F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 28 listopada 2005<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespoły McLaren i BMW rozpoczęły dzisiaj zimowe testy na hiszpańskim torze Catalunya. Stajnię z Woking reprezentowali tegoroczny mistrz serii DTM, Gary Paffett i jeden z regularnych kierowców testowych, Alex Wurz. Dla Paffetta nie był to pierwszy kontakt z bolidem McLarena, gdyż Brytyjczyk świeżo po wywalczeniu mistrzostwa w niemieckiej Formule 3 testował na przełomie 2002 i 2003 roku MP4-17D.

Uzyskując najlepszy czas już podczas pierwszego dnia testów w tym tygodniu Paffett dał jasno do zrozumienia, iż nie zapomniał jak prowadzi się jednomiejscowy bolid. Brytyjczyk okazał się szybszy o niespełna 0.1 sekundy od Wurza, który ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 10 okrążeń. Obaj kierowcy testowali silnik Mercedes-Benz FO108S V8.

Trzeci czas uzyskał jedyny potwierdzony jak dotąd przez BMW kierowca na sezon 2006, Nick Heidfeld. Niemiec powrócił za kierownicę bolidu F1 po blisko trzymiesięcznej przerwie, będącej wynikiem wypadku podczas testów na torze Monza i późniejszej kontuzji barku. Zespół po raz pierwszy testował dzisiaj silnik BMW P86 V8 w połączeniu z dostosowaną do niego przejściową wersją bolidu Sauber C24 (B).

Podczas porannej sesji samochód nie sprawił żadnych problemów, jednak po południu inżynierowie wykryli potencjalny problem w silniku i nakazali wstrzymanie jazdy do jutra. "Oczywiście od razu zauważa się różnicę w porównaniu do osiągów V10. To jest coś do czego trzeba się po prostu przyzwyczaić. Pozytywną niespodzianką jest jednak to, że silnik powoduje znacznie mniejsze wibracje niż się spodziewałem", powiedział Heidfeld.

Jutro do zespołów McLaren i BMW dołączą Toyota, Williams, Red Bull i Toro Rosso.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w poniedziałek na torze Catalunya
1.Gary Paffett McLaren Mercedes 1:20,586   57 
2.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:20,665 +0,079 10 
3.Nick Heidfeld BMW Sauber 1:21,356 +0,770 30 
Źródło: pitpass.com, Sauber.ch

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sex pistols, 28.11.2005 19:17[!]
McLaten lol :)
Maraz, 28.11.2005 19:38[!]
Cicho tam, pomylić się nie można? :-D
Mariusz, 28.11.2005 22:20[!]
Quick Nick powrócił do Saubera, wiedziałem że kiedyś to nastąpi! :) Ciekawe, czy Alexander Wurz nie będzie miał w nadchodzącym roku znowu problemów z wciśnięciem się do kokpitu. ;)

Maraz Twój komentarz należy do tych nic nie wnoszących do tematu. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca