F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 25 stycznia 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas trzeciego dnia testów na torze Catalunya na czele nieoficjalnej klasyfikacji ponownie znalazł się reprezentant Ferrari, jednak tym razem kierownicą F2004M z silnikiem V8 zasiadł Felipe Massa, zastępując w środę kierowcę testowego włoskiej, Marca Gene. Brazylijczyk kontynuował zapoczątkowane wczoraj przez Gene testy silnika V8 i opon Bridgestone, przejeżdżając w sumie 67 okrążeń. Jutro na torze pod Barceloną pojawi się także Michael Schumacher, przy czym Niemiec poprowadzi nowy bolid Ferrari – 248 F1.

Drugi czas uzyskał aktualny mistrz świata, Fernando Alonso, tracąc niewiele ponad pół sekundy do Massy w zmodyfikowanym Ferrari z 2004 roku. Hiszpan okazał się więc dzisiaj najszybszym kierowcą prowadzącym bolid w pełni zgodny z przepisami na sezon 2006. Zespół Renault rozpoczął w środę trzydniowe testy na torze Catalunya, w których oprócz Alonso uczestniczy także drugi główny kierowca francuskiej stajni, Giancarlo Fisichella. Włoch uplasował się na czwartej pozycji, tracąc do swojego partnera niewiele ponad pół sekundy. Obaj kierowcy poprowadzili tegoroczne bolidy R26, skupiając się zbieraniu danych na temat nowego podwozia i silnika RS26 V8, pracy nad ustawieniami auta i testach opon Michelin na średnich dystansach (nie przekraczających 10 okrążeń). Łącznie Alonso i Fisichella przejechali 178 okrążeń, co świadczy o doskonałej niezawodności R26.

Kierowców Renault rozdzielił Jenson Button, który już podczas pierwszego dnia testów nowego bolidu Hondy, RA106, wykazał jego całkiem przyzwoitą szybkość i niezawodność (72 okrążenia i strata mniej niż 0.4 sekundy do Alonso). Nieznacznie wolniejszy był także partner Brytyjczyka, Rubens Barrichello (P5), przy czym Brazylijczyk nie miał już tyle szczęścia co do niezawodności nowego auta i musiał zadowolić się 52 okrążeniami. Ogólnie rzecz biorąc debiut nowej Hondy należy jednak uznać za całkiem udany.

Na szóstej pozycji dzisiejsze testy ukończył kierowca zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld. Niemiec przejął w środę od swojego partnera, Jacquesa Villeneuve'a, nowy bolid F1.06 do dalszych testów i przejechał za jego kierownicą 61 okrążeń, tracąc do Alonso blisko sekundę. Heidfeld pracował nad ustawieniami nowego auta i przeprowadzał testy aerodynamiczne, a towarzystwa dotrzymywał mu oficjalny kierowca testowy stajni z Hinwil, Robert Kubica. Polak zadebiutował dzisiaj za kierownicą przejściowego bolidu C24B z silnikiem V8 i skoncentrował się na poznawaniu wszystkich systemów tego auta, a także na wypróbowywaniu różnych ustawień. Krakowianin ukończył dzisiejsze testy na ostatniej pozycji ze stratą ponad czterech sekund do najszybszego kierowcy i niespełna dwóch sekund do prowadzącego także zeszłoroczny bolid kierowcy testowego McLarena.

Robert Kubica: „Dzisiaj spełniły się moje marzenia. Wszystko jest dla mnie nowe i ekscytujące. Jestem naprawdę szczęśliwy, że jeżdżę dla zespołu BMW Sauber F1. Dzisiaj podchodziłem do wszystkiego na luzie. To w końcu dopiero początek i muszę się jeszcze dużo nauczyć. Wielką frajdę sprawia mi jazda samochodem Formuły 1 po torze w Barcelonie z jego wszystkimi szybkimi zakrętami, na których naprawdę można poczuć przeciążenia”. Wbrew opublikowanemu wcześniej przez tor Catalunya harmonogramowi testów, zespół BMW Sauber pozostanie na tym obiekcie do czwartku, tak więc jutro Robert będzie miał jeszcze szansę na uzyskanie lepszego czasu.

Kolejno na siódmej i ósmej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, Jarno Trulli i kierowca testowy Olivier Panis. Trulli był najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów (109 okrążeń), a jego strata do Alonso wyniosła blisko sekundę. W sumie obaj kierowcy przejechali ponad 200 okrążeń, tak więc przynajmniej niezawodność nowego bolidu japońskiej stajni (TF106) okazała się bez zarzutu i tylko prędkość pozostawia jeszcze trochę do życzenia.

Podobnie sprawy mają się w przypadku zespołu McLaren, jako że Juan Pablo Montoya przejechał dzisiaj w nowym bolidzie MP4-21 80 okrążeń, ale jego strata do Alonso wyniosła grubo ponad sekundę, co dało mu zaledwie dziewiątą pozycję. Kolumbijczyk najpierw skupił się na sprawdzaniu systemów podczas serii krótkich przejazdów, a następnie skupił się na testach długodystansowych. Tymczasem Gary Paffett kontynuował testy opon Michelin za kierownicą przejściowej wersji zeszłorocznego bolidu MP4-20. Brytyjczyk uplasował się 12 pozycji.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci dwóch zespołów posiadanych przez Red Bull. David Coulthard zasiadł za kierownicą nowego bolidu RB2 i skupił się na mapowaniu silnika Ferrari V8, a także na testowaniu nowych części aerodynamicznych i opon Michelin. Tymczasem zespół Scuderia Toro Rosso w oczekiwaniu na swój nowy bolid nadal korzysta podczas testów z zeszłorocznego bolidu Red Bull Racing – RB1 z silnikiem V10. Za jego kierownicą zasiadł Scott Speed, tracąc do Coultharda niewiele ponad pół sekundy. Amerykanin przejechał w sumie ponad 80 okrążeń, prezentując tym samym całkiem niezłe przygotowanie kondycyjne. Jutro zastąpi go Vitantonio Liuzzi.

Pogoda
Temperatura powietrza: 5-14 C
Temperatura toru: 4-15 C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w środę na torze Catalunya
1.Felipe Massa Ferrari F2004M V8 1:15,664   67 
2.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:16,200 +0,536 94 
3.Jenson Button Honda RA106 V8 1:16,578 +0,914 72 
4.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:16,728 +1,064 84 
5.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:16,737 +1,073 52 
6.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:17,046 +1,382 61 
7.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:17,068 +1,404 109 
8.Olivier Panis Toyota TF106 V8 1:17,422 +1,758 91 
9.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:17,481 +1,817 80 
10.David Coulthard RBR Ferrari RB2 V8 1:17,582 +1,918 76 
11.Scott Speed STR Cosworth RB1 V10 1:18,092 +2,428 86 
12.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-20 1:18,247 +2,583 68 
13.Robert Kubica BMW Sauber C24B V8 1:20,016 +4,352 61 
Źródło: pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
McMarcin, 26.01.2006 13:48[!]
Robert dopiero się uczy. Dajmy mu trochę czasu .
McMarcin, 26.01.2006 13:56[!]
będzie dobrze. Robert się dopiero uczy BMW
Pussik, 26.01.2006 16:23[!]
Wow. Teraz Robert dał czadu. Dzisiejszego dnia poprawił się nieco o ponad 2s! Aż tak dobrego rezultatu sie nie spodziewałam. A testy trwaja dalej.. (jest przed Raikonenem i de la Rosą - tamci twardą mieszanke pewnie testują). Ralf Szumi przed Robertem i kilka tysięcznych:
http://aplicacion..._applet.asp?Idioma=2
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca