F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 9 lutego 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Po wczorajszym udanym debiucie nowej wersji silnika V8 Mercedesa, zespół McLaren trzeciego dnia testów na torze Jerez raczej nie zaliczy do zbyt udanych. Kimi Raikkonen przejął dzisiaj bolid MP4-21 od Juana Pablo Montoi, jednak większą część popołudnia spędził w boksach, gdyż zespół musiał usunąć usterkę skrzyni biegów i skutki wycieku oleju z silnika. W tej sytuacji Fin nie zdołał wykonać wszystkich zaplanowanych na czwartek zadań i za kierownicę nowego auta powróci jutro rano. Po południu zastąpi go tymczasem Pedro de la Rosa, który dzisiaj kontynuował testy za kierownicą przejściowego bolidu MP4-20 z silnikiem V10. Hiszpan skoncentrował się na testach opon Michelin i uzyskał najlepszy czas dnia, mając blisko półtorej sekundy przewagi nad Raikkonenem (P9). Jutro MP4-20 prowadził będzie drugi kierowca testowy stajni z Woking, Gary Paffett.

Drugi czas uzyskał kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, tracąc niespełna 0.028 sekundy do de la Rosy. Francuska stajnia nie zrezygnowała jednak całkiem z testów po wykryciu wczoraj problemu z tylnym skrzydłem, a jedynie ograniczyła się dzisiaj do użycia tylko jednego bolidu R26, którym Fisichella musiał dzielić się z kierowcą testowym Renault, Heikki Kovalainenem (P7, +1.0s). Obaj kierowcy łącznie przejechali 116 okrążeń. W międzyczasie inżynierowie w Enstone kontynuowali badanie uszkodzonego skrzydła i dopóki na tor Jerez nie dotrą nowe części, zespół będzie musiał zadowolić się używaniem tylko jednego auta.

Na trzeciej pozycji uplasował się Mark Webber, demonstrując coraz lepsze osiągi Williamsa FW28 z silnikiem Cosworth CA2006 V8, który według inżynierów Hondy jest mocniejszy od ich własnej jednostki napędowej V8. W dodatku Australijczyk przejechał dzisiaj ponad 100 okrążeń, tak więc niezawodność tegorocznego bolidu stajni z Grove zaczyna ulegać poprawie. Problemy techniczne ograniczyły jednak dzisiejszą aktywność drugiego kierowcy Williamsa, Nico Rosberga (P8, +1.3s), który ze względu na awarię hydrauliki przy układzie kierowniczym przejechał tylko 60 okrążeń. Obaj kierowcy kontynuowali pracę nad ustawieniami auta i przeprowadzali dalsze testy opon Michelin.

Jedynym reprezentantem Hondy był w czwartek Jenson Button, który uplasował się na czwartej pozycji, tracąc do najszybszego kierowcy niewiele ponad pół sekundy. Brytyjczyk skoncentrował się na pracy nad ustawieniami bolidu RA106 i przeprowadzał testy opon Michelin na dłuższych dystansach, łącznie przejeżdżając 118 okrążeń. Japońska stajnia zakończyła dzisiaj trzydniowe testy na torze Jerez, które wykazały pewne problemy z silnikiem RA806E V8. Zespół będzie więc głównie koncentrował się nad poprawą niezawodności swojej jednostki napędowej podczas zaplanowanych na przyszły tydzień czterodniowych testów w Bahrajnie. Program testów będzie także obejmował sprawdzanie opon przeznaczonych do użycia w pierwszym wyścigu sezonu.

Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld, obaj mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do de la Rosy. Czwartek nie okazał się jednak zbyt udanym dniem dla stajni z Hinwil, bowiem aktywność Villeneuve'a ograniczyło uszkodzenie układu chłodzenia spowodowane przez jakiś "obcy obiekt", natomiast Heidfeld testy musiał zakończyć przed czasem ze względu na awarię pompy paliwowej. Obaj kierowcy przeprowadzali testy opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Bahrajnu. Jutro na torze Jerez powinien pojawić się Robert Kubica.

Toyota zakończyła dzisiaj trzydniowe testy na torze Jerez. Japońską stajnię ponownie reprezentowali Jarno Trulli i Ralf Schumacher, plasując się kolejno na 10 i 11 pozycji. Obaj kierowcy zakończyli zaplanowane na ten tydzień testy opon Bridgestone. Program testów obejmował także eksperymenty z różnym rozłożeniem ciężaru i pracę nad zawieszeniem bolidu TF106. W przyszłym tygodniu zespół będzie sprawdzał swój nowy pakiet aerodynamiczny na włoskim torze Vallelunga.

Główna uwaga była dzisiaj skupiona na debiucie nowego bolidu Scuderia Toro Rosso, który otrzymał oznaczenie STR1. Jak można się było spodziewać, z wyglądu przypomina on zeszłoroczny bolid Red Bull Racing, choć są oczywiście widoczne różnice, jak na przykład bardziej wyprofilowane boczne wloty powietrza. Ogólnie rzecz biorąc można chyba powiedzieć, że jest to rozwinięta wersja RB1 i już podczas pierwszego dnia testów samochód ten okazał się szybszy od tegorocznego bolidu MF1 Racing o blisko półtorej sekundy. Oczywiście trudno powiedzieć, czy jest to głównie zasługa ograniczonego silnika V10, ale tak czy inaczej należy się spodziewać, że władze Midland będą domagały się od FIA większych restrykcji na silniki V10. Pierwszy bolid Toro Rosso okazał się dosyć niezawodny, jako że Vitantonio Liuzzi przejechał za jego kierownicą 79 okrążeń (P12, +1.9s), a jedynym problemem okazała się niewielka usterka elektryki. Jutro STR1 poprowadzi Scott Speed.

Na ostatnich pozycjach uplasowali się kierowcy MF1 Racing, Christijan Albers i Tiago Monteiro, mając już ponad trzy sekundy straty do de la Rosy. Obaj kierowcy prowadzili dzisiaj zarówno nowy bolid M16, jak i przejściowego Jordana EJ15B. Albers rozpoczął dzisiejsze testy za kierownicą M16 i pracował nad ustawieniami auta, przy okazji przeprowadzając dalsze testy systemów. Po południu Holender przesiadł się do EJ15B i pracował nad aerodynamiką oraz silnikiem Toyoty. Tymczasem Monteiro po południu zadebiutował za kierownicą M16 i chociaż ze względu na problemy techniczne nie przejechał zbyt wielu okrążeń, to jednak był zadowolony z pracy wykonanej dotąd przez cały zespół. Jutro Portugalczyk będzie kontynuował poznawanie nowego auta.

Pogoda
Temperatura powietrza: 9-21 C
Temperatura toru: 9-24 C
Zachmurzenie z przejściowymi rozpogodzeniami

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez
1.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-20 V10 1:17,451   123 
2.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:17,479 +0,028 76 
3.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:17,767 +0,316 104 
4.Jenson Button Honda RA106 V8 1:17,990 +0,539 118 
5.Jacques Villeneuve BMW Sauber F1.06 V8 1:18,179 +0,728 75 
6.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:18,278 +0,827 63 
7.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:18,542 +1,091 45 
8.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8 1:18,843 +1,392 60 
9.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:18,929 +1,478 40 
10.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:19,083 +1,632 103 
11.Ralf Schumacher Toyota TF106 V8 1:19,320 +1,869 107 
12.Vitantonio Liuzzi STR Cosworth STR1 V10 1:19,394 +1,943 79 
13.Christijan Albers MF1 Toyota M16 V8 1:20,685 +3,234 90 
14.Tiago Monteiro MF1 Toyota M16 V8 1:20,922 +3,471 63 
Źródło: pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Bart, 10.02.2006 13:28[!]
Testy to testy sławusiu. Ja dalej się będę przy tym upierał, nie mówię, że nic nie znaczą, ale prawdziwym wyznacznikiem rozkładu sił będzie pierwszych kilka GP. A później samo się ułoży:D Poza tym nie skreślaj Schumeigo przed startem sezonu, bo możesz być niemile zaskoczony:D Tym, że McLareny będą obstawiać tyły również:p
STANLEY, 10.02.2006 16:17[!]
slaweksz:powiedz mie jedna rzecz wedlug ciebie ferrari jest dno to te inne zespoly co byly w zeszlym sezonie za ferrari to czym sa:czy 3 miejsce to zle ty chyba cos bierzesz ze takie bzdury wypisujesz piszesz ze nie umie to te 7 tytulow to z palca wyssal i jak czytam ze jest dziadkiem to mam wrazenie ze jestes starszy od niego.
ps.
odluz na bok prochy to moze bedziesz lepiej widzial buhahahaa
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca