F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Montmelo dzień 2/4: Vettel nadal na czele
M. Roczniak/P. Bogucki, 19 lutego 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Sebastian Vettel ponownie okazał się najszybszym kierowcą na Circuit de Catalunya podczas drugiego dnia trzecich przedsezonowych testów Formuły 1 w roku 2011. Kierowca Red Bulla poprawił swój czas z piątku o ponad sekundę, ale jego przewaga nad najbliższym rywalem wyniosła tym razem zaledwie 0,2 sekundy.

Vettel wykonał dzisiaj trochę krótkich przejazdów w stylu kwalifikacyjnym w okolicy południa i wówczas wykręcił 1:23,315, który to wynik nie został poprawiony przez nikogo już do końca dnia. Niemiec próbował dzisiaj wykonać także symulację wyścigu, ale przeszkodziła mu w tym najpierw czerwona flaga, a później problem z bolidem. Nie po myśli poszedł też jeden z pit-stopów, ale ogólnie dzień okazał się dość produktywny dla mistrzowskiej ekipy.

Drugi czas nieoczekiwanie uzyskał Jaime Alguersuari z siostrzanej ekipy Red Bulla – Toro Rosso, wykręcając 1:23,519 niespełna pół godziny przed końcem dzisiejszych testów. Wynik ten Hiszpan ustanowił na 3-okrążeniowym przejeździe, zatem raczej z niewielką ilością paliwa. Rano Alguersuari wykonywał też nieco dłuższe przejazdy oraz przejechał jeden długi w środku dnia.

Na trzeciej pozycji uplasował się rodak Jaime – Fernando Alonso, który stracił dzisiaj sporo czasu ze względu na kilka problemów, podczas gdy Ferrari F150th Italia po raz pierwszy nie mogło się pochwalić wzorową niezawodnością. Gdy jednak udało się usunąć wszystkie usterki – jedną natury elektrycznej i kilka mechanicznych – Ferrari było od razu ponownie szybkie, prezentując obiecujące tempo na dłuższych dystansach oraz nie najgorsze na krótkim przejeździe pod koniec dnia. Alonso wykręcił wówczas 1:23,978, zbliżając się do Vettela na 0,6 sekundy.

Kolejnym kierowcą, który poprawił się w ostatnich momentach sesji był Rubens Barrichello. Brazylijczyk wykonał 10 kółek podczas jednego przejazdu, który rozpoczął od niskich 1:24, a wraz z 116 bezproblemowymi okrążeniami był to najlepszy dzień dla Williamsa pod względem niezawodności. Renault rozdzieliło swój dzień pomiędzy Nicka Heidfelda i Witalija Pietrowa – ten drugi stracił wczoraj sporo czasu ze względu na problemy z KERS. Rosjanin był jedenasty po 61 okrążeniach, podczas gdy Heidfeld wykonał tylko 41 kółek, jednak w ostatnich momentach wskoczył na piątą pozycję.

Sauber rozpoczął dzień od długich przejazdów w wykonaniu Kamuiego Kobayashiego, a następnie na 5-okrążeniowym przejeździe ustanowił swój najszybszy czas – 1:24,243. Nico Rosberg znalazł się zaraz za nim. Niemiec również rozpoczął od długich jazd, natomiast Mercedes pokazał się z dobrej strony jeśli chodzi o niezawodność, choć trochę brakowało mu w kwestii tempa. Najlepszy czas Nico został osiągnięty na pojedynczym okrążeniu przypominającym kwalifikacje.

McLaren miał problematyczny start dnia – usterka hydrauliki nie pozwoliła wyjechać Jensonowi Buttonowi przez większość pierwszej części dnia. Ogólnie udało mu się przejechać tylko 54 okrążenia i ukończył testy na ósmej pozycji. Paul di Resta był konkurencyjny o poranku, jednak stracił trochę czasu po południu przez wypadnięcie z toru na pierwszym zakręcie. Był dziewiąty przed Heikkim Kovalainenem, który również stracił sporo czasu na kilku drobnych usterkach. Lotus dał także szansę Ricardo Teixeirze – kierowca z Angoli stara się o rolę testera i był najwolniejszy z całej stawki.

Kolejnym nowym widokiem był Tonio Liuzzi w Hispanii. Wykonał on 70 okrążeń, by przyzwyczaić się do samochodu i był o 3,7 sekundy wolniejszy od najlepszego czasu – ukończył testy na 12 pozycji w tabeli, zaraz przed Timo Glockiem. Zespół Virgin spędził cały poranek na sprawdzaniu systemów i testach aerodynamicznych, a po południu, gdy do samochodu zamontowano nowe części, podniósł tempo.

Pogoda
Temperatura powietrza: 6-17°C
Temperatura toru: 7-19°C
Trochę chmur, sucho przez cały dzień

Testy grupowe w Montmelo, dzień 2/4 - 19.02.2011, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastian VettelRed Bull Renault RB71:23,315--104484,120
2. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR61:23,5190,2040,20497451,535
3. Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:23,9780,6630,45990418,950
4. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW331:24,0080,6930,030118549,290
5. Nick HeidfeldLotus Renault GP R311:24,2420,9270,23441190,855
6. Kamui KobayashiSauber Ferrari C301:24,2430,9280,001125581,875
7. Nico RosbergMercedes GP W021:24,7301,4150,487131609,805
8. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-261:24,9231,6080,19354251,370
9. Paul di RestaForce India Mercedes VJM041:25,1941,8790,27180372,400
10. Heikki KovalainenTeam Lotus Renault T1281:26,4213,1061,22758269,990
11. Witalij PietrowLotus Renault GP R311:26,8843,5690,46361283,955
12. Vitantonio LiuzziHRT Cosworth F1101:27,0443,7290,16070325,850
13. Timo GlockVirgin Cosworth MVR-021:27,2423,9270,19866307,230
14. Ricardo TeixeiraTeam Lotus Renault T1281:31,5848,2694,34226121,030
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
akkim, 19.02.2011 17:48[!]
Jeśli w Reni usterki? Już czas dopracować,
ustawienia? Żal Robka, pod niego budowa.
Kubecks, 19.02.2011 18:06[!]
Na jakim stincie Jaime wykręcił ten czas?
Edit: Już wiem :) Hot lap - 3 okrążenia.
wooCash_94, 19.02.2011 18:19[!]
RBR i Ferrari będą walczyć w czołówce- według mnie to już niemal pewne. Cały czas zagadką jest McLaren. Ich bolid jest innowacyjny, jednak póki co często zawodny.
armi, 19.02.2011 18:40[!]
Mam nadzieję, że dobre wyniki Toro Rosso w Walencji i Montmelo oznaczają, że w tym sezonie odbiją się od dna.
SkC, 19.02.2011 18:56[!]
Może jednak ludzie z Red Bulla podzielili się wiedzą z tymi z Toro Rosso. Może szef puszek pomyślał... Lepiej mieć 4 bolidy w Q3 niż tylko 2
Ducsen, 19.02.2011 20:10[!]
Przecież STR co rok dostaje "rysunki"...
fernandof1, 19.02.2011 20:38[!]
no miło było by zobaczyć P1 ALO P2 ALG
Ducsen @ już chyba nie dostają
alienjam, 19.02.2011 21:17[!]
@Duscen, @fernandof1 - nie dostają od 2 lat kiedy to nakazem FIA musieli zacząć samodzielnie projektować i konstruować swój bolid ( w teorii xP )
marrcus, 20.02.2011 02:53[!]
wtedy im budowali bolid, a tera mogą dostawać projekty
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca