F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Montmelo dzień 1/4: Red Bull do końca niepokonany
Marek Roczniak, 25 lutego 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Mark Webber (Red Bull) pozostał na szczycie tabeli do końca pierwszego dnia testów pod Barceloną z czasem 1:21,487, a jego przewaga nad najbliższym rywalem zmalała tylko nieznacznie – z ponad sekundy do 0,9, jako że tylko Nico Hulkenberg (Williams) był w stanie zbliżyć się do Australijczyka w popołudniowej sesji.

Webber był też jednym z najbardziej pracowitych kierowców podczas czwartkowych testów, przejeżdżając 109 okrążeń. Nie obyło się jednak bez pewnych problemów, bowiem podczas dłuższego przejazdu po południu (26 okrążeń) bolid RB6 zatrzymał się na torze, powodując wywieszenie czerwonej flagi. Tym niemniej tempo Marka na tym przejeździe było obiecujące.

Oprócz Webbera barierę stu kółek przekroczyli jeszcze tylko trzej kierowcy: Nico Rosberg z Mercedesa (P3, +1,027s), Jenson Button z McLarena (P5, +1,965s) i Jaime Alguersuari z Toro Rosso (P9, +3,382). Ten ostatni przejechał najwięcej okrążeń – 111. Wbrew wczorajszym przewidywaniom testy odbywały się dzisiaj przy dość dobrej pogodzie. Hulkenberg – podobnie jak Webber – swój najlepszy czas (1:22,407) uzyskał podczas symulowanych przejazdów kwalifikacyjnych, ale w przeciwieństwie do kierowcy Red Bulla nastąpiło to pod koniec dnia, a nie w trakcie porannej sesji. Tegoroczny debiutant przeskoczył tym samym w klasyfikacji końcowej dnia swojego rodaka Rosberga, pokonując go o zaledwie 0,1 sekundy.

Rosberg swój najlepszy czas uzyskał przed przerwą na lunch, a później skupił się na dłuższych przejazdach. Wyglądało na to, że Kierowca Mercedesa zamierza wykonać też symulowany przejazd wyścigu, jednak po wizycie w boksach po nowe opony po 24-okrążeniowym przejeździe i powrocie na tor, prowadzony przez niego bolid W01 zatrzymał się w okolicy zakrętu nr 10, powodując jedno z wielu wywieszeń czerwonej flagi.

Czwarty czas uzyskał Pedro de la Rosa (BMW Sauber), mając już ponad półtorej sekundy straty do Webbera. Szwajcarski zespół pracował dzisiaj głównie nad ustawieniami samochodu C29. Za Buttonem, który także spowodował wstrzymanie testów po zatrzymaniu się blisko zakrętu nr 10, na szóstej pozycji uplasował się Vitantonio Liuzzi (Force India), będąc ostatnim kierowcą, który zdołał dzisiaj poprawić swój czas – stało się to w ostatnich 10 minutach popołudniowej sesji.

Fernando Alonso (Ferrari) po porannych problemach z samochodem resztę dnia poświęcił na długie przejazdy, nie wykonując ani jednego krótkiego z małą ilością paliwa, stąd jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła już ponad dwie i pół sekundy. Minimalnie wolniejszy (0,003 sekundy) od dwukrotnego mistrza świata okazał się Witalij Pierow (Renault). Stawkę zamknęli reprezentanci dwóch nowych zespołów – Virgin i Lotus. Lucas di Grassi po kraksie przed przerwą na lunch nie powrócił już dzisiaj na tor, zatem jego dorobek wyniósł tylko 31 okrążeń. „Dalej” zajechał kierowca testowy Lotusa – Fairuz Fauzy, pokonując 76 okrążeń, ale jego strata do Webbera wyniosła już ponad 6,5 sekundy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-19°C
Temperatura toru: 10-25°C
Sucho cały dzień, niebo lekko zachmurzone

Testy grupowe w Montmelo, dzień 1/4 - 25.02.2010, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Mark WebberRed Bull Renault RB61:21,487--109507,395
2. Nico HulkenbergWilliams Cosworth FW321:22,4070,9200,92082381,710
3. Nico RosbergMercedes GP W011:22,5141,0270,107107498,085
4. Pedro de la RosaBMW Sauber Ferrari C291:23,1441,6570,63073339,815
5. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-251:23,4521,9650,308101470,155
6. Vitantonio LiuzziForce India Mercedes VJM031:24,0642,5770,61265302,575
7. Fernando AlonsoFerrari F101:24,1702,6830,10674344,470
8. Witalij PietrowRenault R301:24,1732,6860,00374344,470
9. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR51:24,8693,3820,696111516,705
10. Lucas di GrassiVirgin Cosworth VR-011:27,0575,5702,18831144,305
11. Fairuz FauzyLotus Cosworth T1271:28,0026,5150,94576353,780
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Marker, 25.02.2010 23:21[!]
I tu się potwierdza, że Renault mało brakuje do Ferrari. :D 0.003s
gnt3c, 26.02.2010 09:01[!]
Dlaczego znów motywem przewodnim w artykule o testach są uzyskane czasy, po kiego grzyba w ogóle o nich pisać i dawać na zdjęciu tego co "wygrał" ten test...
Loopi, 26.02.2010 11:21[!]
hehehe wiecie co najczęściej przewija się w wypowiedziach kierowców po dniu testowym - " mieliśmy produktywny, dobry dzień.....a wszystko okaże się w Bahrajnie" - a najczestszym komentarzem na formu jest - " ........a i tak to tylko testy" - > I to jest mój komentarz do wszystkich news-ów o testach, czasach i przejazdach. Pozdrawiam i......jeszcze tylko 16 dni.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca