F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Ricardo Tormo
Marek Roczniak, 1 lutego 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów na torze Ricardo Tormo w Walencji kierowcom towarzyszyły znacznie bardziej korzystne warunki pogodowe niż we wtorek, kiedy to niemal przez cały dzień padał deszcz. Co prawda rano tor był jeszcze trochę mokry i z początku kierowcy musieli korzystać z przejściowych opon, jednak do końca dnia była słoneczna pogoda, z temperaturą powietrza dochodzącą do 20 stopni Celsjusza.

Po wczorajszej prezentacji w Monako Fernando Alonso zabrał się w środę ostro do pracy, uzyskując od razy najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. Kierowca Renault okazał się jednak tylko nieznacznie szybszy od Jensona Buttona, koncentrując się na dalszych testach bolidu R26. Za kierownicą nowego auta zasiadł dzisiaj także kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen. Fin podczas swojego debiutu w R26 przejechał jednak zaledwie 27 okrążeń, kończąc testy na szóstej pozycji.

Button zastąpił w środę kierowcę testowego Hondy, Anthony'ego Davidsona i od Alonso okazał się tylko nieznacznie wolniejszy, demonstrując podobnie jak wczoraj Rubens Barrichello spory potencjał nowego bolidu RA106. Brazylijczyk tym razem uplasował się na piątej pozycji, tracąc do swojego partnera ponad 0.7 sekundy straty, ale za to był jednym z najbardziej aktywnych uczestników dzisiejszych testów (112 okrążeń). Obaj kierowcy skupili się na długodystansowych przejazdach.

Trzeci czas uzyskał Michael Schumacher, tym razem tracąc do najszybszego kierowcy niewiele ponad pół sekundy. Niemiec skupił się głównie na rozwoju bolidu 248 F1, a tymczasem reprezentujący także barwy Ferrari Valentino Rossi zasiadł za kierownicą F2004 i po wczorajszych niepowodzeniach uzyskał dosyć przyzwoity czas, plasując się na dziewiątej pozycji. Oczywiście znowu nie obyło się bez kilku poślizgów, ale tak czy inaczej Włoch zaprezentował się z pozytywnej strony.

Barwy McLarena mieli dzisiaj ponownie reprezentować Kimi Raikkonen i Gary Paffett, jednakże Raikkonena dopadło ostre przeziębienie i w tej sytuacji Fina musiał zastąpić drugi główny kierowca stajni z Woking, Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk uzyskał całkiem niezły czas w porównaniu do ostatnich testów w Barcelonie, plasując się na czwartej pozycji (+0.7s). McLaren, podobnie jak i pozostałe zespoły, skupił się na długodystansowych testach swojego tegorocznego bolidu MP4-21 – pomimo dwóch czerwonych flag Montoya zaliczył dwa 17-okrążeniowe przejazdy. Paffett kontynuował tymczasem testy opon Michelin za kierownicą MP4-20 z silnikiem V10, kończąc dzisiejsze testy na 12 pozycji (+1.6s).

Odpowiednio na siódmej i ostatniej pozycji uplasowali się reprezentanci zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve (+1.3s) i kierowca testowy Robert Kubica (+2.0s). Villeneuve skoncentrował się na pracy nad ustawieniami nowego bolidu F1.06 i sprawdzaniu nowych elementów aerodynamicznych, natomiast Polak podobnie jak w zeszłym tygodniu nadal musiał zadowolić się przejściowym bolidem C24B z silnikiem V8. Do jego obowiązków należały testy opon Michelin i próbne starty. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 140 okrążeń.

Drugim obok Renault zespołem, który zaliczył w środę pierwszy dzień testów w tym tygodniu, była Toyota. Japońską stajnię reprezentowali kierowca testowy Ricardo Zonta i Jarno Trulli. Obaj kierowcy uzyskali dosyć słabe czasy (Włoch okazał się szybszy tylko o niewiele ponad 0.2 sekundy od Roberta Kubicy w zeszłorocznym Sauberze), plasując się odpowiednio na 8 i 14 pozycji, ale za to przejechali ponad 190 okrążeń.

Tymczasem zespół Williams miał dzisiaj nie tylko problemy z szybkością, ale i także z niezawodnością. Kontynuujący testy nowego bolidu FW28 Mark Webber uplasował się dopiero na 13 pozycji (+1.7s), a jego aktywność po południu ograniczyły znane zespołowi problemy ze skrzynią biegów. Tymczasem prowadzący przejściowy bolid FW27C kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz, musiał zatrzymać się na torze ze względu na problemy z pompą paliwową. Austriak okazał się jednak nieznacznie szybszy od Webbera (P11, +1.6s), przeprowadzając testy opon Bridgestone.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był David Coulthard. Szkot rozpoczął testy dopiero po południu i w dodatku musiał zakończyć je na dwie godziny przed końcem sesji, gdyż konieczna stała się wymiana silnika Ferrari V8, który zbliżał się już do swojego limitu żywotności. W efekcie kierowca Red Bull Racing przejechał dzisiaj tylko 36 okrążeń, pracując generalnie nad nadwoziem bolidu RB2.

Pogoda
Temperatura powietrza: 20 C
Temperatura toru: 25 C
Ciepło i słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w środę na torze Ricardo Tormo
1.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:11,291   52 
2.Jenson Button Honda RA106 V8 1:11,327 +0,036 87 
3.Michael Schumacher Ferrari 248 F1 V8 1:11,831 +0,540 72 
4.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:11,998 +0,707 68 
5.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:12,062 +0,771 112 
6.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:12,113 +0,822 27 
7.Jacques Villeneuve BMW Sauber F1.06 V8 1:12,619 +1,328 77 
8.Ricardo Zonta Toyota TF106 V8 1:12,660 +1,369 87 
9.Valentino Rossi Ferrari F2004 V10 1:12,856 +1,565 51 
10.David Coulthard RBR Ferrari RB2 V8 1:12,883 +1,592 36 
11.Alex Wurz Williams Cosworth FW27C V8 1:12,925 +1,634 82 
12.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-20B V10 1:12,937 +1,646 116 
13.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:13,050 +1,759 68 
14.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:13,078 +1,787 105 
15.Robert Kubica BMW Sauber C24B V8 1:13,332 +2,041 65 
Źródło: pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
slaweksz, 01.02.2006 20:10[!]
widzisz Snake PISKLE ty pomijasz Fisico ja pomijam Masse uwazam ze jest kompletnie beznadziejym kierowca. poczekaj jeszce miesiac naprawde wtedy sie przekonasz
slaweksz, 01.02.2006 20:16[!]
a co do testow powiem ci ze Zespoly sa juz przy koncowce pracy ja staram sie ich oceniac obiektywnie nie ukrywam Ferrari mnie wogole nie interesuje po ciuchu licze nawet ze Schumacher juz nigdy nie bedzie w tak dobrej formie. Ta sa lata czlowieku jak bedziesz miec 37 lat i sprubujesz sie poscigac z 25 latkiem na ulicy o ile masz czym :) sa sie przekonasz. Byc moze Schumacher ma nawet lepszy bolid od konkurencji byc moze. Ale jak narazie jakos tego nie widac to po pierwsze po drugie on ma ambicje zgadzam sie z tym lecz kazdy by chcial uzyskac najlepszy czas kazdy zapamietaj to. Wszystko to narazie spekulacje nasze polakow. Kto jak kto ale my nie mamy doswiadczenia z tym sportem zbyt wielkiego. Kazdy opiera swoje opinie na swoich zamilowaniach do poszczegolnych team. Inforamcje ktore my dostajemy sa inforamcjami najczesciej od dziennikarzy ktorzy jak wiesz tez czasami pisza to co chca. Rok temu Mclaren i Renault na testach bylo mocne JPM ciagle byl w 3 dzisiaj sytuacja jest inna ja jako Fan MCLARENA jestem tym zaniepokojony bo uwazam ze juz czas najwyzszy pokazac na co stac te samochodziki. Przez miesiac czasu tak naprawde ostatni miesiac przypatruje sie zespolom uwaznie
slaweksz, 01.02.2006 20:20[!]
Po wypowiedzi SCHUMACHERA cytuje" aRENAULT BEDZIE NASZYM GLOWNYM FAWORYTEM" wnioskuje ze mowi to czlowiek ktory jest z F1 codziennie i wie najlepiej napewno lepiej od nas jak jest sytuacja w poszczegolnych team f1. Co taki czlowiek jak ty jak ja moze wiecj powiedziec. Prosze powiedz jakos nowostke cos czego nikt tutaj nie wiem. Czlowiecze to tylko spekulacje nasze osobiste. Ja mam prawo do wlasne opini ty masz prawo do swojej. Ty lubisz Dziadka Schumachera ja go nie trawie. A byc moze jestes kolejna KUKIELKO DERYGOWANAL PRZEZ DYRYGENTA SCHUMACHERA? ja nie jestem i ciesze sie kiedy takie zespoly jak Renault jak Honda pracuja na rozwojem az w koncu przeskakuja Ferrari. Mnie to poprostu cieszy.
McLuke, 01.02.2006 20:21[!]
slaweksz-> widze że nie pokoisz sie tak samo o McLarena jak ja.Jak tak bedzie sie działo w sezonie to nie widze żeby Kimi i McLaren zdobyli mistrzostwo... a jeszcze bardziej martwi mnie Robert.Ostatni czas :-( ale to chyba przez ten złomowaty bolid. Co myślicie? :-D
Adriannn, 01.02.2006 20:40[!]
slaweksz--> Napisz znowu artykół.

Renault widać że sezon zimowy przepracowali, i mam nadzieję że zdobędą tytuł mistrza kierowców i konstruktorów.
Piter, 01.02.2006 20:42[!]
Robert:((( why? why? Cholera jasna niech w końcu dadzą mu to F1.06 i niech wykręci jakiś ładny czas ku pokrzepieniu serc:(
odiss, 01.02.2006 20:42[!]
slaweksz, schmi powiedział ze renault bedzie ich głownym RYWALEM, a nie faworytem. zacznij czytać uwaznie.

Ludzie, dajcie sobie spokoj z rzucaniem prognoz na testach przedsezonowych. Co jest teraz to jedno, co bedzie w bahrajnie, to drugie, a co bedzie w srodku sezonu - tego nikt nie wie. Porozbijajcie więc te swoje szklane kule i nie rzucajcie tu komentarzy o tym kto rządzi a kto jest do bani. Co wam to da ?
Piter, 01.02.2006 20:47[!]
szklane kule hehe to dobre!
slaweksz, 01.02.2006 21:20[!]
MOI DRODZE PODSUMOWANIE OBSZERNY ARTYKUL W SOBOTE I GORACO ZACHECAM DO JEGO KOMENTOWANIA ZWOLENNIKOW I PRZECIWNIKO WSZYSTKICH GORACO ZAPRASZAM
KIU, 01.02.2006 21:37[!]
McLaren coraz leoiej jutro wykerci super czas zobaczycie a tak apropo to ja mysle ze Mercedes ukrywa to co moze jego silnik i Kimiemu kazali tak narzekac na silnik. Bo kto sam za przeproszeniem sra do własnego gniazda ??
KIU, 01.02.2006 21:42[!]
odiss-> zgadzam sie z toba niektórzy ukrywaja swój potecjał na początek sezonu mam nadzieje ze McLaren tez go ukrywa!!
McMerol, 01.02.2006 22:13[!]
McLaren, podobnie jak i pozostałe zespoły, skupił się na długodystansowych testach swojego tegorocznego bolidu MP4-21 – pomimo dwóch czerwonych flag Montoya zaliczył dwa 17-okrążeniowe przejazdy. o co chodzi z tymi flagami ????????
MarcGene, 01.02.2006 23:06[!]
To fakt, że Ferrari lepiej wypada w testach niż w 2005. Czołówka pewnie jak w 2004 - Ferrari, Honda, Renalut - czyli wszystko wraca do normy :) McLaren pewnie znów będzie z bólem walczył z zawodnością... choć nie życzę im tego.. ale po wypowiedziach Kimiego widać, że zdołowany. Ciekaw jestem jak Massa da sobie radę. Czekam też na debiut Roberta w F1.06... po czasach jakie ma w starym bolidzie można wnioskować, ze będzie jeździł na poziomie Villeneuvue'a albo nawet lepiej... !!
Phaedra, 01.02.2006 23:43[!]
Czas Roberta no coż .. jest szybszy od Villeneuve o 0,1 s ale Nick w c24 mial 1:12,440 dwa tygodnie temu w identycznych warunkach.Villeneuve nadal wolniejszy od Nicka w F1.06 .
DaniRemane, 02.02.2006 02:08[!]
re:McMerol
winowajcą pierwszej flagi był Alonso a raczej jego bolid (zatrzymał się na torze)
drugiej „roztańczony” Rossi (wyleciał z toru)
Kazz, 02.02.2006 09:12[!]
Powiem tak lubię bardzo jak Rossi szaleje na motorku i jest w tym mistrzem ale jakoś nie widzę go w F1 zraża mnie to i mam jakiś niesmak, odnoszę wrażenie, że Rossi chce trochę za dużo delikatnie mówiąc. A co do Roberta chciałbym bardzo żeby przejechał się już F1.06 wtedy będzie jakieś odniesienie ale nie jest to tak do końca on się cały czas uczy i jeszcze troszkę to potrwa tak, że cierpliwości. Pomijając fakt o spekulacjach kto będzie faworytem w tym sezonie to uważam, że ten sezon będzie bardzo ciekawy.
Pozdrawiam
odiss, 02.02.2006 15:34[!]
Bądz co badz, Robert jest przede wszystkim TESTEREM i ma wykonywac swoja robote, a nie jezdzic pokazowo jedynym egzemplarzem F1.06 po torach i krecic czasy. Na to bedzie jeszcze czas.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca