F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Podsumowanie testów Toyoty na torze Vallelunga
Grzegorz Więcek, 17 lutego 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół Panasonic Toyota Racing zakończył wczoraj trzydniowe testy na znajdującym się niedaleko Rzymu włoskim torze Autodromo di Vallelunga. Głównym celem testów w tym tygodniu było pierwsze spojrzenie na nowy pakiet aerodynamiczny, z którym zespół rozpocznie sezon.

Niestety pogoda nie całkiem dopisała, gdyż deszcz i niskie temperatury zakłóciły przebieg dwóch dni testowych. Jednakże Jarno Trulli zdążył zaliczyć kilka przejazdów z nowym pakietem, zanim pogoda się pogorszyła, natomiast Ralf Schumacher zapozna się z nim w następnym tygodniu podczas testów w Barcelonie. Obaj kierowcy jeździli po zmienionym układzie toru Vallelunga, z szykaną dodaną na końcu prostej startowej.

Jarno Trulli był zadowolony po wypróbowaniu nowego pakietu aerodynamicznego do bolidu TF106, łącznie przejeżdżając ponad 100 okrążeń na dość krętym torze Vallelunga. „Szkoda, że przez większą część tygodnia było zimno i mokro, ale mimo to potrafiliśmy wykorzystać najlepszą część dwóch dni na testy z nowym pakietem aero, zanim pogoda się popsuła. Moje pierwsze wrażenie jest naprawdę pozytywne. Samochód prowadziło się dobrze i zapowiada się obiecująco – drugiego dnia mogliśmy od razu skupić się na testach opon. W następnym tygodniu pojedziemy do Barcelony na tor Catalunya, który pozwoli nam lepiej ocenić prawdziwy potencjału samochodu. Tam będziemy w stanie porównać nasze osiągi z innymi zespołami i przekonamy się, jak tak naprawdę wypadamy na tle konkurencji”.

Dla Ralfa Schumachera również była to pierwsza wizyta na usytuowanym blisko stolicy Włoch torze Vallelunga. „To był nasz pierwszy test w Vallelundze i generalnie jest to przyjemny tor z niezłą infrastrukturą. Tor ten jest podobny do Walencji i sadzę, że warto będzie tu przeprowadzić trochę testów w okresie letnim. Niestety w tym tygodniu pogoda była bardzo zimna i w rezultacie nie miałem jeszcze okazji do przetestowania nowego pakietu aerodynamicznego. Rozpoczęliśmy pracę dwa dni temu i wówczas Jarno był za kółkiem. Ale pierwsze wrażenia są pozytywne i spodziewane cele zostały osiągnięte. Teraz mamy nadzieję na ostatecznie oszacowanie całego pakietu w kilku kolejnych tygodniach. Mimo iż niskie temperatury działały przeciwko nam utrudniając rozgrzewanie opon, to jednak udało nam się przejechać sporo kilometrów w deszczu”.

Po długo oczekiwanym pojawieniu się nowego pakietu aerodynamicznego, trzydniowe testy zespołu Panasonic Toyota Racing na zimnej Vallelundze przyniosły ostatecznie pozytywne rezultaty.

Mike Gascoyne, dyrektor techniczny ds. bolidu: „To były nasze pierwsze testy tutaj w Vallelundze i okazały się dosyć produktywne. Inne zespoły testowały już tutaj w przeszłości, ale my byliśmy jedynym zespołem, który testował z szykaną na pierwszym łuku, więc porównywanie czasów nie ma sensu. Biorąc pod uwagę fakt, że obaj kierowcy przede wszystkim musieli najpierw poznać tor, a potem radzić sobie z niskimi temperaturami, były to dosyć trudne warunki do przeprowadzania testów”.

„Jednakże z pracy, jaką byliśmy w stanie wykonać, jasno wynika, że nowy pakiet działa bardzo niezawodnie i mogliśmy dostrzec spodziewaną poprawę osiągów. Równolegle z jazdami nowego samochodu, kontynuowaliśmy testy opon dla Bridgestone. Pomimo ograniczonej ze względu na panujące na torze warunki liczby przejechanych kilometrów, właściwie udało nam się wykonać większość zadań, które zaplanowaliśmy na dwa dni. W sumie testy wypadły pozytywnie i dobrze było móc wreszcie sprawdzić w praktyce ostateczną konfigurację bolidu na wyścig w Bahrajnie”.

Zdjęcia z testów na torze Vallelunga można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Najlepsze czasy uzyskane w tym tygodniu na torze Vallelunga
1.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:15,900   107 
2.Ralf Schumacher Toyota TF106 V8 1:16,530 +0,630 142 
Źródło: Toyota-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Witek, 17.02.2006 21:58[!]
Nie potrafią zrobić naprawde dobrego bolidu! Takie są fakty! Ralf to cienias! Przepłacają!!! :-)
Dzidosław, 17.02.2006 22:05[!]
Może mi się wydaję, ale w drugiej linijce drugiego akapitu zamiast "zdarzył zaliczyc(...)" powinno byc "zdążył zaliczyc"... :-)
Wracając do tematu to Toyota, mimo wielkiego budżetu nie potrafi zrobic dobrego bolidu...
Witek, 17.02.2006 22:16[!]
Za to Renault z małym budżetem (dopiero 5. w stawce) potrafi zrobić istne tornado na torze! Na tym właśnie polega fenomen Renault F1 Team i Flavio! Wyczytałem fragment wypowiedzi Flavio "Szamana" Briatore: "zakup supermobilhome'u nie spowoduje, że na torze będziemy szybsi. Można to osiągnąć inwestując w działy techniczne , planują przyszłość. A w tym jesteśmy naprawdę dobrzy". Jest to najlepsza z możliwych wypowiedzi- traktujących o historii Toyoty w F1.
Adriannn, 17.02.2006 22:24[!]
Witek-> Ralf nie jest cieniasem. Potrafi szybko jeździć jak ma dobry bolid,nie można na niego narzekać. A co Toyoty to jestem dobrej myśli przed sezonem. Będą na koniec czwarci tak jak w zeszłym sezonie.
michaelp, 17.02.2006 23:26[!]
Błagam, umówmy się; w tym sporcie trzeba szybko jeździć, żeby pracować (bądź tak jak Ralf mieć wsparcie rodziny) Śłabości Ralfa szczególnie dobrze widać na tle Jarno, choć również nie ma psychiki Kimiego.
Poolek, 17.02.2006 23:33[!]
Dzidosław - już poprawione, thx za wyłapanie błędu ;)
gregoff, 18.02.2006 00:54[!]
Obaj kierowcy są nieżle ale raczej nigdy nie będzie z nich mistrzów świata. Szkoda, bo za młodu się zapowiadali ciekawie.
Leon, 18.02.2006 10:48[!]
Toyota skonczyła sezon jako czwarty zespół ,a teraz jest zadowolona z postępów ,więc wypada im wierzyć i czekać na walkę o trzecie miejsce .Z testów na wolnym torze w Vallelundze wynika , że na nowej aerodynamice zyskali ok. 0,6 s., można przyjąć , że na szybkim będzie to 1 s., ale to nie wystarczy do zniwelowania
dwusekundowej straty do czowki .Duzo wyjasni sie po przyszlotygodnoowych testach w Barcelonie .
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca