F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 21 lutego 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Pierwszy dzień testów na torze Catalunya zakłóciły opady deszczu i będące ich następstwem obniżenie temperatury. W tej sytuacji większość okrążeń obecni pod Barceloną kierowcy przejechali przed południem, a najlepszy czas na suchym torze uzyskał kierowca Williamsa, Mark Webber.

Główna uwaga była jednak skupiona na zespole Super Aguri, który po raz pierwszy wziął dzisiaj udział we wspólnych testów. Nie obyło się oczywiście bez problemów technicznych i Takuma Sato zdołał zaliczyć zaledwie osiem okrążeń za kierownicą bolidu SA05, uzyskując najlepszy czas 1:30.244. Strata Japończyka do Webbera wyniosła ponad 12 sekund, ale oczywiście zespół Super Aguri nie myślał dzisiaj o czasach, a jedynie skupił się na sprawdzaniu wszystkich systemów.

„Priorytetem podczas dzisiejszych testów było sprawdzenie na torze systemów SA05 – wliczając w to elektronikę, hydraulikę i hamulce”, powiedział szef techniczny Super Aguri, Mark Preston. „Choć nasza niezawodność nie była dzisiaj zbyt dobra, to jednak właśnie po to się tutaj znaleźliśmy, aby rozwiązać ewentualne problemy. Podczas porannej sesji jazdę ograniczył niewielki problem z hydrauliką, który wkrótce usunęliśmy".

"Jednakże po południu na mokrym torze Taku wpadł w poślizg na najwolniejszym zakręcie, eksperymentując z nowym oprogramowaniem systemu kontroli trakcji. Bolid nie został uszkodzony. Po południu natrafiliśmy także na podobny problem jak podczas porannej sesji. Będziemy nad nim pracowali przez noc i liczymy na bardziej udany drugi dzień testów, kiedy to rozpoczniemy testy opon na wyścig w Bahrajnie”
.

Dla zespołu Williams pierwszy dzień testów na torze Catalunya także nie okazał się zbyt udany. Webber pomimo ustanowienia najlepszego czasu musiał rano zatrzymać się na torze ze względu na usterkę mechaniczną. Tymczasem jego partner, Nico Rosberg, z powodu awarii silnika Cosworth V8 przejechał zaledwie 16 okrążeń, swój najlepszy czas uzyskując po południu na mokrym torze (19 sekund straty do Webbera).

Odpowiednio na drugiej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya, przy czym strata tego ostatniego do Webbera wyniosła już ponad sekundę. Kolumbijczyk przejechał jednak zaledwie 22 okrążenia, zanim w jego bolidzie nastąpiła awaria skrzyni biegów. Obaj kierowcy łącznie przejechali niewiele ponad 80 okrążeń. Raikkonen testował dzisiaj głównie opony Michelin, zaliczając rano dwa dłuższe przejazdy.

Trzeci czas uzyskał kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, miesząc się poniżej jednej sekundy straty do Webbera. Holender był dzisiaj jedynym reprezentantem stajni z Milton Keynes i z racji trudnych warunków pogodowych skupił się głównie na testach wytrzymałościowych. W końcu jednak zespół stwierdził, że nie warto przeprowadzać testów na mokrym torze i ostateczny dorobek Doornbosa wyniósł 46 okrążeń. Jutro na torze Catalunya pojawią się główni kierowcy Red Bull Racing, David Coulthard i Christian Klien – obaj poprowadzą bolidy RB2 w pełnej specyfikacji na wyścig w Bahrajnie.

Ostatnim uczestnikiem wtorkowych testów pod Barceloną był kierowca MF1 Racing, Tiago Monteiro. Portugalczyk podobnie jak Raikkonen przejechał 59 okrążeń i w dodatku uzyskał bardzo dobry czas za kierownicą bolidu M16, tracąc niewiele ponad sekundę do Webbera (czwarta pozycja). Prognoza pogody na jutro nie przewiduje zdecydowanej poprawy warunków atmosferycznych.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane we wtorek na torze Catalunya
1.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:17,699   45 
2.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:17,790 +0,091 59 
3.Robert Doornbos RBR Ferrari RB2 V8 1:18,439 +0,740 46 
4.Tiago Monteiro MF1 Toyota M16 V8 1:18,717 +1,018 59 
5.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:18,875 +1,176 22 
6.Takuma Sato Super Aguri Honda SA05 V8 1:30,244 +12,545 
7.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8 1:37,188 +19,489 16 
Źródło: pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Hindus, 22.02.2006 00:28[!]
Mcluke jestes smieszny ferrari pod koniec chyba nie wiesz kto dzisiaj wykrecił najlepszy czas w Bahrainie , mieli najlepszy czas testów
dex, 22.02.2006 10:24[!]
W 59 kolek to juz prawie cale gp ?? a pokaz mi inny zespol z tych testow co zrobil z calego gp ?? wszyscy sie z czyms borykaja , kazdy ma jakies niedociagniecia , nie mozna tak na to patrzec bo nie wiadomo co dokonca testuja
W, 22.02.2006 11:45[!]
Żaden zespół nie przejechał 66 okrążeń.
Raikkonen zaliczył dwa dłuższe przejazdy i testował opony, czyli w zasadzie wytrzymałość.
Intencją mojej wypowiedzi było zwrócenie uwagi na mniejszą zawodność choć jednego McLarena.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca