F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Czwarty dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 1 grudnia 2005<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W czwartek najszybsi byli już obydwaj obecni na torze Catalunya reprezentanci Hondy, Jenson Button i kierowca testowy Anthony Davidson. Obaj kierowcy swoje najlepsze czasy uzyskali oczywiście za kierownicą tegorocznego bolidu B.A.R 007 z silnikiem V10 bez ograniczenia mocy, a więc ich znaczna przewaga nad resztą stawki była zupełnie zrozumiała. Auto to posłużyło do testowania aerodynamiki i zawieszenia, a obaj kierowcy korzystali z niego na zmianę, łącznie przejeżdżając 88 okrążeń.

Podobnie było w przypadku przejściowej wersji tegorocznego bolidu (06' concept car), która z kolei posłużyła do testów nowego silnika RA806E V8. Nowa jednostka napędowa Hondy przejechała dzisiaj 84 okrążenia, jednak czasy były wyraźnie słabsze niż np. w przypadku Toyoty. Stajnia z Brackley od przyszłego sezonu będzie nosiła nazwę Lucky Strike Honda Racing F1 Team, a jej przyszłoroczne samochody – RA106 – będą najprawdopodobniej pomalowane wyłącznie w biało-czerwone barwy, podobnie jak 06' concept car.

Trzeci czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, podnosząc poprzeczkę najlepszego czasu uzyskanego na silniku V8 w tym tygodniu do 1:16.647. Strata Brazylijczyka do najszybszego kierowcy korzystającego z silnika V10 (bez ograniczenia mocy) wyniosła dwie i pół sekundy, czyli tyle ile przewidywał jakiś czas temu drugi kierowca testowy japońskiej stajni, Olivier Panis. Po Jarno Trullim, który jako pierwszy z głównych kierowców Toyoty zapoznał się z nowym bolidem TF106, w czwartek przyszła kolej na Ralfa Schumachera. Aktywność Niemca ograniczyły jednak problemy ze skrzynią biegów i dlatego nie udało mu się uzyskać reprezentatywnego czasu. Ostatecznie młodszy z braci Schumacherów uplasował się tuż przed Robertem Kubicą na dziewiątej pozycji.

Odpowiednio na czwartej i ósmej pozycji uplasowali się kierowcy Williamsa, Mark Webber i Nico Rosberg. Silnik V8 Coswortha okazał się dzisiaj minimalnie szybszy od nowych jednostek napędowych Mercedes-Benz FO108S V8, napędzających bolidy MP4-20 prowadzone przez Pedro de la Rosę (P5) i Juana Pablo Montoyę (P7). Stajnia z Woking po jednym dniu przerwy wznowiła dzisiaj testy na torze Catalunya. Dla Montoi była to pierwsza jazda bolidem F1 od zakończenia sezonu 2005. Jutro podczas ostatniego dnia testów w tym tygodniu de la Rosę zastąpi tegoroczny mistrz DTM, Gary Paffett.

Pomiędzy reprezentantami McLarena na szóstej pozycji znalazł się kierowca testowy Renault, Franck Montagny. Francuzowi obok Roberta Kubicy, który ostatecznie sklasyfikowany został na 10 pozycji, chociaż jeździł tylko do południa, towarzyszył dzisiaj także mistrz Formuły Renault V6 z 2004 roku, Giorgio Mondini. Szwajcar podczas debiutu za kierownicą bolidu F1 od naszego kierowcy okazał się wolniejszy o ponad sekundę i uplasował się na przedostatniej pozycji.

Główny inżynier do spraw testów w zespole Renault, Christian Silk, tak podsumował testy dwóch młodych kierowców: „Robert miał trudny początek ze względu na bardzo niską temperaturę toru tego poranka. To spowodowało, że trudno było mu wczuć się w samochód i nabrać pewności siebie, jako że opony nie pracowały optymalnie, ale mimo to robił swoje. Nie popełnił żadnego błędu i obrał metodyczne podejście, uzyskując coraz lepsze czasy z każdym kolejnym okrążeniem. Na koniec – muszę przyznać – byliśmy pod wielkim wrażeniem uzyskanego przez niego czasu (1:17.997), zwłaszcza że narzekał już na mięśnie szyi i w dodatku stracił szansę na swój ostatni przejazd ze względu na awarię silnika w bolidzie innego zespołu tuż przed przerwą na lunch”.

„Giorgio także musiał dostosować się do zmiennych warunków podczas swojej popołudniowej jazdy, gdyż tor oferował coraz słabszą przyczepność wraz z nabieraniem przez niego coraz większej pewności siebie. Jednakże nas najbardziej nie interesowały czasy okrążeń, a raczej sposób, w jaki kierowca dokonuje postępów i dostosowuje się do wymogów Formuły 1. Giorgio dokonywał postępów z każdym kolejnym przejazdem i czasy okrążeń stawały się coraz bardziej konkurencyjne. Reasumując, uzyskał przyzwoity czas w trudnych warunkach ze względu na spadającą temperaturę”. Na koniec Silk dosyć dyplomatycznie stwierdził, iż porównywanie czasów obydwu kierowców ze względu na zgoła odmienne warunki jest bezcelowe.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli korzystający z silników Cosworth V10 z ograniczoną mocą reprezentanci zespołów Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso: David Coulthard (P10), Robert Doornbos (P14) i Scott Speed (P12). Strata całej trójki do najszybszego kierowcy wyniosła ponad cztery sekundy.

P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Km/h Okr. 
Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya
1.Jenson Button Honda (V10 bez limitu) 1:14,145   224.7 94 
2.Anthony Davidson Honda (V10 bez limitu) 1:15,273 +1,128 221.3 78 
3.Ricardo Zonta Toyota 1:16,647 +2,502 217.3 60 
4.Mark Webber Williams Cosworth 1:17,282 +3,137 215.5 66 
5.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes 1:17,449 +3,304 215.1 79 
6.Frank Montagny Renault (V10) 1:17,592 +3,447 214.7 86 
7.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes 1:17,763 +3,618 214.2 61 
8.Nico Rosberg Williams Cosworth 1:17,805 +3,660 214.1 44 
9.Ralf Schumacher Toyota 1:17,982 +3,837 213.6 48 
10.Robert Kubica Renault (V10) 1:17,997 +3,852 213.6 41 
11.David Coulthard Red Bull Cosworth (V10) 1:18,318 +4,173 212.7 85 
12.Scott Speed Toro Rosso Cosworth (V10) 1:19,053 +4,908 210.7 82 
13.Giorgio Mondini Renault (V10) 1:19,093 +4,948 210.6 40 
14.Robert Doornbos Red Bull Cosworth (V10) 1:19,114 +4,969 210.5 110 
Źródło: Circuit de Catalunya, RenaultF1.com, BARHondaF1.com, McLaren.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 01.12.2005 17:59[!]
Robert w pierszej dziesiątce, rewelacja. Z pośród kierowców na V10 byłtrzeci na siedmiu, a Button nie miał ogranicznika przecież. Mondini wypadł znacznie gorzej... Cieszy mnie fakt, że zespoły na Bridgestona nie były ostatnie. Z innego punktu widzenia strata 3,8 sek. to prezpaść w F1, ale pamiętać trzeba, iż tutaj zespoły wystawiały swe auta i silnik w bardzo różnych konfiguracjach. Jest dobrze! :)
Jacenty_F1, 01.12.2005 18:30[!]
Zostawił Davida, Ralfa miał na widelcu, Juana pewnie też by złapał. Jak na debiut poprostu szok. A ja się trochę obawiałem tych testów jak widać niepotrzebnie, a i jeszcze ten tekst w wywiadzie że się świetnie bawił, ciekawe co by było gdyby się wziął do pracy. Poprostu talent czystej wody!!! Kubica rządzi i tyle.
MarekW, 01.12.2005 19:40[!]
Wiecie kogo Red Bull Racing powinien zatrudnić zamiast Doornbosa? Roberta Kubicę. Popatrzcie na czasy, a potem na liczbę okrążeń.
RENO, 01.12.2005 20:51[!]
Mam nadzieje że jutro dopuszczą Roberta do testów bo widać że on może pojechać nawet na czas w pierwszej 3 nie licząć Hondy bez ograniczeń....
Phaedra, 01.12.2005 22:33[!]
na Ultrze napisali ze Robert bedzie jutro rowniez testowa R25, czyzby az takie wrazenie na nich zrobil
McMarcin, 02.12.2005 19:58[!]
Brawo roberto!! Trzyma formę. Co się dzieje z McLarenem???
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca