F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Abu Zabi dzień 1/2: Ricciardo najszybszy
Marek Roczniak, 16 listopada 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Daniel Ricciardo (Red Bull) pozostał najszybszy do końca pierwszego dnia testów Formuły 1 dla młodych kierowców na torze Yas Marina, wykręcając podczas popołudniowej sesji 1:39,616. Ostatecznie do pole position Sebastiana Vettela zabrakło mu więc zaledwie ćwierć sekundy, choć trzeba pamiętać, że tor był dzisiaj z pewnością bardziej nagumowany, niż w dzień kwalifikacji.

Wicemistrz Formuły Renault 3.5 przez cały dzień okupował pierwsze miejsce w tabeli czasowej, dysponując bądź co bądź najszybszym bolidem w tym sezonie, a wtorkowe jazdy zakończył z przewagę niewiele ponad jednej sekundy nad Oliverem Turveyem (McLaren). Ricciardo będzie kontynuował jazdę także i w środę, podczas gdy Turvey powróci za kierownicę MP4-25 dopiero w sobotę, na drugi dzień testów opon Pirelli. Jutro ma jeździć kierowca testowy McLarena – Gary Paffett.

Zwycięzca wyścigów w Formule 3 Euro Series – Antonio Felix da Costa, który rano był dopiero dziesiąty tuż po przejęciu bolidu Force India od Paula di Resty, w popołudniowej sesji zaczął przesuwać się w górę, by na dziesięć minut przed końcem sesji wskoczyć na trzecie miejsce ze stratą 1,7 sekundy do najszybszego kierowcy. W przeciwieństwie jednak do Ricciardo i Turveya, dla 19-letniego Portugalczyka był to pierwszy dzień jazdy bolidem F1. Nieznacznie wolniejszy od Felix da Costy okazał się kierowca rezerwowy Saubera – Esteban Gutierrez. Jutro obydwu kierowców zastąpią odpowiednio Yelmer Buurman i Sergio Perez.

Mistrz Formuły 2 – Dean Stoneman podobnie jak Felix da Costa początkowo plasował się pod koniec pierwszej dziesiątki, koncentrując się na pracy aerodynamicznej dla zespołu Williams, ale później mógł poświęcić trochę więcej czasu na wydobycie lepszych osiągów z FW32 i ostatecznie dzień ukończył na piątej pozycji. Brytyjczyk przeskoczył w końcówce sesji mistrza FR 3.5 – Michaiła Aloszyna, pokonując go o pół sekundy. Testujący z Renault Rosjanin okazał się z kolei szybszy o blisko pół sekundy od Jean-Erica Vergne (Toro Rosso). Czołową ósemkę zamknął Paul di Resta, który przejechał dzisiaj tylko 28 okrążeń, ustawiając bolid dla Felix da Costy.

Sam Bird po uzyskaniu rano czwartego czasu, w drugiej sesji poprawił się tylko o niewiele ponad 0,2 sekundy, ponieważ przeprowadzał głównie testy aerodynamiczne dla Mercedesa i nie miał okazji popracować bardziej swoimi osiągami, dlatego spadł w klasyfikacji na dziewiąte miejsce. Być może jednak jutro zespół umożliwi mu ustanowienie bardziej reprezentatywnego czasu, jako że Bird ma jeździć MGP W01 także przez całą środę. Pierwszą dziesiątkę zamknął trochę niespodziewanie Jerome d'Ambrosio w bolidzie Virgin, poprawiając najlepszy czas Timo Glocka z kwalifikacji o pół sekundy. Belg, który jeździł tylko po południu, zostawił za sobą Pastora Maldonado (HRT), Julesa Bianchiego (kierowca testowy Ferrari skupił się wyłącznie na pracach rozwojowych), Rodolfo Gonzaleza (Lotus) i Rio Haryanto, który rano jeździł bolidem Virgin.

Testy debiutantów w Abu Zabi, dzień 1/2 - 16.11.2010, Yas Marina - 5,554 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Daniel RicciardoRed Bull Renault RB61:39,616--83460,982
2. Oliver TurveyMcLaren Mercedes MP4-251:40,7251,1091,10985472,090
3. Antonio Felix da CostaForce India Mercedes VJM031:41,3811,7650,65677427,658
4. Esteban GutierrezSauber Ferrari C291:41,4321,8160,05188488,752
5. Dean StonemanWilliams Cosworth FW321:41,5221,9060,09070388,780
6. Michaił AloszynRenault R301:42,0732,4570,55158322,132
7. Jean-Eric VergneToro Rosso Ferrari STR51:42,4892,8730,41693516,522
8. Paul di RestaForce India Mercedes VJM031:42,7363,1200,24728155,512
9. Sam BirdMercedes GP W011:42,9853,3690,24967372,118
10. Jerome D'AmbrosioVirgin Cosworth VR-011:43,5183,9020,53336199,944
11. Pastor MaldonadoHRT Cosworth F1101:43,7504,1340,232108599,832
12. Jules BianchiFerrari F101:43,8944,2780,14459327,686
13. Rodolfo GonzalezLotus Cosworth T1271:44,9245,3081,03083460,982
14. Rio HaryantoVirgin Cosworth VR-011:49,4399,8234,51521116,634
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/2, 2/2
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
LisuBB, 16.11.2010 21:16[!]
Ktoś wie czy nowicjusze jeździli z kanałem F?
Sgt Pepper, 16.11.2010 22:03[!]
Ja mam pytanie: Czy czas debiutanta RBR wolniejszy od czasu Vettela z q3 o zaledwie 0.3 sek. świadczy o klasie kierowcy testowego czy o klasie Vettela ?
TheStig, 16.11.2010 22:18[!]
Świadczy to o nagumowaniu toru :-)
YAHoO, 16.11.2010 22:19[!]
@Sgt Pepper:
Skoro wyciągasz takie wnioski to dodaj, że bolid HRT jest lepszy od bolidu Ferrari, tylko że Sakon/Bruno/Karun/Christian nie potrafili tego wykorzystać. To tylko testy. Poza tym TheStig słusznie zauważył, że tor jest bardziej nagumowany (chyba na forum nawet o tym była dyskusja).
Sgt Pepper, 16.11.2010 22:21[!]
To czemu testowi McL i Renatki byli 1.4 sek i 2 sek za czasami z q3 ? Im nagumowanie toru "nie zadziałało" na korzyść ? :P
Ja nie pytam o dzisiejsze wyniki i tylko dzisiejsze, bo wyciąganie wniosków na podstawie dzisiejszych wyników jest nierozsądne. Pytam tylko o różnice pomiędzy q2/q3 i dzisiejszymi czasami. Dla przypomnienia:
S. Vettel        1:39,394        dzisiaj testowy miał: 1:39,616 -ZALEDWIE 0.3 sek różnicy !!!
L. Hamilton    1:39,425 /// dziś 1:40,725 - 1.3 sekundy
F. Alonso     1:39,792 /// dziś 1:43,894 - 3.1 sekundy
R.Kubica 1:40,780 /// dziś 1:42,073 - 1.3 sekundy

Jak widać najmniejsza różnica jest w RBR.
kokus, 16.11.2010 22:26[!]
Sgt Pepper - Renault miało awarię hydrauliki w czasie gdy tor miał najwyższą temperaturę więc po trochu można wybaczyć gorszy czas.
marlau, 16.11.2010 22:26[!]
W Q kierowcy jeździli z ustawieniami na wyścig, jeśli ktoś tego nie rozumie to niech pomyśli. A tutaj pewnie ustawienia na jak najszybsze przejechanie paru kółek.
Maly-boy, 16.11.2010 22:54[!]
przecież oni tam nie kręcą hot lapów cały dzień ,tylko zespoły starają się zebrać jak najwięcej danych (przynajmniej niektóre..)
pepsi-opc, 16.11.2010 23:01[!]
Jutro D'Ambrosio wyciśnie więcej z Reni.
gnt3c, 16.11.2010 23:55[!]
Maldonado 1:43.750!!! LOL ... o grubo ponad sekunde lepiej niż Senna i Klien w Quali ...
marrcus, 17.11.2010 00:03[!]
Sgt Pepper, świadczy o tym ze Button i Alonso sa słabsi od niego a tylko Vettel i Hamilton lepsi
NEO86, 22.11.2010 20:04[!]
Sgt Pepper

Przecież Vettel, Hamilton i Alonso jeździli bardziej dla rozwoju samochodu niż dla czasu
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca