F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Montmelo dzień 3/5: Perez poprawił czas Vettela
Marek Roczniak, 10 marca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Sergio Perez tym razem już bez ścinania szykany ustanowił najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas trzeciego dnia testów w tym tygodniu na torze Catalunya.

Kierowca Saubera zdołał nawet poprawić wczorajsze osiągnięcie Sebastiana Vettela (Red Bull) o 0,104 sekundy, wykręcając 1:21,761. Najbliższym rywalem Meksykanina był dzisiaj Felipe Massa (Ferrari) – Brazylijczykowi do przełamania bariery jednej minuty i 22 sekund zabrakło 0,092s.

Nie ulega wątpliwości, że Perez najlepszy czas testów uzyskał na krótkim przejeździe kwalifikacyjnym z małą ilością paliwa podczas porannej sesji, ale jego tempo tak czy inaczej było imponujące. Później kierowca stajni z Hinwil wykonał symulację wyścigu, ale zakłócił ją problem z systemem KERS. Wicemistrz GP2 spowodował także przerwę w testach, zatrzymując się w pewnym momencie w wyjeździe z boksów.

Massa stracił 0,331 sekundy do Pereza na swoim najszybszym okrążeniu, które podobnie jak kierowca Saubera pokonał na krótkim przejeździe w stylu kwalifikacji przed przerwą na lunch – dosłownie kilka minut po okrążeniu tegorocznego debiutanta. Obaj kierowcy jechali więc w identycznych warunkach pogodowych i Peter Sauber może być zadowolony z dzisiejszego tempa. Tymczasem Massa potwierdził imponującą niezawodność Ferrari 150° Italia, przejeżdżając dzisiaj aż 132 okrążenia.

Red Bull musiał tym razem zadowolić się trzecim czasem po tym, jak Mark Webber wykręcił 1:22,466 na relatywnie krótkim przejeździe (po ustanowieniu tego czasu pokonał jeszcze cztery okrążenia). Działo się to w interesującym momencie porannej sesji, kiedy zespoły Ferrari i Red Bull w niemal z góry zaplanowanym wspólnym układzie wykonywały krótkie przejazdy. Przypominało to walkę pole position w ostatniej części kwalifikacji.

Rubens Barrichello dwukrotnie zatrzymał się dzisiaj na torze, powodując wywieszenie czerwonej flagi. Mimo to zespół Williams zdołał dzisiaj zaliczyć ponad 100 okrążeń, co przy wczorajszych problemach było zdecydowanym postępem. Brazylijczyk czas 1:22,637 ustanowił na typowym przejeździe kwalifikacyjnym. Także Mercedes uzyskał swój najlepszy na krótkim przejeździe, kiedy to Michael Schumacher wykręcił 1:22,892, zamykając pierwszą piątkę.

Dla Team Lotus był to problematyczny dzień, jako że Jarno Trulli przejechał rano tylko sześć okrążeń, zanim konieczna stała się wymiana skrzyni biegów, a potem dalszą jazdę Włoch uniemożliwił wyciek wody z układu chłodzenia. Po południu za kierownicą T128 zasiadł Heikki Kovalainen, ale musiał jeździć z prowizorycznie załatanym radiatorem, bowiem zapasowy został uszkodzony w transporcie. Fin przejechał w sumie 40 okrążeń i uplasował się na siódmej pozycji z niezłym czasem 1:23,990.

W przypadku Lotus Renault GP dzień miał podobny przebieg. Rano problem z KERS ograniczył aktywność Witalija Pietrowa (Rosjanin wykonał 24 kółka i uplasował się na ósmej pozycji), a po południu R31 przejął Nick Heidfeld, który podleczył już przeziębienie z początku tygodnia. Niemiec przejechał 32 okrążenia i dzień ukończył na szóstej pozycji w tabeli czasowej. Pozostali uczestnicy czwartkowych testów – Adrian Sutil (Force India), Jaime Alguersuari (Toro Rosso) i Jerome D'Ambrosio (Virgin) – zajęli miejsca 9-11.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 3/5 - 10.03.2011, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sergio PerezSauber Ferrari C301:21,761--94437,570
2. Felipe MassaFerrari 150° Italia1:22,0920,3310,331132614,460
3. Mark WebberRed Bull Renault RB71:22,4660,7050,37497451,535
4. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW331:22,6370,8760,171105488,775
5. Michael SchumacherMercedes GP W021:22,8921,1310,25589414,295
6. Nick HeidfeldLotus Renault GP R311:23,5411,7800,64932148,960
7. Heikki KovalainenTeam Lotus Renault T1281:23,9902,2290,44940186,200
8. Witalij PietrowLotus Renault GP R311:24,2332,4720,24324111,720
9. Adrian SutilForce India Mercedes VJM041:24,3342,5730,101108502,740
10. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR61:24,7793,0180,445107498,085
11. Jerome D'AmbrosioVirgin Cosworth MVR-021:27,3365,5752,55796446,880
12. Jarno TrulliTeam Lotus Renault T1281:34,48512,7247,149627,930
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
YAHoO, 10.03.2011 17:12[!]
Noo, Ferrari bardzo ładna liczba okrążeń - w przeciwieństwie do Renówek i Lotusów ;-)
maciejas10, 10.03.2011 17:22[!]
czego nie jest podawana relacja z testów w wtorek było i mówili że ma być dalej a nie ma s.... takie testy jak nie ma relacji a jęzeli chodzi o renowke to problemy z kers bardzo długo to trwało i mało okrazen ale jutro nick mysle ze na drobi te okrazenia i mysle ze bedzie oczywiscie bez problemow ze 100 okrażen
Fakir, 10.03.2011 17:25[!]
Uuu, czyżby Renia złapała małą zadyszkę? Osobiście, życzę im jak najmniej problemów z KERS, jednak mam dziwne przeczucie że mogą mieć podobne kłopoty co BMW w 2009. Obym się mylił.
Kojag, 10.03.2011 17:28[!]
Niebezpiecznie często Sauber pokazuje dobrą formę... Czyżby przypomnieli sobie, jak budować dobre bolidy?
leni93, 10.03.2011 17:31[!]
przypominam że to tylko testy, w zeszłym roku też byli dobrzy na testach :)
maciejas10, 10.03.2011 17:31[!]
nie raczej nie mysle ze sauber przejechał jedno moze 2 okrazeniea na b małym paliwie jak by chciał nick lub pietrov to moze tez by taki czas wykrecili albo jescze lepsze
raffus, 10.03.2011 17:33[!]
Wg portalu Interia.pl w testach najszybszy był: "bolid BMW Sauber prowadzony przez Sergio Pereza"... Gratulacje dla tego Pana - Robert Galiński... taki "nius" pojawił się na głównej stronie w dziale sport...
mbg, 10.03.2011 17:37[!]
patgaw, 10.03.2011 17:38[!]
oszalamiajace 55 okr dla Renault...
alienjam, 10.03.2011 18:12[!]
Dziewice 96 kółek, nieźle ;) Może w tym sezonie nie będą mieli najbardziej awaryjnego bolidu w stawce.
Seraf0227, 10.03.2011 18:27[!]
Czy wiadomo które zespoły maja KERS, a które nie? Bo w tv sluchałem wypowiedzi pana Sokoła i mówił że Red Bull nie korzysta z KERS i nie wiadomo czy będzie korzystał w tym roku...
maciejas10, 10.03.2011 18:53[!]
ja czytałem na rożnych stronach red bul raczej nie bedzie uzywało kers a kers uzywa renault mclaren ferari mercedes bmw Williams force india te zespoły narazie uzywaja
Sanki, 10.03.2011 19:36[!]
Ten czas Saubera pozwoliłby na 10tkę w kwalifikacjach w zeszłym roku :) Ciekawie! Bolidy miały być wolniejsze przecież :)
atb, 10.03.2011 21:45[!]
Redakcjo,
czy moglibyście podawać 107 proc. najlepszego czasu pod tabelką (tak, jak to robicie przy wynikach z treningów w czasie weekendu wyścigowego)? Dziś byłoby to 1:27,484 - nie zmieściłby się tylko Trulli z oczywistych względów (chociaż Jerome "na styk").
Potraktowanie nazwisk i wyników, tych którzy się nie zmieścili w limicie innym kolorkiem byłoby dodatkowym atutem :)
fernandof1, 10.03.2011 22:01[!]
up@ przecież to nie miało by sensu bo to są testy i każdy sprawdza co innego ,nie każdy jedzie na 100%.np Jaime może uzyskać podobny do czasu Buemiugo wczoraj
christoff.w, 10.03.2011 22:53[!]
No,no,niezle Sauber,niezle! Ciekaw jestem ile mial paliwa Vettel jak zrobil te swoje 1:21:8xx ?
monako, 11.03.2011 00:54[!]
@mbq da się na tej Greckiej stronie przełączyć jakoś język? A jak nie to jak byś mogł pokierować w które hieroglify trzeba klikać żeby się przebić do wyników stintów kierowców. Dzięki za te informacje, przydadzą się

Porównując te ostatnie stinty Massy i Webbera, i zakładając że były to symulacje wyścigu z pełnym ładunkiem paliwa na tych samych oponach, to wychodziło by na to, że Ferrari jest wolniejsze o 0,5s w warunkach wyścigowych. Dodatkowo RBR ma stabilniejsze osiągi. Wygląda też, że Red Bull szybciej rozgrzewa opony i od razu jest w stanie wyciągać z nich maksimum, natomiast Ferrari potrzebuje kilku okrążeń na doprowadzenie opon do właściwej pracy. I tak jakby u Ferrari te opony szybciej się zużywają. Chociaż przy drugim przejeździe symulacji wyścigu Ferrari te czasy są tak nieregularne że trudno coś wyczytać.

A tak btw to chciałbym zobaczyć dwie stajnie Ferrari i Red Bulla, Alonso i Vettela walczących o zwycięstwa w każdym wyścigu. Ale byłby sezon co? A przy obecnych, według wielu, prawie wyrównanych osiągach jest to marzenie możliwe do spełnienia:)

P.S Jeszcze taką mała prywatę z mojej strony odwalę. Czy ktoś z Warszawy orientuje się gdzie można oglądać kwalifikacje i wyścigi na żywo? Jakiś pub czy fanklub czy inna knajpka w sportowym klimacie gdzie są wyświetlane na bieżąco? Jestem szczęśliwym nieposiadaczem TV,a w związku ze zbliżającym się startem sezonu szukam lokalu gdzie będę mógł śledzić na bieżąco grand prix. Sopcast odpada, jakość jest fatalna, a do tego korzystam z 10" netbooka
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca