F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Relacja z ostatniego dnia przedsezonowych testów (zakończona)
Nataniel Piórkowski, 4 marca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
../img/news/tory/catalunya_testy_mala.jpg

Testy grupowe w Montmelo, dzień 4/4 - 04.03.2012, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kimi RaikkonenLotus Renault E201:22,030--121563,255
2. Fernando AlonsoFerrari F20121:22,2500,2200,220115535,325
3. Bruno SennaWilliams Renault FW341:22,2960,2660,04653246,715
4. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM051:22,3120,2820,016101470,155
5. Kamui KobayashiSauber Ferrari C311:22,3860,3560,07472335,160
6. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-271:22,4300,4000,044115535,325
7. Witalij PietrowCaterham Renault CT011:22,7950,7650,365101470,155
8. Michael SchumacherMercedes F1 W031:22,9390,9090,144100465,500
9. Pastor MaldonadoWilliams Renault FW341:23,3471,3170,40848223,440
10. Daniel RicciardoToro Rosso Ferrari STR71:23,3931,3630,046100465,500
11. Sebastian VettelRed Bull Renault RB81:23,6081,5780,21523107,065
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów



17:03 Już tradycyjnie, wieczorem szukajcie u nas najświeższych wiadomości z padoku oraz aktualizacji galerii zdjęć. Z mojej strony to wszystko na dziś. Dziękuję.

17:01 Czas biegnie nieubłaganie. Dopiero ekscytowaliśmy się prezentacją Caterhama na okładce F1 Racing, dopiero analizowaliśmy przykuwające uwagę kształty Ferrari, dopiero zastanawialiśmy się nad przeznaczeniem tajemniczej szpary w nosie Red Bulla RB8. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania kto jest najszybszy, jednocześnie po trochę rozpaczając nad losem najsłabszych, którzy w ostatecznym rozrachunku nawet nie pojawili się na przedsezonowych testach z nowymi konstrukcjami. Rozmyślaliśmy nad poziomem motywacji Raikkonena i losie Jarno Trullego.

W międzyczasie pojawiły się trzy duże okazje do wyklarowania się obiegowych opinii o tempie nowych samochodów i jest nam niezmiernie miło, że nasza redakcja mogła uczestniczyć w dwóch spośród nich, na bieżąco informując Was o akcji na torze. O tym, że Lotus ma problemy z wadliwym zawieszeniem, a nawet o tym, że Ferrari nie pozwala swoim kierowcom na rozmawianie z prasą.

Tak oto w Formule 1 skończyła się zima. Za dwa tygodnie będzie już po inaugurującym nowy sezon wyścigu. Będziemy znali lidera mistrzostw, będziemy znali układ sił, poznamy pretendentów do mistrzowskich tytułów. Wypada nam tylko podziękować Czytelnikom za towarzyszenie sobie nawzajem w tej długiej drodze, która w ostateczności zaprowadzi nas już wkrótce do Grand Prix Australii. Dziękujemy za wspieranie finansowo naszego wyjazdu do Barcelony i mamy nadzieję, że choć częściowo spełniliśmy wasze oczekiwania.

 
17:00 FLAGA W SZACHOWNICĘ!

16:56 Rezultat 1:24,300 sek jest o 0,7 wolniejszy od najlepszego czasu osiągniętego dziś przez Niemca.

16:56 Nie ma on jednak przełożenia na czas całego okrążenia.

16:55 Oto akcja. Vettel uzyskuje osobisty rekord w jednym z sektorów.

16:54 Wyjeżdżają także Schumacher oraz Maldonado.

16:53 Na torze znajdują się jeszcze Lotus, Ferrari i Toro Rosso.

16:52 W RB8 pośrednie opony.

16:51 16:51 Vettel na torze. Ma dziesięć minut na dopieszczenie samochodu przed GP Australii.

16:51 Fani Red Bulla wstrzymują oddech.

16:50 ZIELONA FLAGA!

16:44 Lotus sugeruje, że po przerwie wszystkie zespoły rzucą się na tor. Pocieszające.

16:42 Pietrow stoi w zakręcie nr 4. Tym samym, w którym zatrzymał się dziś także Kobayashi.

16:41 Kimi czy Witalij?

16:40 Czas aktywować system powolnego obumierania.

16:40 CZERWONA FLAGA!

16:39 Jeśli ktoś liczył na to, że Raikkonen pojedzie teraz symulację kwalifikacji to srogo się rozczarował. 1:25,851 sek.

16:37 Na torze bolidy Mercedesa, Lotusa oraz Williamsa.

16:32 Na rozkręcenie atmosfery. Norbert Haug powiedział na łamach Bild, że Mercedes ma plan B, jeśli Schumacher nie zdecydowałby się na przedłużenie kontraktu. Oczywiście nie muszę dodawać, że stajnia z Brackley gorąco zabiega o zatrzymanie siedmiokrotnego mistrza świata. Haug powiedziałby pewnie, że innych możliwości nie biorą pod uwagę, ale sam by wtedy skłamał.

16:30 Jutrzenką wieczorną jest Alonso, który łamie stereotypy. On kręci czasy na poziomie 1:27 sek. Czy są lepsze? Nie.

16:30 Schumacher kręci czasy na poziomie 1:29 sek. Czy mogą być gorsze? Mogą. Hulkenberg kręci czasy na poziomie 1:31 sek. Czy mogą być gorsze? Mogą Ricciardo kręci czasy na poziomie 1:32 sek.

16:24 W centrum prasowym czuć już delikatną monotonię. Na torze też brak akcji.

16:23 Pietrow także wytoczył się z garażu.

16:20 Na torze tylko Schumacher, Hulkenberg i Ricciardo.

16:14 Na torze pojawił się za to Hulkenberg, który zaczął swój przejazd od uzyskania dwóch rezultatów grubo powyżej minuty i trzydziestu sekund.

16:12 Raikkonen w alei serwisowej po przejechaniu piętnastu okrążeń.

16:08 Do tej pory żaden z kierowców nie poprawił porannych rezultatów. Wszyscy prócz Maldonado skupiają się na przejazdach z dużą ilością paliwa.

16:03 Alonso ponownie na torze. W F2012 znowu komplet twardych opon.

16:00 Przed kierowcami, zespołami i nami samymi ostatnia godzina zimowych testów.

15:57 Red Bulla RB8 wciąż ani widu, ani słychu.

15:53 Alonso zjechał do alei serwisowej po przejechaniu dwóch okrążeń tempem 1:27 sek.

15:50 Tegoroczny bolid Marussi ma wyjechać jutro na tor Silverstone z Glockiem za kółkiem.

15:47 Raikkonen rozpoczyna od rezultatu 1:27 sek. Na pokładzie E20 duży zapas paliwa.

15:47 Raikkonen na miękkim ogumieniu, Pietrow na twardym, Schumi na miękkim, Alonso na twardym, a Hamilton na nieoznaczonym.

15:46 Hamilton jako pierwszy dobił do bariery stu okrążeń.

15:45 Widać, że zespoły nie zamierzają marnować czasu.

15:45 I Alonso.

15:45 Szybko dołącza do nich także Pietrow.

15:45 Hamilton i Raikkonen jako pierwsi pojawiają się na torze.

15:43 ZIELONA FLAGA!

15:40 Wkrótce sesja zostanie wznowiona.

15:40 Sauber na lawecie.

15:29 Sauber zatrzymał się w zakręcie nr. 4.

15:28 CZERWONA FLAGA!

15:26 Ostatnie okrążenia Hamiltona na poziomie 1:29 sek. Raikkonen kręci kółka w granicach 1:31.

15:22 Maldonado zakończył kolejny krótki przejazd na supermiękkich oponach i zjechał do garażu.

15:19 Na torze Hamilton, Alonso, Schumacher, Ricciardo, Maldonado oraz Pietrow.

15:14 Na głównej pojawił się news o problemach Red Bulla.

15:13 Aparatura mierząca pogodę rzekomo wykryła jakiś opad, ciekawe...

15:12 Toro Rosso dołączyło do Kimiego razem z Williamsem.

15:11 Hamilton to jak na razie najbardziej pracowity kierowca dzisiejszego dnia.

15:09 Nad torem jednak zbierają się ciemne chmury... Powtórka z wczoraj?

15:08 Niemiec przerwał symulację, na torze został tylko Kimi.

15:06 A Hulkenberg zjechał po kolejny komplet opon.

15:05 Pietrow zakończył swój długi przejazd, najwyraźniej nie była to symulacja wyścigu.

15:04 Hulkenberg właśnie wyprzedził Lewisa na prostej startowej.

15:02 Mercedes, Toro Rosso i Williams w boksach. No i dodatkowo Red Bull naprawiający swojego RB8

15:00 Na torze się nieco zachmurzyło ale nie wygląda na to żeby miało padać.

14:56 Kimi po drugim postoju założył twarde opony, tymczasem Hulkenberg podróżuje również na twardych (lub nieoznaczonych, ciężko je rozróżnić)

14:55 Force India wydaje się mieć problemy z degradacją, ponieważ póki co w symulacjach wyścigowych wykonują po 4 postoje.

14:55 Hulkenberg zjechał na kolejny postój.

14:54 Zjechał również Ricciardo

14:53 Pracowicie na torze, nie mamy tam jedynie Red Bulla i Williamsa.

14:53 Vettel miał dzisiaj problem ze skrzynią biegów, za chwilę news o tym.

14:51 Pietrow podczas tego popołudnia ma się skupić na dłuższych przejazdach. Dzisiaj Rosjanin miał dostać nowy fotel, dopasowany już do niego.

14:50 Lewis pojawił się na torze również z miękką mieszanką.

14:50 Kolejny pit stop Hulkenberga i założone miękkie opony.

14:47 Popołudniu na torze nie pojawił się jeszcze Red Bull i Sauber.

14:46 Na tor powraca Ricciardo.

14:45 W Williamsie komplet supermiękkich opon.

14:45 Maldonado poprawił swój osobisty rekord dnia na 1:23,430.

14:43 Alonso w boksach. Siedmio-okrążeniowy przejazd, czasy w granicach 1:29 sek.

14:42 Na torze Alonso, Raikkonen, Hulkenberg, Maldonado oraz Pietrow.

14:41 Hamilton zakończył chwilę temu dłuższy przejazd.

14:36 Fin przejechał 12 okrążeń na miękkiej mieszance ze średnią 1:30,7 sek.

14:35 Raikkonen zaliczył pierwszy postój i powrócił na tor.

14:35 Za garażu Caterhama wyjechał Pietrow.

14:33 Vettel będzie rozmawiał z dziennikarzami. Za chwilę powinniśmy więc poznać przyczynę jego nieobecności na torze.

14:33 Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen notują bardzo zbliżone czasy podczas symulacji wyścigu.

14:30 Maldonado zjeżdża do pitlane.

14:29 Ricciardo wykonał próbny postój, po czym jego samochodem zajęli się mechanicy STR.

14:28 Podczas wpychania Toro Rosso do garażu można było zauważyć przypaloną pokrywę silnika.

14:28 Inne zespoły mają jednak bardzo pracowite popołudnie. Lotus, Ferrari, Force India, McLaren, Toro Rosso i Williams na torze.

14:27 Zbliża się pierwsze pół godziny popołudniowej sesji, a w garażu wciąż Red Bull Vettela. Problemy?

14:26 Alonso opuszcza garaż Ferrari.

14:26 Maldonado ponownie na torze. Czas bardzo zbliżony do tego, z pierwszego, krótkiego przejazdu, jednak bez poprawy.

14:25 Hulkenberg pozostaje na pośredniej mieszance.

14:22 Ricciardo i Pietrow pojawiają się na torze.

14:21 Hulkenberg na pierwszym postoju podczas symulacji wyścigu.

14:21 Pietrow przejechał jedno okrążenie na miękkiej mieszance i zjechał do boksów, jednak już wkrótce powinien wyjechać na dłuższe przejazdy.

14:20 Do realizacji programu powraca Witalij Pietrow.

14:16 Hulkenberg notuje czasy na poziomie 1:32. Więcej niż pewne, że Niemiec rozpoczął symulację wyścigu.

14:16 Raikkonen powraca na tor na miękkiej mieszance ogumienia.

14:15 Hamilton zjechał do pitlane, przeczekał na stanowisku około 45 sekund, a następnie powrócił do jazdy.

14:15 Mercedes z okrążenia na okrążenie jeździe gorszym tempem. 1:23, 1:24, 1:25 sek.

14:14 Na torze Hamilton, Schumacher oraz Hulkenberg.

14:13 Raikkonen powraca do alei serwisowej.

14:11 McLaren zastąpił Icemana na torze.

14:10 Kimi również na torze

14:09 Temperatura toru to 31 stopni, czyli wręcz idealna do porównywania opon.

14:07 Liczymy na nieco symulacji wyścigowych po południu.

14:06 Pozazdrościł im Schumacher :)

14:06 No i mamy również po raz pierwszy dzisiaj na torze Pastora Maldonado

14:04 Jednak był to tylko przejazd przez pitlane i znowu na torze.

14:02 I od razu zjechał.

14:01 Na tor leniwie wyjechał tylko Hulkenberg

14:00 Zielona flaga!
 
13:03 Tak więc Raikkonen na czele, dalej Alonso i Senna. Porannej sesji do udanych nie może na pewno zaliczyć Red Bull Racing. Vettel zajmuje ostatnie miejsce i zaledwie piętnastoma przejechanymi okrążeniami. Przynajmniej zespół zdołał wypromować swe stylowe parasole....

13:01 Na tym kończymy naszą pierwszą część relacji z ostatniego dnia przedsezonowych testów w Barcelonie. Życzymy wszystkim smacznego obiadu i zapraszamy ponownie krótko przed godziną 14:00.
 
13:00 FLAGA W SZACHOWNICĘ!

12:59 Alonso trenuje próbne starty. Zapewne tylko po to, żeby mieć o czym mówić dziennikarzom.

12:58 Na torze już tylko Schumacher i Kobayashi.

12:56 Na torze Catalunya znacznie lepiej spisują się opony z żółtym oznaczeniem. Obiekt w Montmelo charakteryzuje się dużą ścieralnością, która mocno daje w kość supemiękkiemu ogumieniu.

12:56 W Lotusie miękkie Pirelli.

12:55 Raikkonen kończy poranną sesję mocnym uderzeniem: 1:22,030 sek i pierwsze miejsce.

12:53 Na torze pojawił się Kimi Raikkonen.

12:52 Force India rozpoczęło już czas niedzielnej sjesty. Na popołudnie planowane są długie przejazdy.

12:51 Przed zjazdem do alei serwisowej w Caterhamie CT01 znajdował się zestaw supermiękkich opon.

12:50 Pietrow poprawia swój czas na 122,795 sek.

12:48 Alonso wykręca 1:22,721 sek.

12:46 Wszystkich, którzy pytają się o pusty czas Maldonado w tabelce rezultatów uspokajamy. To nie pomyłka. Po przerwie w Williamsie nastąpi zapowiadana zmiana warty za kółkiem FW34.

12:44 Hiszpan ponownie na torze. Kibice na trybunach nie kryją entuzjazmu z takiego obrotu spraw.

12:42 Po kolejnym kółku w granicach 1:23 sek. Alonso zjeżdża do boksów. Na torze pusto.

12:38 Na torze wyłącznie Alonso. Hiszpan rozpoczyna przejazd od rezultatu na poziomie 1:23.

12:36 Padok powoli pakuje się i szykuje do opuszczenia toru :)

12:35 Odbiegając lub też pozostając przy temacie testów. Według BBC Robert Kubica powinien być gotowy do rozpoczęcia jazd w bolidzie F1 przed sierpniem.

12:32 Na ostatnim miejscu Vettel. Jeśli ktoś miał już gorąco dość jego ciągłych pierwszych miejsc, to teraz może się napatrzyć.

12:30 Pietrow poprawia swój rezultat na 1:23,233 sek i awansuje na siódmą lokatę.

12:28 Red Bull naprawdę dziwnie brzmi przy odpuszczonym gazie.

12:27 Force India awansuje na czwarte miejsce z rezultatem 1:22,312. W czołówce bardzo ciasno.

12:25 Na torze Hamilton, Schumacher, Ricciardo oraz Hulkenberg.

12:24 Krótko po poprawieniu czasu Kobayashi zjechał do alei serwisowej. W C31 założony był zestaw supermiękkiego ogumienia Pirelli.

12:22 Red Bull także nie próżnuje. Podczas ostatniego przejazdu przednie skrzydło RB8 pokryte było dużą warstwą farby flo-viz.

12:21 Kobayashi awansuje na czwartą lokatę odnotowując 1:22,386 sek.

12:19 Alonso, Hamilton i Senna jako pierwsi przekroczyli granicę 50 okrążeń.

12:17 Na torze pojawił się Alonso. Ostatnie dwa kółka w czasach oscylujących w okolicach 1:23 sek. Swój program realizuje także Daniel Ricciardo. Australijczyk porusza się na torze notując rezultaty na poziomie 1:30 sek. Pozostali kierowcy w boksach.

12:11 Pietrow ponownie w alei serwisowej. Rosjanin przejechał tylko dwa pomiarowe okrążenia.

12:11 Senna zakończył dziesięcio-okrążeniowy przejazd ze średnią 1:29,840 sek.

12:09 Sauber powraca na tor. Tak samo jak STR i Caterham.

12:07 Japończyk zastosował strategię Alosno z godzin porannych. Szybie kółko i zjeżdżamy do garażu.

12:06 Kobayashi schodzi na 1:23,200 sek i wskakuje na szóstą pozycję.

12:05 Hulkenberg także poprawił swoje poranne osiągnięcie na 1:22,484. Niemiec na piątym miejscu.

12:02 W MP4-27 miękka mieszanka ogumienia.

12:02 Hamilton poprawia swój osobisty rekord dnia: 1:22,430 i stosunkowo mała strata do Alonso.

12:00 Williams zaczyna zwalniać. Ostatnie dwa kółka już na poziomie 1:29 sek.

11:59 Na torze pojawił się przed chwilą Lewis Hamilton.

11:59 Senna wciąż notuje rezultaty w okolicach 1:28 sek.

11:58 Mistrz świata zaliczył kółko na poziomie 1:22,359, po którym powrócił do pitlane.

11:57 Po ostatnim przejeździe, podczas którego Raikkonen odnotował 1:22,301 sek i wskoczył na trzecią lokatę oraz krótkiej wizycie u mechaników, Fin ponownie opuszcza garaż Lotusa.

11:54 Ostatnie dwa pomiarowe kółka Alonso pokonał w czasach w granicach 1:23 sek.

11:54 W bolidzie Brazylijczyka pośrednia mieszanka ogumienia Pirelli.

11:53 Pierwsze kółko po wyjeździe Brazylijczyka z alei serwisowej to 1:28,410 sek.

11:53 W garażach wszyscy prócz Alonso i Senny.

11:52 Temperatura toru wzrosła do nieco ponad 27 stopni Celsjusza.

11:52 Niemiec zjeżdża do alei serwisowej. Obyło się bez parasoli.

11:51 Obecnie przednie skrzydło w bolidzie Vettela nie jest już tak radykalnie nachylone.

11:50 Kolejne okrążenia Vettela to 1:38,50; 1:23,733 i 1:23,992 sek.

11:48 Czego tutaj brakuje...?

11:45 Vettel przejeżdża w końcu pierwsze pomiarowe okrążenie. Czas 1:23,608 i ósme miejsce.

11:40 Przednie skrzydło Red Bulla jest rzeczywiście pochylone naprzód. Link

11:39 Schumacher kończy siedmio-okrążeniowy przejazd ze średnim czasem 1:25,491 sek.

11:37 Do bolidów Mercedesa i Williamsa dołączył przed chwilą na torze VJM05 Hulkenberga.

11:36 Schumacher notuje równe okrążenia na poziomie 1:25,3 sek. Niemiec przekroczył parę minut temu granicę trzydziestu okrążeń.

11:34 Interesujące ujęcie przedniego skrzydła w bolidzie Red Bulla RB8, które na pierwszy rzut oka rzeczywiście wygląda na uszkodzone/opadnięte. Zdjęcie

11:34 Sauber poinformował, że Kobayashi zakończył prace nad ustawieniami C31, a teraz mechanicy przygotowują bolid do realizacji kolejnego punktu programu.

11:31 Od później jesieni 2011 roku trudno jest zobaczyć przednie skrzydło w bolidzie Ferrari nie pomalowane farbą flo-viz. No może z wyjątkiem wyścigów i kwalifikacji z ubiegłego sezonu.

11:30 Ferrari także nie żałuje wściekło-fluorescencyjnej farby. Szczególnie na przednim skrzydle.

11:30 Na torze pojawiają się Alonso i Hamilton.

11:29 Tył podłogi bolidu Ricciardo pokryty dużą ilością farby pozwalającej na badanie właściwości aerodynamicznych.

11:27 W Williamsie opony wykonane z twardej mieszanki. Pierwszy rezultat w granicach 1:27,613 sek.

11:26 Bolid Ricciardo także zjeżdża do alei serwisowej.

11:26 Kobayashi parkuje samochód w garażu Saubera, z kolei pitlane opuszczają Senna i Schumi.

11:24 Raikkonen poprawia się na 1:22,652 sek, jednak następne kółko już w tempie 1:27 sek.

11:22 Hamilton zjeżdża do alei serwisowej. Towarzystwa Ricciardo dotrzymują Raikkonen i Kobayashi.

11:21 Swój osobisty rezultat poprawił jednak Daniel Ricciardo (1:23,393 sek), który przed chwilą pojawił się na torze w swoim STR7.

11:20 Kolejne kółko już nie tak dobre: 1:32,911 sek.

11:20 Lewis awansuje na piątą lokatę, wyprzedzając Schumachera.

11:18 Brytyjczyk rozpoczął przejazd od czasu 1:22,813 sek. Jego najlepszego tego poranka.

11:17 Pietrow w garażu, a ze stanowiska McLarena wyjechał Hamilton.

11:15 Hiszpan jest już w pitlane. Na torze Kobayashi i Pietrow.

11:14 Alonso ma za sobą przejazd złożony z czterech okrążeń. Czasy to odpowiednio: 1:22,708; 1:23,230; 1:25,019; 1:34,975 sek.

11:09 Rosjanin poprawia swe dzisiejsze najlepsze osiągnięcie na 1:24,619 sek. Pozycja bez zmian.

11:08 Obecnie na torze tylko Alonso i Pietrow.

11:07 Jak do tej pory czterem kierowcom udało się pokonać barierę trzydziestu okrążeń: Alonso, Senna, Hamilton i Kobayashi.

11:05 Aparatura pomiarowa w bolidzie Raikkonena Zdjęcie

11:05 Hamilton i Hulkenberg poruszają się po torze na twardej mieszance. Senna ustanowił drugi czas dnia na miękkim ogumieniu.

11:03 Za nami dwie godziny, a Vettel wciąż bez czasu i z sześcioma przejechanymi kółkami.

11:02 Senna zbliżył się do osiągnięcia Alonso: 1:22,296 sek.

11:01 Dziennikarze telewizji Sky sugerują, że Ferrari F2012 może być istnym pożeraczem ogumienia. Dowodem na to mają być ekstremalnie krótkie wyjazdy na supermiękkim ogumieniu.

10:59 Okrążenie to po raz kolejny podniosło jednak poprzeczkę rywalom: 1:22,250 sek.

10:58 Alonso zjechał do garażu Ferrari po przejechaniu jednego okrążenia.

10:57 W bolidzie Pietrow trwają prace w obszarze przedniego stabilizatora.

10:52 W Ferrari 2012 opony wykonane z supermiękkiej mieszanki.

10:52 Na torze Alonso i Kobayashi.

10:50 W C31 zestaw pośrednich opon.

10:49 Kierowca Saubera poprawił swój najlepszy czas dnia na 1:24,566, choć wciąż okupuje ósmą lokatę.

10:47 Do alei serwisowej zjechał za to bolid Force Indii.

10:46 Kobayashi powraca za tor.

10:46 W garażach wszyscy prócz Schumiego, Raikkonena i Hulkenberga, który poprawił swój czas na 1:22,649 sek i awansował na drugą pozycję.

10:43 Swój osobisty rekord poprawił także Schumacher. 1:23,310 sek osiągnięte na twardej mieszance.

10:42 Raikkonen wskakuje na trzecią lokatę z 1:22,723 sek.

10:42 W dodatku nie minęły nawet dwie godziny zajęć.

10:41 Wczoraj Button przejechał podczas porannej sesji tylko 17 okrążeń, ze względu na problemy z hydrauliką. Dzisiejsze, dotychczasowe trzydzieści kółek Hamiltona to niezły kontrast.

10:39 Pietrow poprawił swoje osiągnięcie na pośredniej, a przed chwilą zjechał do boksów.

10:39 W bolidzie Senny miękka mieszanka.

10:38 Brazylijczyk potężnie zblokował opony na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, rozpoczynając swoje szybkie kółko.

10:37 Na tor powraca Williams Renault FW34 z Senną za kierownicą.

10:37 Kierowca Caterhama poprawia swój najlepszy czas okrążenia na 1:24,966 sek.

10:36 Na torze tylko Hamilton i Pietrow. Brytyjczyk przejechał jak do tej pory 25 okrążeń.

10:35 Red Bull RB8 ciągle w garażu.

10:35 Vettel ciągle bez czasu okrążenia i z zaledwie sześcioma okrążeniami na koncie.

10:32 W gwoli ścisłości Hulkenberg poprawił swój rezultat na pośredniej mieszance.

10:31 Tymczasem Hamilton pojawia się na torze na nieoznaczonych oponach.

10:30 Hulkenberg wskakuje na trzecią pozycję z czasem 1:23,005 sek.

10:26 Ricciardo awansuje na piąta lokatę ustanawiając 1:24,107 sek na pośredniej mieszance.

10:25 Alonso wykręcił najlepszy czas dnia na nieoznaczonych oponach.

10:23 Tymczasem Schumacher pojawia się na torze na miękkim ogumieniu.

10:23 Alonso podnosi poprzeczkę na 1:22,477 sek.

10:22 Na torze Alonso, Raikkonen, i Kobayashi.

10:18 Raikkonen ustanowił rezultat 1:23,499 sek. Czwarta pozycja.

10:16 Vettel zjechał ponownie nie ustanawiając czasu. RB8 skrzętnie zakrywany.

10:14 Tor powoli się rozgrzewa, ma już prawie 17 stopni. Nie zapowiadano dzisiaj deszczu.

10:09 Najlepszy czas tegorocznych testów na Circuit de Catalunya został ustanowiony podczas wczorajszej sesji i należy do Sergio Pereza: 1:22,094 sek.

10:08 Senna pobija najszybszy czas okrążenia Alonso na pośredniej mieszance: 1:22,663 sek.

10:07 Brytyjczyk uzyskał najwyższą prędkość w punkcie pomiaru: 291.1 km/h.

10:06 Hamilton porusza się po torze na nieoznaczonej mieszance.

10:04 Hamilton odpowiada 1:23,242 sek.

10:03 Alonso na szczycie tabeli z rezultatem 1:22,733 sek.

10:02 W bolidzie Hiszpana miękkie ogumienie Pirelli.

10:01 Alonso i Hamilton ponownie kierują swe bolidy na tor.

10:00 Godzina zajęć za nami. Najwięcej okrążeń przejechał do tej pory Kobayashi (16), a najmniej Vettel (4).

09:59 Na torze już tylko sam Pietrow, któremu udało się poprawić personalny czas na 1:26,837 sek.

09:58 Profil tylnego skrzydła Red Bulla prezentuje się tak.

09:55 Na torze już tylko bolidy Saubera i Caterhama.

09:54 Z kolei na pierwsze miejsce wskoczył parę chwil temu Senna 1:23,425 sek.

09:53 Pietrow na dziewiątym miejscu z osiągnięciem 1:31,128 sek.

09:53 Po rozgrzewce systemów, plan Lotusa na dziś zakłada pracę nad ustawieniami samochodu i wykonanie kilku dłuższych przejazdów podczas popołudniowej sesji.

09:50 Dzisiaj zdecydowanie więcej kibiców na trybunach :)

09:49 Ostatnie miejsca zajmują na tę chwilę Pietrow i Vettel, którzy nie ustanowili jeszcze rezultatów.

09:48 Czas Fina to 1:24,934 sek.

09:46 Raikkonen na torze. W E20 średnia mieszanka.

09:43 Kolejny rezultat to już 1:24,105. McLaren przewodzi teraz w tabeli.

09:42 Hamilton ustanawia swój pierwszy czas na poziomie 1:27,864 sek.

09:39 Dwójka spod znaku parzystokopytnych w boksach. Na torze pojawia się Hamilton.

09:37 Na torze tylko Vettel i Alonso. Obaj nie ustanowili jeszcze swoich pierwszych rezultatów.

09:37 Ricciardo także w alei serwisowej.

09:35 Po osiągnięciu rezultatu 1:25,601 Kobayashi kieruje się do garażu Saubera.

09:34 Ricciardo schodzi na 1:24,492 sek.

09:32 Czas Senny na twardym ogumieniu to 1:26,064 sek.

09:30 Toro Rosso na szczycie tabeli.

09:29 Ricciardo poprawia się na 1:24,727 sek.

09:29 Dzisiejszy program Ferrari będzie zakładał testy ustawień i ogumienia na krótszych i dłuższych przejazdach.

09:28 Kobayashi jest na średniej mieszance. Tymczasem Ricciardo – także na pośrednich oponach 0 wskakuje na trzecią lokatę z czasem 1:29,199 sek.

09:27 Mediom piłkarskim Fernando powiedział, że Ferrari będzie cierpiało na początku sezonu. Katalońska telewizja dostaje punkty respektu od ekipy Wyprzedź Mnie!

09:26 Kamui schodzi na 1:24,922 sek.

09:26 Swój pierwszy rezultat odnotował także Hulk: 1:26,701 sek

09:25 Wczoraj Fernando Alonso wybrał się na mecz w okolicy i zgadnijcie co później zrobił? Spotkał się z mediami :) Musi dziś być bardzo rozproszony jeśli wierzyć słowom Ferrari o wywiadach ;)

09:23 Pierwszy czas dzisiejszego dnia: 1:25,299 sek autorstwa Kobayashiego.

09:23 Hulkenberg i Kobayashi także wyjeżdżają na tor.

09:20 Patrząc na zachowanie Red Bulla można dojść do wniosku, że w bolidzie siedzi nie Vettel, a co najmniej dziedziczka fortuny – Paris Hilton.

09:19 Hamilton ponownie wyjeżdża z garażu McLarena.

09:17 Każdy kierowca ma już za sobą okrążenie instalacyjne, Raikkonen nawet cztery. Nikt nie odnotował jednak jak do tej pory czasu okrążenia. Alonso ponownie na torze.

09:15 Tor jest wilgotny, nie zachęca to do zbyt wielu wyjazdów na tor.

09:13 Alonso pokonał już dwa okrążenia, tyle samo co Raikkonen. Być może po tak optymistycznym początku dnia, Hiszpan dostanie szansę porozmawiania z mediami.

09:11 Piosenka specjalnie dla Red Bulla. YouTube

09:09 Raikkonen wyjeżdża na swe pierwsze okrążenie tego poranka.

09:08 Oto stylowe parasole Red Bulla Zdjęcie

09:06 Ferrari tradycyjnie pomalowało przednie skrzydło zółtą farbą. Ostatni dzień testów to idealna chwila na sprawdzanie wyników z tunelu aerodynamicznego... Przepraszam za ironię :)

09:06 Swe okrążenia instalacyjne mają także za sobą Hulkenberg i Kobayashi.

09:04 Mechanicy Red Bulla zasłaniają swój bolid... Parasolami...

09:04 Na padoku mówi się o tym, że Red Bull zamontuje dziś w swym samochodzie nowe przednie skrzydło. Co ciekawe, samochód Vettela jest wyposażony w czujnik w kształcie peryskopu, na właśnie tej części.

09:03 Na tor jako pierwsi wyjechali Ricciardo, Pietrow i Vettel.

09:00 Dzisiaj od samego początku testów ruszamy z pompą! Na facebooku wyjątkowy konkurs, do wygrania autograf samego Vettela!

08:59 Tymczasem Mark Webber nie wypowiadał się kategorycznie o tym, czy nowy pakiet daje Red Bullowi RB8 większy zysk. Nie zmienia to jednak faktu, że koncepcja opracowana przez Neweya i spółkę jest co najmniej intrygująca.

08:58 Po wczorajszym dniu Nico Rosberg ma dobre wrażenia płynące z samochodu, Ted Kravitz sugeruje nawet, że W03 może okazać się trzecią konstrukcją w stawce. Z kolei nowa przednia sekcja MP4-27 jest dużą zmianę dla McLarena – zmianą na lepsze, ponieważ Button nazwał ją wyraźnym krokiem naprzód. Przed Grand Prix Australii zespół nie sprawdzi jej jednak na dystansie wyścigowym.

08:51 Temperatura toru 11, otoczenia 6 stopni Celsjusza.

08:51 Dzisiejszy dzień jest ostatnim, w którym zespoły będą mogły oficjalnie sprawdzić swą dyspozycję przed wysłaniem bolidów w drogę powietrzną do australijskiego Melbourne. Szansy na przetestowanie tegorocznych samochodów nie będą miały jednak zespoły Marussi i HRT, które nie pojawią się na torze ze względu na komplikacje wynikłe z bardzo późnym zaliczeniem testów zderzeniowych. Obie stajnie liczą jednak na krótki shake-down swych samochodów za wykorzystaniem tzw. dnia filmowego.

08:50 Dziś na torze pojawią się: w barwach Red Bulla – Sebastian Vettel, McLarena – Lewis Hamilton, Ferrari – Fernando Alonso, Mercedesa – Michael Schumacher, Lotusa – Kimi Raikkonen. Za kierownicą bolidu Force Indii zasiądzie Nico Hulkenberg, Saubera – Kamui Kobayashi, Toro Rosso – Daniel Ricciardo. Williams po równo podzielił program Bruno Senny i Pastora Maldonado. Brazylijczyk otrzyma do dyspozycji FW34 podczas porannej sesji, z kolei Wenezuelczyk przejmie jego stery popołudniu. W Caterhamie – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – program realizował będzie Witalij Pietrow.

08:47 Jedynym problemem może być mgła, która ponownie spowija Circuit de Catalunya, jednak już nie w takim stopniu jak w piątek.

08:47 W przeciwieństwie do soboty, dziś w program zespołów nie powinien ingerować czynnik pogodowy. Dla przypomnienia – wczorajszego popołudnia nad tor nadciągnęła burza z krótkimi, lecz obfitymi opadami deszczu, a przez moment w południowej stronie toru doszło nawet do gradobicia. Dziś prognozy nie zakładają takiego scenariusza, a w najcieplejszym momencie dnia słupki termometrów powinny powędrować aż do 17 kreski.

08:44 Witamy naszych wszystkich Czytelników, na ostatniej już relacji z przedsezonowych testów, odbywających się na Circuit de Catalunya w miejscowości Montmelo, nieopodal Barcelony!

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
serekms, 04.03.2012 16:58[!]
RBR, kręci kółka w podobnym tempie co obecnie Kimi

Ale za każdym razem o te parę dziesiątych Kimi jest z przodu :) To się liczy

"15:59 Raikkonen's still going quicker than Alonso is on hards though."

SZACHOWNICA !!!

Bardzo dobre podsumowanie...
"So testing ends as it began: with Raikkonen fastest."...
I tak już pozostanie :)
xdomino996, 04.03.2012 17:02[!]
No to nic teraz kolejne 13 dni przewidywania formy zespołów :D za dużo ta niedziela nam nie powiedziała ,ba chyba tylko tyle że Lotus szybszy od Sahary i Kimi ma równe tempo.
serekms, 04.03.2012 17:07[!]
@xdomino996
Osobiście, brakowało mi tylko na końcowe 15 minut, by wszystkie zespoły zrobiły po 2 - 3 okrążenia, nawet głupie 1 w tempie kwalifikacyjnym.
Swoją drogą to bardzo bym chciał by wrócił stary system rozgrywania kwalifikacji. Każdy kierowca ma tylko jedno okrążenie na ustanowienie czasu, w kolejności od ost. miejsca w klasyfikacji kierowców, po pierwsze. Co o tym sądzisz, xdomino996,?

Tu już nie tylko liczy się prędkość, oraz prowadzenie bolidu, ale także mocne nerwy :)
IceMan11, 04.03.2012 17:09[!]
@serekms
To by było niesprawiedliwe i tyle.
xdomino996, 04.03.2012 17:10[!]
@serekms według mnie byłby to ciekawsze ,ale za to trochę bardziej nieuczciwe bo tak jak kiedyś może rozpadać się pod koniec kwalifikacji i wszystko się przewraca, chociaż pokazałoby to kto potrafi idealnie wykorzystać 100% z bolidu na 1 okr i nie popełnić żadnego błędu
serekms, 04.03.2012 17:12[!]
@xdomino996
Zwróć uwagę, że przez to wyścigi byłyby jeszcze ciekawsze, jakby pierwsze 6 miejsc zajmowały kolejno - Caterham, HRT i Marussia. Więcej wyprzedzań. Dla mnie to był najlepszy system rozgrywania kwalifikacji. Teraz na dobrą sprawe chodzi głównie o to, by wyjechać na pusty tor, a tam masz tylko jedno okrążenie i musisz cisnąć na limicie.
Heh, i Vitia by wtedy częściej wypadał ;D
xdomino996, 04.03.2012 17:14[!]
@serekms nie wyobrażam sobie startu HRT z 1-2 linii :D
serekms, 04.03.2012 17:17[!]
Hehe, i właśnie to by było piekne :)
Myślałem, ze napisałeś, ze nie wyobrażasz sobie by Vitia wypadł z toru :P
;D
xdomino996, 04.03.2012 17:19[!]
@serekms to sobie wyobrażam :D
akkim, 04.03.2012 17:20[!]
Pozostaje Podziękować za testy na żywo,
dało to informacji i zdjęć niezłe "żniwo",
a życie już niebawem zacznie segregować,
kto dobry, kto marzenia może już dziś chować.

Czekamy na powrót z bagażami wrażeń ;)
serekms, 04.03.2012 17:21[!]
Dołączam sie do akkim'a
Wielkie dzięki :-)
@xdomino996 - no ja myślę ;D
xdomino996, 04.03.2012 17:22[!]
no ja też podziękuje za relacje :)
Dante, 04.03.2012 17:25[!]
@serekms - Jeżeli lider klasyfikacji (lub zwycięzca poprzedniego wyścigu) wyjeżdżałby na samym końcu (zakładamy idealną pogodę przez całe kwalifikacje) to ma on przewagę bardziej przyczepnego toru w porównaniu z tym który wyjeżdża pierwszy. Cały czas zastanawiałem się czy nie dało by się trochę zmienić obecnego systemu ale z aktualnym zakazem tankowania nie widzę innej wersji.
marla, 04.03.2012 17:25[!]
Dzięki za świetne relacje. :) Momentami można było się poczuć jakby oglądało się na żywo. Robicie naprawdę świetną robotę.

To już tylko 2 tygodnie... =)
serekms, 04.03.2012 17:27[!]
@Dante
I o to chodzi. Byłoby więcej walki w qualu w Australii, i jeszcze więcej walki w wyścigu. DRS i KERS byłby zbędny. O ile KERS, można jeszcze lubić, o tyle DRS-u bym się pozbył :)
Kazik, 04.03.2012 17:29[!]
Dziękujemy Wam za to ,że tam byliście.Info z pierwszej ręki to jest jednak coś.
katinka, 04.03.2012 17:34[!]
Ja to samo - tez wielkie DZIĘKI za relacje i wspaniale zdjecia :)
Bylo super i profesjonalnie, i czasem zabawnie, tak jak powinno byc ;)
jb86, 04.03.2012 18:47[!]
Wielkie dzięki dla całej redakcji za to, że chciało się Wam pofatygować aż tak daleko...;)

Ale mam taki pomysł dla redakcji, aby w czasie sezonu również organizować takie konkursy, w których fani F1 mogliby wygrać autografy kierowców...;)
Xjumpaytech, 04.03.2012 19:13[!]
Również dziękuję za świetną relację!
maiesky, 04.03.2012 21:30[!]
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca