|
|
|
|
|
|
Grosjean najszybszy ostatniego dnia testów na Mugello | |
Romain Grosjean ustanowił najlepszy czas dnia, a zarazem całego tygodnia testów na torze Mugello, podkręcając tempo krótko po rozpoczęciu popołudniowej sesji.
Po porannej części jazd najlepszym rezultatem mógł poszczycić się prezentujący równe tempo Sebastian Vettel, jednak po przerwie na lunch z pozycji lidera zepchnął go kierowca Lotusa, który na liczącym trzy okrążenia przejeździe odnotował czas na poziomie 1:21:035 sek.
Trzeci czas dnia należał do Fernando Alonso, który w drugiej godzinie porannych zajęć wypadł z toru w zakręcie numer 12, uszkadzając przy tym podwozie swego F2012. Zaowocowało to dwoma godzinami spędzonymi w garażu i utratą cennego czasu na sprawdzenie kilku ważnych elementów nowego pakietu przygotowywanego z myślą o zbliżającym się Grand Prix Hiszpanii. Kierowca z Oviedo zaliczył jednak bezproblemowe popołudnie, przejeżdżając przez cały dzień aż 98 okrążeń.
Za reprezentantem stajni z Maranello znaleźli się Ricciardo oraz Perez, w którego bolidzie wybuchł nawet rano drobny pożar. Nie miał on jednak przełożenia na realizację programu Saubera, tak samo jak popołudniowe zatrzymanie bolidu u wyjazdu z alei serwisowej. Regularna jazda nie pozwoliła jednak na wyprzedzenie w tabeli Australijczyka, który po południu odnotował obiecujący rezultat 1:21,604 sek i przypieczętował miejsce tuż za czołową trójką tabeli.
Podobnie jak wczoraj Force India zmagało się z dużymi technicznymi, przez co Paul di Resta przejechał rano tylko skromne trzydzieści cztery okrążenia. Więcej szczęścia miał Nico Hulkenberg, który był również w stanie uzyskać lepszy czas pojedynczego kółka dający mu szóstą lokatę. Z kolei Pastor Maldonado stracił niemal całe poranne zajęcia przez awarię elektroniki. Przed przerwą Wenezuelczyk miał na swoim koncie tylko cztery przejechane okrążenia, jednak inżynierowie Williamsa uporali się z usterką jeszcze przed startem popołudniowej sesji.
Za Maldonado znalazł się niezwykle pracowity Heikki Kovalainen, będący sprawcą wywieszenia jednej z czterech oglądanych dziś czerwonych flag. W samej końcówce sesji Olivier Turvey i Nico Rosberg zepchnęli na dziesiąte miejsce di Restę. Od samego początku jazd na Mugello kierowcy McLarena i Mercedesa nie błyszczeli genialnym tempem, skupiając się raczej na testowaniu przeróżnych obszarów MP4-27 i F1 W03. Tabelę zamknął dziś Timo Glock.
• Wypowiedzi po trzecim dniu testów
•Testy grupowe we Florencji, dzień 3/3 - 03.05.2012, Mugello - 5,245 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Romain Grosjean | | Lotus Renault E20 | | 1:21,035 | - | - | 66 | 346,170 |
2. | Sebastian Vettel | | Red Bull Renault RB8 | | 1:21,267 | 0,232 | 0,232 | 106 | 555,970 |
3. | Fernando Alonso | | Ferrari F2012 | | 1:21,363 | 0,328 | 0,096 | 98 | 514,010 |
4. | Daniel Ricciardo | | Toro Rosso Ferrari STR7 | | 1:21,604 | 0,569 | 0,241 | 117 | 613,665 |
5. | Sergio Perez | | Sauber Ferrari C31 | | 1:22,229 | 1,194 | 0,625 | 118 | 618,910 |
6. | Nico Hulkenberg | | Force India Mercedes VJM05 | | 1:22,325 | 1,290 | 0,096 | 55 | 288,475 |
7. | Pastor Maldonado | | Williams Renault FW34 | | 1:22,497 | 1,462 | 0,172 | 63 | 330,435 |
8. | Nico Rosberg | | Mercedes F1 W03 | | 1:22,579 | 1,544 | 0,082 | 129 | 676,605 |
9. | Oliver Turvey | | McLaren Mercedes MP4-27 | | 1:22,662 | 1,627 | 0,083 | 99 | 519,255 |
10. | Paul di Resta | | Force India Mercedes VJM05 | | 1:23,002 | 1,967 | 0,340 | 34 | 178,330 |
11. | Heikki Kovalainen | | Caterham Renault CT01 | | 1:23,169 | 2,134 | 0,167 | 139 | 729,055 |
12. | Timo Glock | | Marussia Cosworth MR01 | | 1:23,466 | 2,431 | 0,297 | 110 | 576,950 |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|