F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 13 grudnia 2005<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś rozpoczęła się kolejna seria testów na torze Jerez. We wtorek na hiszpańskim obiekcie obecne były tylko cztery zespoły: Ferrari. Toyota, McLaren i BMW Sauber. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca Ferrari, Felipe Massa, który jako jedyny uczestnik dzisiejszych testów prowadził bolid z ograniczonym silnikiem V10. Brazylijczyk skupił się na testowaniu opon Bridgestone, przejeżdżając w sumie 91 okrążeń za kierownicą tegorocznego Ferrari F2005. Jutro Massa także będzie jedynym reprezentantem włoskiej stajni na torze Jerez, natomiast w czwartek dołączy do niego Michael Schumacher.

Drugi czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, mając blisko sekundę straty do Massy. Brazylijczyk kontynuował testy nowego bolidu TF106 z silnikiem V8, a towarzystwa dotrzymywał mu należący do programu rozwojowego młodych kierowców "Toyota Drivers Academy" kierowca F3 Euro Series, Franck Perera. Dla Francuza był to już drugi kontakt z bolidem F1 Toyoty, gdyż w październiku zeszłego roku, czyli tuż po zdobyciu tytułu debiutanta roku w F3 Euro Series, poprowadził jeden z bolidów TF104 podczas testów na torze Jerez. Tym razem Perera uplasował się na ostatniej pozycji, a jego strata do Zonty wyniosła mniej niż półtorej sekundy. Jutro Francuza zastąpi drugi kierowca testowy Toyoty, Olivier Panis.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Gary Paffett i Pedro de la Rosa. Tym razem tegoroczny mistrz DTM okazał się minimalnie szybszy o jednego z głównych kierowców testowych stajni z Woking, prowadząc podobnie jak on bolid MP4-20B z silnikiem V8. Obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 160 okrążeń. Jutro Paffetta zastąpi jeden z głównych kierowców McLarena, Juan Pablo Montoya, który na torze Jerez pozostanie do czwartku.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Jerez był kierowca zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld. Niemiec uplasował się na piątej pozycji, a do jego obowiązków należały dalsze testy silnika BMW P86 V8 i sprawdzanie opon Michelin. W środę w testach na hiszpańskim torze będą także uczestniczyły zespoły Honda, Renault i Williams. W piątek za kierownicą jednego z bolidów Renault zasiądzie, Fernando Alonso, który pod koniec zeszłego tygodnia odebrał podczas oficjalnej gali FIA puchar za zdobycia tegorocznego mistrzostwa.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane we wtorek na torze Jerez
1.Felipe Massa Ferrari F2005 V10 1:19,070   91 
2.Ricardo Zonta Toyota TF106 V8 1:20,061 +0,991 92 
3.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:20,226 +1,156 66 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:20,318 +1,248 84 
5.Nick Heidfeld BMW Sauber C24B V8 1:20,794 +1,724 85 
6.Franck Perera Toyota TF106 V8 1:21,337 +2,267 60 
Źródło: pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pieczar, 13.12.2005 18:27[!]
"Pierwszy dzień testów Minardi na torze Jerez" ?? A gdzie tu Minardi?
PS. To Ferrari Massy miało ograniczoną V10
Maraz, 13.12.2005 18:31[!]
Nazwa Minardi w tytule newsa znalazła się oczywiście zupełnie przypadkiem i już jej tam nie ma :)
W, 13.12.2005 18:38[!]
Strata McLarena do Toyoty minimalna.
Idą łeb w łeb mimo wcześniejszego startu Japończyków z testami V8.
Ferrari na V10. :-)
Hindus, 13.12.2005 18:45[!]
hahaha mclaren gorszy od toyoty
Szakall, 13.12.2005 18:56[!]
Bridgestone on TOP :)
Bridgestone RULEZ :)
Ferrari the BEST :)
andy, 13.12.2005 19:13[!]
ha ha ha Toyota gorsza od McLarena
W, 13.12.2005 19:30[!]
Bridgestone on TOP :)
Tak się składa, że jest i z przodu i z tyłu, więc bilans jest w okolicy McLarena.

Bridgestone RULEZ :)
Co masz na myśli...?

Ferrari the BEST :)
Z V10. No... Super.
W, 13.12.2005 19:56[!]
Schumacher, Alonso... Montoya.
Zaczyna się robić wesoło.
:-)
Szakall, 13.12.2005 20:08[!]
hmm... zastanawia mnie...jedno :)
jesli Ferrari uznalo model F2005 za kompletna klape to dlaczego okurat na tym modelu testuja opony.. czemu nie model F2004 i tam nie ogranicza obrotow :> albo poprostu wsadza V8 ? jak myslicie? czemu oni dalej jezdza na modelu F2005 jesli maja jus model F2004M na którym mogli by robic to bo jest przystosowany do przepisów z tego sezonu...
KIU, 13.12.2005 20:31[!]
McLareny juz nie maja takiej straty do kolejnych kierowców a jutro pewnie beda lepsi od Zonty.
Metalpablo, 13.12.2005 21:01[!]
Toyota robi wielką robote i widać tego efekty.Mysle ze obok Mclarena,Ferrari i Renault bedzie kandydatem na tytuł Mistrz.(trzeba tez pamietac ze japonce maja juz nowy bolid reszta jeżdzi na tegorocznych zmodifikowanych bolidach).Co do Ferrari.Ile oni maja modeli na których cały czas testuja??chyba 4.A na dodatek jest conajmniej 2 kierowców testujacych.Wiec liczba bolidów jest duza.A teraz powiedzcie mi ile zespół wsadził w to wszystko kasy????Mnustwooo.A FIA chce ciac wydatki poprzez np. zmiane silników.Nierozumiem tych PANÓW.!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca