F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 15 grudnia 2005<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W czwartek najszybszym kierowcą z silnikiem V8 okazał Michael Schumacher. Początkowo powrót siedmiokrotnego mistrza świata do pracy zapowiadał się niezbyt udanie, bowiem kierowca Ferrari już na jednym z pierwszych okrążeń wpadł w poślizg na śliskiej nawierzchni toru Jerez i wylądował na środku żwirowiska. Później było już jednak znacznie lepiej i Schumacher uzyskał wręcz najlepszy czas dnia. „Na pierwszym okrążeniu byłem zszokowany, ale później okazało się, że nie wykorzystałem pełnego potencjału silnika. Czuje się mniejszą moc, ale szczerze mówiąc spodziewałem się znacznie gorszych osiągów”, powiedział Niemiec mile zaskoczony osiągami silnika V8. Tymczasem Felipe Massa zakończył dzisiaj zapoczątkowane we wtorek testy opon Bridgestone za kierownicą F2005 z silnikiem V10 (ograniczona moc). Brazylijczyk uplasował się na drugiej pozycji, tracąc zaledwie 0.1 sekundy do Schumachera, który jutro samotnie będzie reprezentował włoską stajnię.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy testowi Renault, Franck Montagny i Heikki Kovalainen. Obaj kierowcy byli najbardziej pracowitymi uczestnikami czwartkowych testów, przejeżdżając łącznie za kierownicami bolidów R25 z silnikiem V10 (ograniczona moc) blisko 240 okrążeń. Montagny testował różne mieszanki opon Michelin, natomiast Kovalainen sprawdzał różne konstrukcje opon francuskiego producenta, który z końcem sezonu 2006 wycofa się z Formuły 1. Jutro Kovalainena zastąpi aktualny mistrz świata, Fernando Alonso.

Piąty czas uzyskał kierowca testowy Hondy, Anthony Davidson, prowadząc przejściowy bolid 078 z silnikiem V8. Brytyjczyk od Schumachera okazał się wolniejszy aż o blisko sekundę, koncentrując się dzisiaj głównie na testowaniu opon Michelin. Towarzyszący mu Adam Carroll także testował w czwartek opony, a ponadto wziął udział w krótkich testach aerodynamicznych. Brytyjczyk uplasował się na ósmej pozycji, tracąc niespełna 0.3 sekundy do Davidsona.

Odpowiednio na szóstej i dziewiątej pozycji znaleźli się kierowcy testowi Toyoty, Ricardo Zonta i Olivier Panis, kończąc ostatnią serię testów japońskiej stajni w 2005 roku. Zespół kontynuował w tym tygodniu testy nowego bolidu TF106 z silnikiem V8, koncentrując się głównie na optymalizacji ustawień aerodynamicznych w celu uzyskania jak najlepszych osiągów auta na oponach Bridgestone. Zonta przez trzy dni przejechał w sumie ponad 1000 km, natomiast cierpiący na kamicę nerkową Panis tak naprawdę dopiero dzisiaj był w na tyle dobrej kondycji fizycznej, aby przejechać większą liczbę okrążeń. Francuz stwierdził, iż od jego ostatnich testów zespół zdołał znacząco rozwinąć swój silnik V8.

Czwartek był także ostatnim dniem testów w tym roku dla zespołu McLaren. Juan Pablo Montoya i Pedro de la Rosa dzisiejsze testy ukończyli odpowiednio na 7 i 10 pozycji, przy czym aktywność Kolumbijczyka mocno ograniczyła awaria silnika V8 tuż przed lunchem. Stajnia z Woking skupiła się w tym tygodniu na programie rozwojowym silnika V8 i testach opon Michelin. W sumie od 28 listopada McLaren zaliczył 10 dni testowych: trzy na Circuit de Catalunya i siedem na torze Jerez. W tym czasie nowy silnik Mercedes-Benz FO108S V8 pokonał ponad 5000 kilometrów. Zespół wznowi testy 11 stycznia, a jego bolidy będą już wówczas pomalowane na pomarańczowo.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów były zespoły Williams i BMW Sauber. Dla obydwu zespołów nie był to zbyt udany dzień testów. Reprezentujący barwy Williamsa Nico Rosberg i Mark Webber łącznie przejechali zaledwie 71 okrążeń, mając odpowiednio ponad półtorej i dwie i pół sekundy straty do najszybszego kierowcy. Pomiędzy nimi na przedostatniej pozycji uplasował się jedyny obecny na torze Jerez kierowca BMW, Nick Heidfeld, którego aktywność także ograniczyły problemy techniczne. Zespół wykrył usterkę w układzie wydechowym, a że było już zbyt mało czasu na naprawę, było to równoznaczne z nieco wcześniejszym zakończeniem tegorocznych testów. Heidfeld testował tym tygodniu silnik V8, a także sprawdzał funkcjonowanie układu chłodzenie i testował opony Michelin.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez
1.Michael Schumacher Ferrari F2004M V8 1:18,953   67 
2.Felipe Massa Ferrari F2005 V10 1:19,060 +0,107 97 
3.Franck Montagny Renault R25 V10 1:19,066 +0,113 120 
4.Heikki Kovalainen Renault R25 V10 1:19,100 +0,147 119 
5.Anthony Davidson Honda 078 V8 1:19,877 +0,924 114 
6.Ricardo Zonta Toyota TF106 V8 1:20,035 +1,082 106 
7.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:20,168 +1,215 48 
8.Adam Carroll Honda 078 V8 1:20,170 +1,217 93 
9.Olivier Panis Toyota TF106 V8 1:20,342 +1,389 93 
10.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:20,492 +1,539 117 
11.Nico Rosberg Williams Cosworth FW27C V8 1:20,597 +1,644 46 
12.Nick Heidfeld BMW Sauber C24B V8 1:20,700 +1,747 38 
13.Mark Webber Williams Cosworth FW27C V8 1:21,453 +2,500 25 
Źródło: pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
W, 16.12.2005 00:21[!]
Proponują przenieść tą wymianę ciosów na forum - jest tam nawet specjalny temat, gdzie można do woli wypowiadać się na temat Schumachera. To odpowiedniejsze miejsce niż "komentarze".
McMarcin, 16.12.2005 17:50[!]
Nie jestem wielkim fanem Schumachera i cudów techniki Ferrari. Jednak jeśli 'czerwoni" wrócą do gry, a Renault i McLaren utrzymają formę z 2005 r., to może byc tylko ciekawie. Chciałbym, aby o ostateczne zwycięstwo rywalizowały 3-4 teamy. Więc cieszę sie z powrotu formy Schumiego i Ferrari i po cichu liczę na Hondę i Toyotę. Niech wygra najlepszy ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca