F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Montmelo dzień 1/4: Vettel najszybszy
Piotr Bogucki, 18 lutego 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Sebastian Vettel wydarł z rąk Fernando Alonso pierwsze miejsce w tabeli podczas pierwszego dnia testów w Barcelonie. W trakcie jednej z najtrudniejszych do odczytania w tym roku sesji testowej kierowcy musieli czekać aż do przerwy na lunch, by tor zupełnie wysechł po wczorajszej ulewie.

To oznaczało, że większość kierowców wyjeżdżało rano na krótkie przejazdy zapoznawcze aż do momentu, w którym tor znalazł się w stanie pozwalającym na jazdę na gładkich oponach. Wtedy zespoły skupiły się na dłuższych przejazdach. Czas Alonso z wczesnego popołudnia – 1:25,485 – wydawał się niezagrożony, podczas gdy Hiszpan zmienił strategię na dłuższe przejazdy, przejeżdżając od ośmiu do 17 okrążeń na jeden wyjazd. Jego tempo zaczynało się głównie w okolicach 1:27, by następnie opadać do rejonów 1:29 na koniec przejazdu.

Vettel nie przejechał zbyt wiele okrążeń do drugiej połowy popołudnia, kiedy to wyjechał na kilka krótkich przejazdów, wykręcając czasy głównie w okolicach 1:26 podczas pierwszej próby, by następnie powrócić z boksów i przycisnąć – osiągnął czas 1:24,374 na dziewięć minut przed zakończeniem sesji. W ten sposób wyprzedził on Alonso o ponad sekundę, chociaż wyglądało na to, że Red Bull używał najbardziej miękkiej z mieszanek opon Pirelli – czasy Vettela spadły o 1-2 sekundy na następnych siedmiu okrążeniach.

Jaime Alguersuari wraz z Kamuim Kobayashim osiągali dobre czasy podczas swoich relatywnie krótkich przejazdów i ukończyli testy odpowiednio na trzeciej i czwartej pozycji. Obydwaj spowodowali także czerwone flagi – Sauber wypalił całe swoje paliwo podczas sprawdzania jego konsumpcji, a Toro Rosso wypadło w 4 zakręcie na żwir.

McLaren miał dość cichy dzień – Jenson Button przesiedział przez większość czasu w boksach i uplasował się na piątej pozycji. Paul di Resta nie był w stanie wyjechać Force India aż na kilka godzin przed zakończeniem sesji, choć gdy już mu się udało, to szybko uzyskał szóstą pozycję po zaledwie 24 okrążeniach toru.

Williams miał kolejny raz problemy techniczne – Barrichello, który jako pierwszy dziś zaczął wyciągać dobre tempo z gładkich opon Pirelli, spowodował czerwoną flagę zaraz przed przerwą na lunch i następnie musiał przesiedzieć większość popołudnia, podczas gdy zespół prewencyjnie wymieniał silnik w jego samochodzie. Brazylijczyk ukończył dzień na siódmej pozycji.

Następny w tabeli Michael Schumacher spędził popołudnie na symulacji GP, przejeżdżając dystans całego wyścigu wraz z szybkimi zjazdami do boksów. Jego tempo rozpoczynało się w okolicach 1:29/1:30, by następnie wzrosnąć o około 2-3 sekundy podczas jego przejazdów, zamykających się na 13-15 okrążeniach. Jego ostateczny wynik to 89 okrążeń, a osiągnięcie to pobite zostało tylko przez Fernando Alonso (101) Naraina Karthikeyana (114) oraz d'Ambrosio (115). Hindus i Belg z kolei zosta;i rozdzieloni w tabeli przez Kovalainena, który stracił trochę czasu ze względu na przeciek wody.

To był ciężki dzień dla zespołu Renault. Założenie było takie, by pozwolić Witalijowi skorzystać z większości sesji po tym, jak Heidfeld wykona treningowe pit-stopy, jednakże po wczesnym pojawieniu się Niemca, Pietrow musiał poczekać aż do późnego popołudnia w związku z problemem z oprogramowaniem systemu KERS.

Pogoda
Temperatura powietrza: 6-18°C
Temperatura toru: 7-24°C
Rano wilgotny tor po deszczu, później do końca dnia sucho i słonecznie

Testy grupowe w Montmelo, dzień 1/4 - 18.02.2011, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastian VettelRed Bull Renault RB71:24,374--37172,235
2. Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:25,4851,1111,111101470,155
3. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR61:25,6381,2640,15357265,335
4. Kamui KobayashiSauber Ferrari C301:25,6411,2670,00378363,090
5. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-261:26,3651,9910,72477358,435
6. Paul di RestaForce India Mercedes VJM041:26,5752,2010,21026121,030
7. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW331:26,9122,5380,33752242,060
8. Michael SchumacherMercedes GP W021:27,5123,1380,60090418,950
9. Narain KarthikeyanHRT Cosworth F1101:28,3934,0190,881116539,980
10. Heikki KovalainenTeam Lotus Renault T1281:30,0655,6911,67254251,370
11. Jerome D'AmbrosioVirgin Cosworth MVR-021:30,9506,5760,885116539,980
12. Witalij PietrowLotus Renault GP R311:35,17410,8004,2242093,100
13. Nick HeidfeldLotus Renault GP R311:44,32419,9509,15027125,685
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
prawy, 18.02.2011 17:53[!]
RBR wrzucił dwójkę :p
christoff.w, 18.02.2011 18:10[!]
a LRGP jedynke ;)
bartek199874, 18.02.2011 18:16[!]
nie lrgp jechał na wstecznym:)
fernandof1, 18.02.2011 18:41[!]
Jego ostateczny wynik to 89 okrążeń, a osiągnięcie to pobite zostało tylko przez Naraina Karthikeyana (114) oraz d'Ambrosio (115).
Błąd Alo też przejechał więcej okr
Banditto, 18.02.2011 18:57[!]
Pół żartem, pół serio: Nick ma już kontrakt, więc olewa robotę. ;) Pewnie z pośpiechu zapomnieli o zapisach dotyczących jego obowiązków i wymaganiach jakie są przed nim stawiane. :D Ewentualnie Witalij stał się numerem 1. ;) A tak na serio to Nick trenował dziś tylko pit-stop'y, więc ten czas to pewnie okrążenie instalacyjne lub coś w tym rodzaju.
akkim, 18.02.2011 19:09[!]
Bardzo lubię po testach czytać komentarze,
wtedy z zespołami "Nicki" Tu kojarzę,
jak Mu zespół bliższy a on nie jest pierwszy,
wtedy da się czytać : "Ludzie, to są testy",
i w stronę odwrotną - lepiej pojechali:
"No, już na pół gwizdka swą moc pokazali",
i tak to w zależności końcowych wyników,
wyczuwam, Kto i jakich lubi zawodników.
yaper, 18.02.2011 19:13[!]
Nick ma tak mało, bo jeździł tylko do południa. Później bolid miał już dzierżyć w swoich dłoniach Petrov, ale pech wyeliminował go z jazd. Przejechał chociaż jedno kółko po luchu?, bo czasy raczej na to nie wskazują, prędzej na jazdę po mokrym.
CamilloS, 18.02.2011 19:46[!]
Kiedy startuje GPM?
IceMan11, 18.02.2011 20:23[!]
@akkim - 100% prawdy :)
Red Bull Racing i Ferrari w tym roku na pewno będą walczyły o mistrzostwo. Tak naprawdę zastanawia mnie forma McLaren'a, ponieważ na dłuższych przejazdach ich czasy nie są za równe, z kolei najszybsi też nie są. Mercedes i Lotus Renault GP hmm... Uważam, że słabi nie są i jak się podwinie noga 1-szej (narazie) dwójce to mają szanse, ale w normalnych warunkach będą odstawać. Co do Merca i Renówy oczywiście strzelam co do Maca pewny nie jestem, a RBR i Ferrari to na bank faworyci co widać po testach :)
jackbud, 18.02.2011 20:36[!]
Nie będę spekulował i grał w zgaduj zgadulę,
komu przyjdzie przejąć kryształową kulę.
Nawet fusy nie westchną, kto gdzie miejsce zajmie.
Jeno oczy nasze otworzą - czasówki w Bahrajnie.
Bosman, 19.02.2011 00:33[!]
Trzeba było zatrudnić Liuzziego tak jak mówił Kubek . . .ehhh
Bambek, 19.02.2011 08:21[!]
Bosman Nick trenował pit-stopy, na wilgotnej nawierzchni tylko tyle kółek zrobił najprawdopodobniej pomiarowych. Testy nic nie wnoszą do tego który z bolidów jest najlepszy. Tu sie wszystko sprawdza na testach a nie żeby dostać jak najlepszy czas! Wszystko!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca