawdzał dzisiaj między innymi nową wersję kasku jeszcze bez malowania, ponownie skoncentrował się na długich przejazdach, a dopiero pod koniec dnia pokusił się o próbę ustanowienia lepszego czasu z prawdopodobnie mniejszą ilością paliwa.

Efektem tego był czas 1:12,426, zatem Robert zdołał zejść poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy. Nie obyło się jednak bez pewnych kłopotów, jako że pięć minut przed końcem popołudniowej sesji Renault R30 zatrzymało się na prostej startowej, powodując jedyne wywieszenie czerwonej flagi dzisiejszego dnia. Poza tym jednak Kubica był zadowolony z przebiegu testów, przejeżdżając łącznie w dwa dni 188 okrążeń. Jutro R30 przejmie Witalij Pietrow, dla którego będzie to debiut za kierownicą bolidu F1.

Długie przejazdy były głównym zadaniem większości kierowców uczestniczących w drugim dniu testów, zwłaszcza że nowe bolidy nie sprawiły dzisiaj poważniejszych problemów. Nawet nowe Toro Rosso STR5 po wczorajszych problemach ze skrzynią biegów okazało się dość niezawodne, umożliwiając Sebastienowi Buemiemu przejechanie ponad stu okrążeń. Szwajcar uplasował się jednak na ostatniej pozycji, tracąc ponad dwie sekundy do Massy. Przed nim na miejscach 5 i 6 sklasyfikowani zostali Nico Rosberg (Mercedes) i Rubens Barrichello (Williams).

Jutro ostatni dzień testów w Walencji, w którym będą jeździli między innymi Fernando Alonso w Ferrari F10 i Jenson Button w McLarenie MP4-25.

Pogoda
Temperatura powietrza: 5-15°C
Temperatura toru: 6-18°C
Słonecznie przez cały dzień

Testy grupowe w Walencji, dzień 2/3 - 02.02.2010, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari F101:11,722--124496,620
2. Kamui KobayashiBMW Sauber Ferrari C291:12,0560,3340,33496384,480
3. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-251:12,2560,5340,200108432,540
4. Robert KubicaRenault R301:12,4260,7040,170119476,595
5. Nico RosbergMercedes GP W011:12,8991,1770,473119476,595
6. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW321:13,3771,6550,478102408,510
7. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR51:13,8232,1010,446107428,535
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Przemysław, 03.02.2010 11:25[!]
@up
http://live.autos...ommentary.php/id/173 - ten najlepszy jaki znalazłem.
Aquos, 03.02.2010 11:44[!]
Alonso dość szybko zaczął osiągać czasy na poziomie najlepszych okrążeń Massy. Ciekawe czy to kwestia obciążenia bolidu, czy tak łatwo zaaklimatyzował się w nowym samochodzie.
flow, 03.02.2010 12:13[!]
Alonso juz ma lepszy czas niz Felipek
Ferdynand Trąbka, 03.02.2010 12:34[!]
Jan5, nosz kurde. BMW jak sam napisałeś testowało w GRUDNIU, więc o ile się dobrze orientuję, nie wyczerpywano ówczesnego limitu kilometrów testowych. Nie mieli wówczas skończonego bolidu na przyszły sezon, więc spróbowali zasymulować warunki, by przyzwyczaić kierowców do zmian plus ewentualnie wnieść jakieś dane dla projektantów przyszłorocznego bolidu. Inaczej zmarnowaliby okazję. Testy na bolidzie zeszłorocznym, gdy ma się praktycznie gotowy nowy model, to byłaby durnota. W takim scenariuszu lepiej w ogóle przesunąć testy na później, gdy pogoda będzie lepsza, a ogólny zarys bolidu gotowy - tak jak to zresztą robią teamy biedniejsze pod kątem rozwoju. Jan, litości, od kiedy czytam komentarze to zawsze coś głupiego jesteś w stanie napisać, to przechodzi ludzkie pojęcie.
Jak zauważyłeś, jedynym zespołem, który używał po lutym starej konstrukcji, było Toro Rosso, dla których projektował RB i nie musieli się niczym martwić.
Przemysław, 03.02.2010 12:41[!]
nowy bolid Virgin: http://www.autosp.../report.php/id/81228
PS: prezentacja przez internet im nie wyszła :D więc kiepski "początek" początku..
SaucerheadTharpe, 03.02.2010 12:53[!]
O pierdykam. Ależ piękna bestia! :) I jakiż ma nos smukły i bociani. Popielate zdobienia są po prostu piękne :) Nie mogę się doczekać na obejrzenie go w ruchu
IceOne, 03.02.2010 12:56[!]
:) bardzo ladne malowanie tej nowej dziewicy.ciekawe jaka bedzie w ruchu :))
tomask75, 03.02.2010 13:02[!]
Malowanie Virgin jak narazie najładniejsze w całej stawce zaraz przed Sauberem (który do tego zadziornie wygląda). Na ich tle Renault wygląda smutno a Mercedes beznadziejnie. Oczywiście to tylko moje zdanie i moje gusta.
Co do aktualnych, jeszcze mało mówiących wyników to trzymam kciuki za Saubera aby "utarł nosa" BMW i jego korporacyjnemu podejściu do tego sportu.
Bart2005, 03.02.2010 13:09[!]
Czasy z 13:01, ciekawe ile jeszcze Alonso zdoła urwać.
1.         F. Alonso     Ferrari     F10     1:11.599         41     pit
2.         P. de la Rosa     Sauber     C29     1:12.094     +0.495     28     pit
3.         M. Schumacher     Mercedes GP     W01     1:12.438     +0.839     30     pit
4.         J. Alguersuari     Toro Rosso     STR5     1:12.576     +0.977     37     pit
5.         J. Button     McLaren     MP4-25     1:13.498     +1.899     23     pit
6.         N. Hülkenberg     Williams     FW32     1:13.959     +2.360     66     pit
7.         V. Petrov     Renault     R30     1:14.707     +3.108     29     pit

Petrov się poprawia - czasy z 13:15
1.         F. Alonso     Ferrari     F10     1:11.599         41     pit
2.         P. de la Rosa     Sauber     C29     1:12.094     +0.495     28     pit
3.         M. Schumacher     Mercedes GP     W01     1:12.438     +0.839     30     pit
4.         J. Alguersuari     Toro Rosso     STR5     1:12.576     +0.977     37     pit
5.         J. Button     McLaren     MP4-25     1:13.498     +1.899     23     pit
6.         N. Hülkenberg     Williams     FW32     1:13.669     +2.070     72     pit
7.         V. Petrov     Renault     R30     1:14.009     +2.410     29     pit
blader, 03.02.2010 13:28[!]
powiem Wam, że ten nowy Sauber + P. de la Rosa to może być całkiem niezła mieszanka, przynajmniej jeśli chodzi o rozwój bolidu, bo Hiszpan na pewno wie, jak pomóc;) a już teraz utrzymują dobre tempo, wątpię, żeby ciągle jeździli "na oparach"
tomask75, 03.02.2010 14:20[!]
Alonso "mechanikuje" dalej - 1:11:470.
jan5, 03.02.2010 14:44[!]
Ferdynand Trąbka tylko że bmw nie przygotowywało wcale kierowców tylko oni już mieli wstępną wersje bolidu na sezon 2009 we wrzesniu chyba, a mimo to zbudowali do stycznia nowy bolid. Masz racje że gadam głupoty, ale szkoda tylko że bolid renault do bahrainu będzie miał wywalone całe bebechy do wyscigu w bahrainie i wstawione nowe
mizoo, 03.02.2010 14:53[!]
Uwielbiam ten komentarz:

"So, so far this week, Schumacher has been quicker than Rosberg, Alonso quicker than Massa, Kobayashi quicker than de la Rosa, Hamilton quicker than Button, Kubica quicker than Petrov, Alguersuari quicker than Buemi, and Barrichello quicker than Hulkenberg
All of which, of course, means absolutely nothing" - (c) autosport.com
Bart2005, 03.02.2010 15:02[!]
Czasy z 14:42
1.         F. Alonso     Ferrari     F10     1:11.470         75     pit
2.         P. de la Rosa     Sauber     C29     1:12.094     +0.624     41     pit
3.         M. Schumacher     Mercedes GP     W01     1:12.438     +0.968     65     pit
4.         J. Alguersuari     Toro Rosso     STR5     1:12.576     +1.106     38     pit
5.         J. Button     McLaren     MP4-25     1:12.951     +1.481     33     pit
6.         V. Petrov     Renault     R30     1:13.666     +2.196     48     pit
7.         N. Hülkenberg     Williams     FW32     1:13.669     +2.199     81     pit
lookacz, 03.02.2010 15:09[!]
jan5-co do wczesniejszej wypowiedzi. Tekst z depresja urażonymi uczuciami to naprawdę straszny suchar. Lepiej poćwicz i wróć.
Testy przedsezonowe-to takie kiedy ma sie bolid tylko z zeszłego roku, testy posezonowe to te kiedy masz już nowy.
Można było w grudniu 2008 adaptować BMW czy Williamsa do nowego aero-generalnie inna skrzydła i gładkie opony założyli i był bolid zaadaptowany. Teraz pragnę Ci nadmienić zmieniło się wbrew pozorom znacznie więcej. Zmienia się długość auta i rozstaw osi. Zmieniają się przednie opony, a co za tym idzie balans auta przesuwa się znacznie-wg mnie w tył. Czy wyobrażasz sobie na "zeszłorocznej podlodze zbudować dłuższy bolid?, z większym zbiornikiem paliwa? Czy nie wiesz że układ monococque-bak-silnik-skrzynia biegów to elementy, które tworzą trzon i projektuje się je jako cały zestaw. Jakei zatem inne ważne bebechy masz na myśli? Rozumiem, że bolid będzie znacznie zmieniony, zmienią się skrzydła, przybędzie coś na poszyciu ale nie zmieni się jakaś PODŁOGA!!

Jeśli w ciągu przedsezonowych testów da się tak bardzo zmienić bolid, to czemu McLaren walczył z samochodem całą zimę i ponad pół sezonu2009??
tomask75, 03.02.2010 15:19[!]
All of which, of course, means absolutely nothing - dużo w tym prawdy. następne testy już z Red Bullem będą napewno weryfikowały znacznie więcej.
Poniekąd można powiedzieć że Schumacher nie jest taki stary, Alonso potrafił się zaadoptować i mimo wszystko chyba aktualny bolid da się prowadzić, BMW odrobiło pracę domową, Button zgolił zarost, a Hiszpanie rosną w potęgę.
@lookacz jesteś pewny: "Testy przedsezonowe-to takie kiedy ma sie bolid tylko z zeszłego roku, testy posezonowe to te kiedy masz już nowy". To teraz mamy testy posezonowe?
lookacz, 03.02.2010 15:28[!]
NIe czepiaj się na pierwszy rzut oka widać, ze ma być odwrotnie tlyko odwrotnie mi się napisało.

@down-dzięki!!
tomask75, 03.02.2010 15:34[!]
@lookacz tak też myślałem (bez czepiania się, a raczej zwrócenia szybko Twojej uwagi), ale korespondując z jan5 i starając się udowodnić słuszną tezę, z takim chochlikiem to powiem Ci że powiało grozą...
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca