F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Grosjean najszybszy pierwszego dnia drugiej tury testów
Maciej Kotuła, 1 marca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Romain Grosjean okazał się najszybszym kierowcą na koniec pierwszego dnia drugiej tury testów na hiszpańskim torze Catalunya. Francuz swój najlepszy czas uzyskał po południu na "żółtych" oponach, wykonanych z miękkiej mieszanki Pirelli. Do południa Francuz skupiał się przede wszystkim na krótkich przejazdach, jednak swój najlepszy czas uzyskał w nieco cieplejszych warunkach na 5-okrążeniowym przejeździe. Kierowca Lotusa nie przejechał jednak dziś zbyt wiele okrążeń w porównaniu do kierowców pozostałych ekip, bowiem zaliczył ich 73.

Na kolejnym miejscu uplasował się Jenson Button ze stratą 0,258s do Grosjeana. Brytyjczyk był najszybszym kierowcą do południa, a swój czas uzyskał również na "żółtych" oponach. Po południu kierowca McLarena nie przejechał zbyt wiele okrążeń, ograniczając się do pięciu kilkuokrążeniowych przejazdów.

Trzeci w tabeli Sergio Perez stracił do Buttona nieco ponad 0,3 sekundy. Meksykanin był sprawcą wywieszenia jednej z dwóch dziś czerwonych flag, kiedy to zatrzymał się w zakręcie nr 6 po wyczerpaniu ładunku paliwa. Kierowca Saubera przejechał 118 okrążeń i wykonywał typowy dziś dla większości ekip program, tj. krótkie przejazdy rano (skąd pochodzi jego najlepszy czas) i dłuższe po południu.

Na czwartym miejscu z czasem 1:23,830 znalazł się Mark Webber. Australijczyk pojawił się kilkukrotnie na szczycie tabeli czasowej, jednak godniejszymi uwagi były dzisiaj jego popołudniowe długie przejazdy, podczas których popisywał się równą jazdą w dobrym tempie, trwającą nawet kilkanaście okrążeń.

Piąte miejsce i miano najbardziej pracowitego dziś zawodnika przypadło Nico Rosbergowi. Niemiecki kierowca przejechał dziś 128 okrążeń, wykonując standardowy program. Najlepszy czas Niemca – 1:23.992 to ostatni wynik poniżej minuty i 24 sekund.

Jean-Eric Vergne z czasem 1:24.216 zajął szóste miejsce. Tegoroczny debiutant, mający kilka piątkowych jazd z tamtego sezonu na swoim koncie, pokonał dziś 113 okrążeń. Jego zespół, poza standardowym programem, skupił się po południu na trenowaniu postojów, poświęcając temu zagadnieniu ponad 30 minut czasu na torze.

Zaledwie 0.089 sekundy znalazł się za kierowcą Toro Rosso Paul di Resta. Szkot pokonał dziś 98 bezproblemowych okrążeń, podczas których m.in. testował zużycie poszczególnych mieszanek, dostarczanych przez Pirelli.

Jeszcze bliżej, bo 0.013 sekundy, uplasował się za kierowcą Sahara Force India Felipe Massa. Brazylijczyk przejechał dziś 105 okrążeń, po południu trenując pitstopy oraz wykonując symulację wyścigu.

Owa symulacja została pod koniec dzisiejszego dnia przerwana przez dziewiątego dziś kierowcę. Witalij Pietrow z obiecującym czasem 1:24.876 pokonał dziś 125 okrążeń i był sprawcą wywieszenia czerwonej flagi na kilkanaście minut przed końcem dzisiejszych jazd. Rosjanin zatrzymał się w tym samym zakręcie i z tego samego powodu, co Sergio Perez, ale ważniejszym problemem, z którym zmagał się dziś zespół było właściwe ustawienie stabilizatora poprzecznego. Kierowca z Wyborga wykonał dziś 16 przejazdów, wskazując zespołowi problemy ze balansem bolidu. Zespół próbował sprawę rozwiązać zmieniając m.in wysokość przedniego i tylnego zawieszenia.

Tabelę czasową zamknął dziś zespół Williams, jako że nie zobaczyliśmy dziś na torze zespołu HRT. Wenezuelczyk stracił 0,7 sekundy do Pietrowa, przejeżdżając dziś 58 okrążeń, z czego tylko 20 po południu i zaliczając 10 okrążeń w najdłuższym przejeździe.

Galerię zdjęć z dzisiejszych jazd można zobaczyć pod tym linkiem. Zapis relacji z toru można przeczytać tutaj.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 1/4 - 01.03.2012, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Romain GrosjeanLotus Renault E201:23,252--73339,815
2. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-271:23,5100,2580,25864297,920
3. Sergio PerezSauber Ferrari C311:23,8200,5680,310118549,290
4. Mark WebberRed Bull Renault RB81:23,8300,5780,010102474,810
5. Nico RosbergMercedes F1 W031:23,9920,7400,162128595,840
6. Jean-Eric VergneToro Rosso Ferrari STR71:24,2160,9640,224113526,015
7. Paul di RestaForce India Mercedes VJM051:24,3051,0530,08998456,190
8. Felipe MassaFerrari F20121:24,3181,0660,013105488,775
9. Witalij PietrowCaterham Renault CT011:24,8761,6240,558123572,565
10. Pastor MaldonadoWilliams Renault FW341:25,5872,3350,71158269,990
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aeromis, 01.03.2012 21:15[!]
@SirKamil
Przecież najlepsze czasy (najszybsze okrążenia) kierowcy uzyskują na krótkich przejazdach, Lotus miał dziś same krótkie, zwykle 4 okrążenia pomiarowe i zjazd. Duża ilość takich krótkich przejazdów spowodowała i najlepszy czas który ustanowił Romain, bo i mial sporo szans na to. Zespół, który jest w większym stopniu przygotowany do startów nie robi samych krótkich przejazdów przecież.
adnowseb, 01.03.2012 21:22[!]
@Nuuskamuikkunen
Cytat :
P.S. Osobiście do Lotusa nic nie mam...dopóki są za McLarenem :)

I jeszcze długo pozostaną za McLarenem.Kimas przejdzie do lepszego teamu, to zobaczymy ilu pozostanie obrońców Lotusa.
Ps.Też jestem fanem Kimasa.
RBR,McLaren,Ferrari,Mercedes,-które 2 zespoły miałyby być słabsze od Lotusa?
O SFI nie piszę żeby było mniej kandydatów.
(top3 im się marzy:))
SirKamil, 01.03.2012 21:32[!]
Policzmy
Vettel zaliczył 13 krótkich przejazdów + 1 bez czasu.
Hamilton 10 (ew. 9 + 1 bez czasu)
Massa 2 (jedyny, tak mało...)
Rosberg 6 krótkich, sporo dziwnych z przejazdami przez boksy.
Grosjean 12
Di Resta 10 (9 + 1 bez czasu)
Perez 10
Vergne 10
Maldonado 6
Pietrow 11
Naturalnie wszyscy swoje najlepsze czasy uzyskali na takich krótkich wyjazdach z wyjątkiem Massy realizującego dzisiaj unikalny program.Na szybko, na oko. Naprawdę uważasz, że wynik Grosejana (w domyśle jego pozycja na P1) to wynik tego, że jeździł nadzwyczajnie dużo na małe dystanse?
Aeromis, 01.03.2012 21:41[!]
@SirKamil
Oczywiście że nadal tak uważam. Zauważ że:
- najlepsze czasy rzędu 1:23.xxx wcale nie należą do mocnych
- tylko Romain miał tak wiele prób mocnych okrążeń, czyli tych poniżej 1:25 (w domyśle mniej paliwa w baku).
adnowseb, 01.03.2012 21:49[!]
Cytat :
Jeśli piszesz o dystansie to nic szczególnego, nie czas dzisiaj na symulacje wyścigu.

Tym bardziej słaby wynik Lotusa
SirKamil, 01.03.2012 21:55[!]
Czyli uważasz, że Grosejan jest na P1 bo miał tak dużo krótkich wyjazdów- tyle co konkurencja- ale czasy rzędu 1:23.xxx wcale nie należą do mocnych a Romain miał wiele mocnych prób bo miał czasy rzędu 1:25.

questions?
Aeromis, 01.03.2012 21:59[!]
@SirKamil
Nie wiem po co Ci to, w każdym razie miłego wieczoru.
SirKamil, 01.03.2012 22:08[!]
Ty nie wiesz po co mi to, ale ja nie wiem o co chodzi.
Najpierw twierdzisz, że Grosejan zrobił czas dnia bo miał więcej krótkich wyjazdów niż konkurencja- w domyśle- konkurencja prawie ich nie robiła a Grosejan tyyylllle ich narobił. Sprawdzamy- nie miał ich więcej niż konkurencja a najczęściej plus minus 2, wokoło 10 w każdym razie.
Co więcej czasy wyjazdów Grosejana wcale nie wskazują, że polował na czasy. Jeśli na coś polował to na ustawienia i bez suszy w zbiorniku.
Jarek, 01.03.2012 22:16[!]
@adnowseb
I jeszcze długo pozostaną za McLarenem.Kimas przejdzie do lepszego teamu, to zobaczymy ilu pozostanie obrońców Lotusa
W 2004 też wielu myślało, że Renault długo pozostanie za Ferrari i co??
A co do drugiego zdania: na pewno wielu, prawdziwy kibic jest z teamem niezależnie od wyników, kierowców, nazwy zespołu, sponsorów itd. Nie cierpiałem Kimasa, kiedy walczył z Fernando w 2005 roku o tytuł MS, ale teraz będę mu kibicował z całego serca, tak jak Sennie i Petrovowi rok wcześniej.
Kiedyś stary Angol mi powiedział: "Można zmienić adres zamieszkania, samochód, pracę, dziewczynę, ale nigdy team! Jak zaczniesz komuś kibicować, kibicujesz mu do śmierci" mówił o drużynie piłkarskiej, ale myślę, że F1 to się też tyczy. Więc na zawsze zostanę z moim teamem z Enstone, czy to będzie Renault, Lotus, czy jeszcze coś innego. Wiem, że to tylko testy, ale Romain made my day!!!
IceOne, 01.03.2012 22:24[!]
Czy ktos wie na jakich oponach swoj najlepszy czas wykercil Button? W relacji bylo cos o supersoftach ,tymczasem z innych portali padaja sprzeczne informacje. Jedni o softach inni o hardach .
niza, 01.03.2012 22:35[!]
@IceOne
W relacji napisano najpierw, że na oponach supermiękkich, potem że w Centrum Prasowym trwa spór o to, czy były to czerwone czy czarne, a ostatecznie okazało się, że były to żółte miękkie. Przy czym nie wiadomo ile było żółtego w żółtym, ponieważ nie wszystkie komplety były pomalowane.
Aeromis, 01.03.2012 22:36[!]
@SirKamil
Nie ma najmniejszego sensu brać pod uwagę wszystkie krótkich przejazdów, skoro czasy są tam 1:25+, 1:27+...o czym już pisałem. Nie napisałem, że konkurencja prawie ich nie miała - nie imputuj, jednak większość nie miała mocnych rezultatów za wiele.
Cytat SirKamil :
Co więcej czasy wyjazdów Grosejana wcale nie wskazują, że polował na czasy. Jeśli na coś polował to na ustawienia i bez suszy w zbiorniku.

Jednak to on miał najwięcej mocnych czasów, prawda? Przecież niemal w każdym ze swoich krótkich przejazdów choć na jednym okrążeniu miał czas poniżej 1:25. Nigdzie nie napisałem że Romain polował na najlepszy czas (więc nie dopowiadaj), bo i nikt tego nie robił czego dowodem jest najlepszy wynik - 1:23,252. Skoro nikt nie polował na najlepszy czas (pomijając ich mało istotna wagę), to nie dziwi wynik Romaina który miał ku temu największa ilość takowych szybkich okrążeń.


Faktem jednak jest, że nie zwracam większej uwagi na wyniki RBR, McLarena i Ferrari, co najwyżej jeśli można porównać z nimi jakiś team przy długich przejazdach i nie jest to mój dzisiejszy wymysł a od samego początku tak podchodzę do testów http://www.f1wm.p...p/news_id-25464.html
katinka, 01.03.2012 22:44[!]
@Nuuskamuikkunen

Cytat :
Zobaczymy co jutro pokaże nasz ciemnoskóry idol :)


Nooo, tez nie moge sie doczekac ;)
A po dzisiejszym dniu McLarena, to mam podobne odczucia jak Ty, chociaz wiem, ze to tylko testy. Nie mam pojecia, co dzisiaj sprawdzali i tak malo tych kolek, jakby mieli jakis problem. Bo chyba ani nie bylo takich typowo dluzszych stintow, aby sprawdzic tempo wyscigowe, ani tez takich kolek kwalifikacyjnych, bo to 1.23,5 Jensa jesli na miekkiej do najszybszych nie nalezalo, jesli Grosjean bez wysilku mogl pojechac jeszcze szybciej. Ale jutro Lewis i moze zobaczymy jak to z McLarenem jest :)
Q_be_2, 02.03.2012 00:55[!]
@Nuuskamuikkunen
troszeczke upraszczasz twierdzac, ze Lotus ma fanów tylko dzieki Robertowi i Kimiemu, ale niech Ci bedzie. Ja do McLarena też nic nie mam pod warunkiem że bedzie za Lotusem :) .
Zauwaz tylko, że może przypadkiem stajesz się adwokatem tego "eksperta", który nie dość, że pisze kompletne bzdury (nie chodzi tu o jego opinie na temat Lotusa, ma prawo do subiektywnych ocen). To jeszcze jak zwróci mu się uwagę to zachowuje się jak kundel zagoniony do rogu.
PABLOeskobar, 02.03.2012 23:38[!]
I jeszcze długo pozostaną za McLarenem.Kimas przejdzie do lepszego teamu, to zobaczymy ilu pozostanie obrońców Lotusa

Tu nie chodzi o obrońców Lotusa czy wielkich fanów. Ani fanem ani obrońcom nie jestem tym bardziej Kimi nie jestem dla mnie wybitnym kierowcom. Chodzi o to że nagle wielu pisze jaki to lotus słaby jak daleko są
w "lesie" jaki to będzie dla nich marny rok.
Może chodzi o to że wielu z tych co tak piszą jest wielkimi fanami Ferrari i ciężko się patrzy że to oni są chyba w lesie. Że dla Ferrari i wszystkich ich sympatyków ten rok może być katastrofą , swoją frustracje wyładowują na lotusie po części za to że Roberta już nic z nimi nie łączy a po części ze względu na spekulacje by Kubica miał być kierowcą Ferrari.
Trzeba jednak powiedzieć że na tą chwilę Lotus jest zdecydowanie szybszy od Ferrari .
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca