F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 8 lutego 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W środę na torze Jerez zjawiły się zespoły Renault, McLaren oraz BMW Sauber i podobnie jak w zeszłym tygodniu w Walencji na czele nieoficjalnej klasyfikacji uplasował się Fernando Alonso, mając nieznaczną przewagę nad Jensonem Buttonem. Niezbyt daleko w tyle znalazł się jednak Juan Pablo Montoya, przeprowadzając udane testy nowej wersji silnika Mercedes-Benz FO108S V8, która według nieoficjalnych doniesień ma być znacznie mocniejsza od dotychczasowej wersji. W istocie wynik uzyskany przez Kolumbijczyka (+0.3s) może sugerować, że nastąpiła wyraźna poprawa.

Alonso uzyskał dzisiaj najlepszy jak dotąd czas na torze Jerez w bolidzie z silnikiem V8, tracąc do najlepszego rezultatu uzyskanego w połowie stycznia przez Pedro de la Rosę w McLarenie MP4-20 z silnikiem V10 niespełna pół sekundy. Hiszpanowi towarzyszył w środę kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, zaliczając drugi test za kierownicą bolidu R26. Fin uplasował się na dziewiątej pozycji, tracąc aż blisko dwie sekundy do Hiszpana. Zespół wykrył dzisiaj problem z tylnym skrzydłem nowego auta i postanowił przerwać testy do piątku, zanim sprawa nie zostanie całkowicie wyjaśniona. Wówczas w testach będzie już tylko uczestniczył Kovalainen.

Tymczasem Button po zaliczeniu wczoraj blisko 140 okrążeń, tym razem musiał zadowolić się niespełna 60 kółkami. Brytyjczyk kontynuował zapoczątkowane wczoraj testy opon, a jego aktywność – podobnie jak i Rubensa Barrichello (P5, +0.5s) – ograniczyły problemy techniczne. Brazylijczyk pracował z kolei nad ustawieniami Hondy RA106.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Montoya i de la Rosa, przy czym jako że stajnia z Woking nie ma jeszcze gotowych dwóch nowych bolidów, Hiszpan poprowadził przejściowy bolid MP4-20 z ograniczonym silnikiem V10. Montoya na tor wyjechał dopiero po godzinie 13:30, czekając na wyższą temperaturę toru i stąd jego dorobek wyniósł tylko 54 okrążenia. Kolumbijczyk skupił się na pracy nad ustawieniami bolidu MP4-21 i sprawdzaniu różnych elementów. Jak donosi serwis Pitpass, nowa wersja silnika V8 jest "lepsza, szybsza i bardziej niezawodna". De la Rosa skupił się tymczasem na testach opon Michelin. Jutro Montoyę zastąpi Kimi Raikkonen.

Na szóstej i siódmej pozycji dzisiejsze testy ukończyli kierowcy zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, łącznie przejeżdżając ponad 200 okrążeń. Heidfeld pracował nad ustawieniami bolidu F1.06, dodatkowo przeprowadzając testy opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Malezji na krótkich dystansach. Strata Niemca do Alonso wyniosła niewiele ponad pół sekundy i tyle mniej więcej wyniosła również jego przewaga nad kolegą z zespołu, Villeneuve'em. Kanadyjczyk rozpoczął dzisiaj testy drugiego egzemplarza nowego bolidu F1.06, który w piątek powinien poprowadzić Robert Kubica. W odróżnieniu od swojego partnera Villeneuve testował dzisiaj opony na Grand Prix Bahrajnu.

Ósmy czas uzyskał Mark Webber, zastępując dzisiaj kierowcę testowego zespołu Williams, Alexa Wurza. Australijczyk najpierw testował różne konstrukcje opon Bridgestone, a po południu skupił się na ćwiczeniu postojów w boksach z ekipą mechaników wyścigowych stajni z Grove. Nico Rosberg miał podobne obowiązki, przy czym wykonał je w odwrotnej kolejności i w przeciwieństwie do Webbera ze względu na problemy techniczne przejechał tylko 30 okrążeń, tracąc do najszybszego kierowcy ponad trzy sekundy.

Dosyć wolni okazali się dzisiaj także kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, plasując się ze stratą około dwóch i pół sekundy do Alonso kolejno na 10 i 11 pozycji. Japońska stajnia kontynuowała zapoczątkowane wczoraj przez Ricardo Zontę i Oliviera Panisa prace nad ustawieniami bolidów TF106, testy opon Bridgestone oraz testy wytrzymałościowe całego pakietu. Cały zespół z niecierpliwością czeka na wypróbowanie nowego pakietu aerodynamicznego, który ma być gotowy w przyszłym tygodniu, gdyż dopiero wówczas będzie mógł ocenić szybkość swojego bolidu na tle konkurencji.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Tiago Monteiro. Portugalczyk ponownie zasiadł za kierownicą przejściowego bolidu EJ15B, zaliczając tylko krótkie testy elektroniki. Jutro najlepszy debiutant 2005 roku po raz pierwszy poprowadzi nowy bolid M16, który wczoraj testował drugi kierowca MF1 Racing, Christijan Albers. W czwartek na torze Jerez zadebiutuje nowy bolid Scuderia Toro Rosso, STR1 i będzie można się przekonać, jak oba zespoły wypadną w pierwszym "bezpośrednim starciu" ze swoimi tegorocznymi autami.

Pogoda
Temperatura powietrza: 11-21 C
Temperatura toru: 10-28 C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w środę na torze Jerez
1.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:16,952   88 
2.Jenson Button Honda RA106 V8 1:17,113 +0,161 59 
3.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:17,272 +0,320 54 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-20 V10 1:17,421 +0,469 111 
5.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:17,504 +0,552 60 
6.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:17,580 +0,628 115 
7.Jacques Villeneuve BMW Sauber F1.06 V8 1:18,063 +1,111 91 
8.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:18,269 +1,317 87 
9.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:18,936 +1,984 78 
10.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:19,426 +2,474 104 
11.Ralf Schumacher Toyota TF106 V8 1:19,677 +2,725 86 
12.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8 1:19,978 +3,026 30 
13.Tiago Monteiro MF1 Toyota EJ15B V8 1:21,893 +4,941 30 
Źródło: F1Racing.net

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adriannn, 08.02.2006 17:58[!]
No i tak jak bym chciał przez cały sezon! Renault na czele a Ferrari nie ma wogóle!
Pussik, 08.02.2006 17:59[!]
Nowy silnik Mclarena? Bardzo mała strata do Reno, wow !
Pussik, 08.02.2006 18:03[!]
Kubica pojutrze testuje nowy bolid? Jestem ciekawa czasów. :) Chociaż nowy tor i nowy bolid będzie. Barrichello słabiej od Buttona.
Adriannn, 08.02.2006 18:08[!]
A i jeszcze! Zaóważcie że wszystkie zespoły na Michelin są lepsze od opon które mają być w 2007r.
SorakF1, 08.02.2006 18:10[!]
LUDZIE !!! - jest nadzieja na dobre starty Macka !!! Brak Ferki jest budujący!!!
W, 08.02.2006 18:14[!]
Renault, McLaren, Honda... Mniam.
Może Michelin postanowił pokazać, jak bardzo myli się ten, kto uznał B za lepsze opony... :-)

Toyotka wymięka.
Williams utrzymuje jeszcze kontakt.
andy, 08.02.2006 18:20[!]
może w końcu McLaren zacznie byc konkurencyjny. troche sie podbudowalem tymi wynikami. oby juz było tylko lepiej
KIU, 08.02.2006 18:37[!]
Ej a zkad wiecie ze to nowy silnik?? Wątpie w to czytaliscie ze moze !! Będzie w tym tygodniu ale moze!!
Snake Plissken, 08.02.2006 18:51[!]
Zaskakująca jest tak szybka poprawa McLarena. Jeżeli chodzi o silnik, to raczej jest to "stare" V8. Renault i Honda trzymają cały czas formę. Trochę martwią mnie słabe wyniki Toyoty i to zarówno wczoraj, jak i dziś. I na koniec wiadomośc dla fanów Ferrari. . Michael Schumacher dziś dalej testował na 248 F1, przejeżdzając 76 okrążeń, w tym dwa na krótszej wersji toru. Naljepszy czas jest ciutkę lepszy od wczorajszego i wynosi 57.647s (ponoć na torze było bardzo zimno).
KIU, 08.02.2006 18:57[!]
A tak apropo to co ja mówiłem wczoraj ze McLaren wraca do formy i nikt mi nie wierzył a teraz macie dowód:)!!
Bablo, 08.02.2006 19:36[!]
Jak tu czytam to wszystsko apropo opon to sie załamuje. Popierwsze to nie Bridgestone został wybrany tylko został bo Michelin się wycofał gdyż stwierdził że rywalizacja jest ich motorem napędowym a gdy jej nie będzie wycofują się. Pozatym Jeden dostawca opon miał być dopiero w 2008 ale że michelin sie wycofuje w 2007 toteż już od 2007 bedą jeździć na bridgesotnach. A michelin nic nie chce pokazywać. NO a apropo lepszej formy maclarena no to może i wyszli na prostą, ale na ostateczny werdykt poczekał byn aż do opublikowania relacji z dzisiejszych testó.
W, 08.02.2006 19:41[!]
Bablo - załamałeś się już...?
Chyba nie jesteś tak naiwnym, żeby sądzić, że to Michelin miał być monopolistą począwszy od 2008 roku...?
To nie temat o oponach - wyszło tak ubocznie. :-)
Maraz, 08.02.2006 19:43[!]
Opis w trakcie przygotowania, ale mogę już zdradzić, że Montoya testował właśnie ten nowy silnik V8 Mercedesa, o którym była mowa w jednym z dzisiejszych newsów :)
Witek, 08.02.2006 20:09[!]
Fernando- Gracias!!! Trzymam kciuki za Renault!!!
McMerol, 08.02.2006 20:21[!]
wiadomo może już kiedy McLaren będzie na raz testował 2 bolidy MP4-21 v8.Bo jak na razie to jeden nowy, a drugi to przejściowy
Sajmon, 08.02.2006 20:55[!]
McLaren Mercedes wraca do walki i bardzo jestem z tego zadowolony!!!Myśle ze w tym sezonie będą się liczyć:Renault,Honda,McLaren Mercedes (taką mam nadzieje jak zobaczyłem wyniki na nowym silniku) i Ferrari ale czy bedzie tak dobre jak Reno i Honda Rerczej wątpie.Pozdro dla fanów McLaren Mercedes.
slaweksz, 08.02.2006 21:09[!]
CZYZBY zasłona dymna w wykonaiu MCLARENA??? Dlaczego nikt wczesniej nie mowil o szykowaniu nowej jednostki napedowej? Czyzby powrot McLarena do GRY? Sadze ze natychmiast trzeba uciac wszystkie spekulacje dotyczace McLarena i poczekac spokojnie do 25 Lutego. Wtedy powinnismy miec bardzo przejzysty obraz na mozliwosci wszystkich Team F1.
McMerol, 08.02.2006 21:48[!]
McLaren
08/02-08/02 Jerez (J. Montoya)
08/02-10/02 Jerez (G. Paffett)
09/02-10/02 Jerez (K. Raikkonen)
10/02-11/02 Jerez (P. de la Rosa)
coś tu nie tak???? dziś powinien jeździć Paffett więc co na torze robił Pedro
Sajmon, 08.02.2006 23:09[!]
Juto Kimi przejmie MP4-21 z nowym silnikiem więc mam nadzieje ze bedzie P 1!!!!
Leon, 09.02.2006 17:53[!]
Jajcarz z Ciebie .
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca