F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Maldonado dyktuje tempo trzeciego dnia testów w Barcelonie
Nataniel Piórkowski, 23 lutego 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Forma zaprezentowana przez Pastora Maldonado w porannej sesji, pozwoliła utrzymać Williamsowi miejsce na szczycie tabeli trzeciego, a jednocześnie przedostatniego dnia drugiej tury przedsezonowych testów w Barcelonie.

Popołudniem na Circuit de Catalunya królowały programy długich przejazdów, spośród których najbardziej zaawansowany zaprezentował Michael Schumacher – W03 pokonał podczas symulacji wyścigu aż 59 okrążeń.

Jedynym kierowcą, któremu udało się poprawić czas okrążenia był Witalij Pietrow, który w ostatnich minutach zszedł do 1:26,448 sek, korzystając z supermiękkich opon Pirelli. Mimo tego kierowca Caterhama pozostał na ostatnim miejscu tabeli. Maldonado także ustanowił najlepszy rezultat sesji na najbardziej miękkim ogumieniu. Osiągnięcie Wenezuelczyka jest najlepszym, jakie widzieliśmy podczas tej tury testów w Barcelonie.

Popołudniowa, ciężka praca Schumachera pozwoliła mu przejechać dziś w sumie aż 127 okrążeń, najwięcej spośród wszystkich kierowców. Niemiec zakończył zajęcia z prawie sekundową stratą do kierowcy Williamsa. Kamui Kobayashi przejechał z kolei 99 kółek, udanie realizując program Saubera i kończąc dzień na trzecim miejscu w tabeli. Jenson Button był ostatnim, któremu udało się zejść poniżej bariery 1:24 sek. Brytyjczyk przejechał podczas popołudniowej sesji 74 okrążenia, często wykonując przejazdy liczące po około dziesięć kółek, przerywane krótkimi wizytami w garażu McLarena.

Na piątej lokacie uplasował się Jean-Eric Vergne z Toro Rosso. Francuz uzyskał lepsze okrążenie od Marka Webbera i Felipe Massy, którzy zakończyli dzień z identycznym osiągnięciem – 1:24,771 sek. Massa zakończył swój program w nieco pechowy sposób, zatrzymując się na wyjeździe z alei serwisowej i blokując go na dwie minuty przed końcem sesji. Z kolei Webber zatrzymał się na torze pół godziny wcześniej, powodując wywieszenie jednej z czterech oglądanych dzisiaj czerwonych flag.

Stery Force India przejął dziś od Nico Hulkenberga Paul di Resta. Szkot ustanowił dziś ósmy czas dnia, wyprzedzając Timo Glocka z Marussi, która jeszcze w tym tygodniu korzysta ze swego ubiegłorocznego modelu MVR-02. Ostatnie miejsce zajął Witalij Pietrow, któremu pomimo kilku prób nie udało poprawić się osobistego rezultatu.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 3/4 - 23.02.2012, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Pastor MaldonadoWilliams Renault FW341:22,391--106493,430
2. Michael SchumacherMercedes F1 W031:23,3840,9930,993127591,185
3. Kamui KobayashiSauber Ferrari C311:23,5821,1910,19899460,845
4. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-271:23,9181,5270,336114530,670
5. Jean-Eric VergneToro Rosso Ferrari STR71:24,4332,0420,51578363,090
6. Mark WebberRed Bull Renault RB81:24,7712,3800,33897451,535
7. Felipe MassaFerrari F20121:24,7712,3800,00084391,020
8. Paul di RestaForce India Mercedes VJM051:25,6463,2550,87583386,365
9. Timo GlockVirgin Cosworth MVR-021:26,1733,7820,527108502,740
10. Witalij PietrowCaterham Renault CT011:26,4484,0570,27570325,850
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cyntia2005, 23.02.2012 17:45[!]
To tylko testy ,ale ucieszyłam się z tego wyniku.
Pastor i zespół pewnie podbudowany
Aeromis, 23.02.2012 18:16[!]
Miłe wyniki Williamsa, lecz dziś tylko oni pokazywali okolice najlepszego tempa więc nie ma sensu porównywać ich z innymi, raczej z wczorajszym dniem gdy warunki były jak myślę gorsze. Inna sprawa, że Williams miał też dwa dłuższe, ale i bardzo wolne przejazdy (1:31,0-1:33,5), co można by porównać do dwóch dłuższych stintów McLarena (1:30.3-1:31,5).
Dzień jakiś leniwy mi się wydał, właściwie to warto zwrócić uwagę jedynie na porównanie długich przejazdów RBR i Merca. McLaren całkiem pracowity jednak ciężko skonfrontować ich wyniki z RBR czy Mercem.
christoff.w, 23.02.2012 20:28[!]
Ludzie, przeciez i tak pozniej sie okaze ze RBR najszybszy itp.
IceMan11, 23.02.2012 21:32[!]
@christoff.w
Nie ludzie ludzie, bo Ferrari po świetnym sezonie 2004 miało słabiutki (jak na wcześniejsze lata) sezon 2005. A kto by pomyślał no nie?
phildoon, 23.02.2012 21:50[!]
@IceMan11
Ale w tym skutecznie pomogła im FIA i bardzoooo przeszkodziła pewna firma produkująca opony dla ich konkurentów, taka tam francuska z wesołym ludkiem w logo :-) Zakaz zmiany opon w trakcie wyścigu bardzo mocno odbił się na Schumim a to co R25 wyprawiał z oponami przechodziło wszelkie pojęcie. Żeby zrobić powtórkę FIA musiałaby zabronić Neweyowi pracy, używania internetu, bawienia się w AutoCAD-zie, photoshopie i paincie oraz jakichkolwiek kontaktów z zespołem Red Bulla :D Do tego całoroczny areszt domowy :D
Witek, 23.02.2012 23:26[!]
Zgadzam się, niestety, z Aeromisem. Dzisiejsze tempo Williamsa jest niewymierne i ciężko cokolwiek spekulować. Na pewno będzie lepiej, niż w 2011. Spodziewam się stałego walczenia i zdobywania punktów, lecz powyżej 6. miejsca w wyścigach raczej ciężko będzie im się zadomowić. Chociaż kto wie, w sumie wrócili na szczyt po 1999 roku właśnie dzięki (nowym) jednostkom napędowym BMW (a aerodynamika była skopana lub mocno uproszczona w porównaniu np. do ówczesnego Ferrari). Chciałbym bardzo wierzyć, ze silniki Renault + przyzwoity pakiet aero mocno wywindują ich w gore klasyfikacji ;)
dancom, 24.02.2012 07:55[!]
Williams wygląda ok. w zeszłym roku HAM, BUT i ALO w Q3 mieli czas ~1:22,000. A RBR 1:21,000
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca