F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Czwarty dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 10 grudnia 2005<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Sobota była ostatnim dniem testów w tym tygodniu na suchej nawierzchni toru Jerez. W niedzielę hiszpański obiekt zostanie sztucznie nawodniony i będą się już na nim odbywały testy deszczowych opon firmy Bridgestone, a tymczasem dzisiaj najszybszy na suchym torze okazał się kierowca korzystający z opon Michelin, Jacques Villeneuve. Ostatni dzień testów w tygodniu okazał się bardzo udany dla zespołu BMW Sauber i to nie tylko jeśli chodzi o szybkość, bowiem tym razem Kanadyjczyk nie miał już żadnych problemów technicznych i dzięki temu przejechał ponad 100 okrążeń. Stajnia z Hinwil przy okazji kontynuowania testów silnika BMW P86 V8 przeprowadzała dzisiaj także testy opon Michelin. Zespół na tor Jerez powróci w przyszłym tygodniu, by przeprowadzić ostatnią serię testów w tym roku.

Drugi czas uzyskał kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa. Hiszpan jako jedyny zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Villeneuve'a, prowadząc ponownie bolid MP4-20 z silnikiem V10, ale tym razem już z ograniczeniem mocy mającym zasymulować osiągi V8. Podobnie jak wczoraj de la Rosa skupił się na testowaniu opon Michelin, a tymczasem towarzyszący mu drugi kierowca testowy stajni z Woking, Alex Wurz, pracował nad programem rozwojowym silnika V8. Austriak sobotnie testy na torze Jerez ukończył na piątej pozycji.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, Ricardo Zonta i Jarno Trulli, mając niewiele ponad sekundę straty do Villeneuve'a. Japońska stajnia skupiła się w tym tygodniu na pracy nad ustawieniami nowego bolidu TF106 i na poznawaniu opon Bridgestone, z których będzie korzystała od przyszłego sezonu. Jarno Trulli jest jak na razie zadowolony zarówno z osiągów silnika V8, jak i z niezawodności całego auta. Jutro Toyota będzie miała po raz pierwszy okazję przetestować opony Bridgestone przeznaczone do jazdy po mokrym torze, jako że Zonta pozostanie na torze Jerez do niedzieli. Zespół będzie także uczestniczył w zaplanowanej na przyszły tydzień ostatniej w tym roku serii zwykłych testów.

Deszczowe opony Bridgestone będzie jutro również sprawdzał kierowca testowy Ferrari, Marc Gene, który dzisiejsze testy ukończył na szóstej pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do Villeneuve'a. Hiszpan ponownie zasiadł za kierownicą bolidu F2004M, pracując zarówno nad programem rozwojowym silnika V8, jak i opon Bridgestone.

Na ostatnich miejscach uplasowali się czterej reprezentanci zespołu MF1 Racing, w tym jeden z głównych rywali Roberta Kubicy w tegorocznych mistrzostwach World Series by Renault, Markus Winkelhock. Niemiec podczas swojego debiutu za kierownicą bolidu Formuły 1 wypadł bardzo dobrze (52 przejechane okrążenia i strata niewiele ponad pół sekundy do Gene) i ma nadzieję na otrzymanie posady testera w stajni z Silverstone. Co ciekawe syn nieżyjącego już kierowcy F1, Manfreda Winkelhocka, nie musiał starać się o wsparcie finansowe ze strony sponsorów, aby móc wziąć udział w dzisiejszych testach, gdyż zaproszenie do testów było inicjatywą Midland. Oprócz Winkelhocka za kierownicą bolidu EJ15B zadebiutowali także Rosjanin Roman Rusinov i Włoch Fabrizio del Monte. Obaj kierowcy przejechali po niespełna 30 okrążeń i uzyskali znacznie słabsze czasy. Christijan Albers kontynuował tymczasem testy przejściowej wersji EJ15B z silnikiem V8. Holender uplasował się pomiędzy Rusinovem i del Monte na dziewiątej pozycji.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w sobotę na torze Jerez
1.Jacques Villeneuve BMW Sauber C24B V8 1:18,752   101 
2.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-20 V10 1:19,533 +0,781 94 
3.Ricardo Zonta Toyota TF106 V8 1:19,805 +1,053 60 
4.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:19,870 +1,118 77 
5.Alex Wurz McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:20,219 +1,467 111 
6.Marc Gene Ferrari F2004M V8 1:20,246 +1,494 111 
7.Markus Winkelhock MF1 Toyota EJ15B V10 1:20,856 +2,104 52 
8.Roman Rusinov MF1 Toyota EJ15B V10 1:21,990 +3,238 29 
9.Christijan Albers MF1 Toyota EJ15B V8 1:22,683 +3,931 25 
10.Fabrizio del Monte MF1 Toyota EJ15B V10 1:24,350 +5,598 27 
Źródło: Circuito de Jerez, F1-Live.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 10.12.2005 18:39[!]
Toyota w kleszczach, ale co Żakuś robi na samym początku...?
Nie będę mógł spać.
viertolcia, 10.12.2005 20:17[!]
8| ja chyba śnie... czy BMW dało turbo do tego swojego V8??? a może zatrudnili szamana i który zahipnotyzował Jacquesa, żeby się cofnął 8 lat wstecz... V8 szybsze o 0,7s od V10 (i na dodatek to chyba jest V10 bez ogranicznika)
Może testy nie są miarodajne, ale chyba powinniśmy się zaczac martwić bo pachcie wielką sensacją... jeszcze się okaże najlepsze w przyszłym roku będą Wille i BMW Saubery...
mateusz, 10.12.2005 21:05[!]
Pedro jechał w MP4-20 V10 z ograniczonymi obrotami
Maraz, 10.12.2005 21:06[!]
Hehe, no tym razem Pedro jechał już z ograniczoną wersją V10, ale tym niemniej czas Villeneuve'a jest niczego sobie. To najlepszy czas V8 z całego tygodnia :)
RENO, 10.12.2005 22:10[!]
Nio Villenw widze szaleje według mnie sezon 2006 zapowiada się niezwykle ciekawie mnia mniam
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca