F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Relacja z czwartego dnia drugiej tury testów w Bahrajnie (16:00)
Łukasz Godula, 2 marca 2014<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 4/4 - 02.03.2014, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Lewis HamiltonMercedes W051:33,278--69373,428
2. Valtteri BottasWilliams Mercedes FW361:33,9870,7090,709108584,496
3. Fernando AlonsoFerrari F14 T1:34,2801,0020,29374400,488
4. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM071:35,5772,2991,29774400,488
5. Jean-Eric VergneToro Rosso Renault STR91:35,7012,4230,12474400,488
6. Adrian SutilSauber Ferrari C331:36,4673,1890,76691492,492
7. Max ChiltonMarussia Ferrari MR031:36,8353,5570,36861330,132
8. Esteban GutierrezSauber Ferrari C331:37,3034,0250,46886465,432
9. Sebastian VettelRed Bull Renault RB101:37,7554,4770,45277416,724
10. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-291:38,1114,8330,35622119,064
11. Kamui KobayashiCaterham Renault CT051:38,3915,1130,280106573,672
12. Romain GrosjeanLotus Renault E221:39,5176,2391,12632173,184
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów




07:00 Witamy wszystkich podczas ostatniego dnia tegorocznych testów przedsezonowych. Dobiega końca trzecia tura jazd i można powiedzieć, że mamy już pewien obraz tego, jak każda z ekip przygotowała się do obecnego sezonu. Dzisiejszy dzień wprawdzie nie powinien szczególnie zmienić układu sił, jednak mimo wszystko interesujące będzie zobaczenie, jakie ostatnie wrażenie przed wyjazdem do Australii prezentuje każda ekipa.

Z pewnością zobaczymy dziś kilka symulacji wyścigowych, które przybliżą nam tempo poniektórych na długich przejazdach. Nie można też wykluczyć krótkich, szybkich przejazdów kwalifikacyjnych i być może pobicia wczorajszego czasu Massy.

Jak zwykle zapraszamy do dyskusji w komentarzach, jak i wspólnego śledzenia relacji. To już ostatni dzwonek przed Melbourne!

08:00 Początek sesji tradycyjnie został zdominowany przez pokonywanie okrążeń instalacyjnych. Jednak kierowcy bardzo szybko zdecydowali się na kolejne przejazdy i pierwszy z czasem okrążenia meldował się Hulkenberg z wynikiem 1:38.560.

O 7:45 już dziewięciu kierowców legitymowało się czasem okrążenia, a wśród nich był nawet Vettel, który wczoraj nie zdołał przejechać nawet okrążenia. Tempo nadał Bottas z czasem 1:36.592. Jeśli chodzi o plany na dziś, Marussia poinformowała iż chce się skupić na dłuższych przejazdach, pracy nad hamulcami, ale również symulacją kwalifikacji. Miejmy nadzieję, ze nie dopadną ich kłopoty z niezawodnością.

O dziwo na torze długo nie pojawiał się Hamilton, który póki co nie wyjechał nawet na okrążenia instalacyjne. Za to najbardziej pracowity był Sutil, który jako pierwszy przejechał ponad 10 kółek. Podobnie Kamui Kobayashi, dzięki czemu Caterham rozpoczyna kolejny dzień z niezłym przebiegiem.

09:00 Po chwili ciszy na torze ponownie pojawił się Vettel, który nieco poprawił swój czas, ale skupiał się na sprawdzaniu aerodynamiki. Na bolidzie Niemca widoczne były ogromne obszary zamalowane farbą do badania przepływu powietrza. Do Vettela dołączył po chwili Vergne, jak i również Grosjean, który dzięki temu umieścił Lotusa na tablicy z wynikami.

Mercedes tymczasem poinformował, iż napotkał problem ze skrzynią biegów i próbuje się z nim uporać. O 8:30 z garażu wyjechał Alonso i po krótkim przejeździe wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:35.509. Williams poinformował, iż Bottas będzie wykonywał podobny program do wczorajszego Massy, więc możemy się spodziewać szybkiego przejazdu dopiero pod koniec dnia. Sutil w międzyczasie symulował kwalifikacje i sukcesywnie poprawiał swój czas.

Jak na razie mimo sporej ilości przejechanych okrążeń, nie mieliśmy ani jednej czerwonej flagi. Póki co najbardziej aktywnym kierowcą był Sutil, który wczoraj pauzował z powodu usterki bolidu.

10:00 Z garażu ponownie wyjechał Button, a wraz z nim Alonso. Po chwili dołączył do tej dwójki Bottas. Toro Rosso poprawiło swój czas do poziomu 1:35.701, a w tym czasie kolejne okrążenia przejeżdżał Sutil i Kobayashi. Niemiec bardzo poważnie wziął się do odrabiania wczorajszych strat i miał na swoim koncie już 50 kółek, jednak po południu Sauber powędruje w ręce Gutierreza.

Lotus potwierdził zaktualizowanie oprogramowania w swoim bolidzie i Grosjean ponownie zaprezentował się wszystkim na trasie. Kolejnym liderem w tabeli był ponownie Bottas, który zszedł poniżej granicy 1:35 i meldował się z wynikiem 1:34.797.

Z ambitnych planów Marussi raczej póki co nic nie będzie, gdyż Chilton większość czasu spędzał w garażu. Lotus zaś nieco się poprawił i wskoczył na ósmą pozycję. Merecedes w dalszym ciągu walczył z awarią skrzyni biegów.

Poprawki w aerodynamice Red Bulla

11:00 Tuż po 10 nad torem pierwszy raz pojawiły się dzisiaj czerwone flagi. Sprawcą zatrzymania sesji był Sebastian Vettel. W ruch poszły gaśnice, gdyż ponownie z tyłu bolidy wydobywał się dym. RB10 wrócił do garażu i o 9:16 ponownie pojawiły się zielone flagi. Na torze od razu pojawili się Vergne, Sutil, Bottas i Hulkenberg.

Bottas wykonał kilka próbnych startów, tymczasem imponujący dystans przejechał Sutil, który do przerwy obiadowej chciał zakończyć symulację wyścigu. Najprawdopodobniej mu się to uda i ciekawe będzie ile okrążeń po południu dołoży Gutierrez. Niewiele kółek za to przejechał Button, co wygląda na kolejny problem McLarena. O dziwo stajni z Woking idzie coraz gorzej wraz z upływającymi dniami testowymi.

Wraz z Sutilem podróżowali Bottas, Kobayashi i Hulkenberg. Williams tradycyjnie już osiągał dobre czasy. Dodatkowo z garażu w końcu wyjechał Hamilton, co prawdopodobnie zwiastowało uporanie się z usterką. Anglik wskoczył do tabeli czasowej z wynikiem 1:38.650, tymczasem nad torem pojawiła się druga dzisiaj czerwona flaga. Sprawcą zdarzenia był Grosjean, który wczoraj przyznał, iż Lotus nie będzie gotowy na wyścig w Australii. Tak też rozpoczęła się 30 minutowa przerwa obiadowa na torze Sakhir.

Bottas w pitlane

12:00 Po wznowieniu sesji nie mieliśmy zbyt ochoczego szturmu na tor, jednak pojawił się na nim Hamilton, który dopiero rozpoczyna przygodę z dzisiejszymi jazdami. Niestety już po kilku minutach dołączył do niego Button, który spowodował kolejną czerwoną flagę.

Podczas gdy laweta ściągała MP4-29 do boksów, Force India poinformowało, iż ma dzisiaj w planach długie przejazdy, a dziennikarze w padoku zauważyli Vettela w cywilnych ubraniach, co może zwiastować nieprędki wyjazd Red Bulla na tor, o ile w ogóle uda się naprawić dzisiaj RB10. Tuż przed 12 akcja na torze wróciła do normy.

13:00 Dzięki okrążeniu pokonanym w tempie 1:40,8s Gutierrez przesunął się na jedenaste miejsce, wyprzedzając w tabeli Maxa Chiltona. Nieco później Meksykanin wskoczył na ósmą pozycję, tracąc trzy i pół sekundy do najlepszego osiągnięcia Bottasa. Dziesięć minut po dwunastej czasu polskiego, Hamilton awansował do czołowej szóstki. W międzyczasie ekipa Force India zapowiedziała rozpoczęcie serii dłuższych przejazdów.

O 12:35 nad torem po raz kolejny wywieszono czerwone flagi. Winnym okazał się Grosjean i jego Lotus E22. Po piętnastu minutach zajęcia wznowiono. Dziesięć minut przed godziną trzynastą na Twitterze Marussi pojawił się wpis sugerujący koniec prac nad bolidem Chiltona. Według dziennikarzy Autosportu, Williams założył do bolidu Bottasa supermiękką mieszankę – w kolejnej godzinie możemy spodziewać się więc kolejnego, szybkiego przejazdu Fina. Krótko przed trzynastą, Gutierrez odnotował kolejną poprawę, wspinając się na siódme miejsce i legitymując się czasem 1:37,7s.

14:00 Prócz Bottasa, na oponach supermiękkich na torze pojawili się również Gutierrez i Hulkenberg. Gutierrez urwał kolejne dziesiętne sekundy ze swego czasu, schodząc do poziomu 1:37,3s. Lotus poinformował, że winne zatrzymania bolidu E22 Grosjeana było pojawienie się w nim płomieni. O 12:20 garaż Marussi opuścił w końcu Max Chilton, który do tego czasu zdołał pokonać zaledwie dziesięć okrążeń.

Z kolei Vettel otrzymał kolejną szansę powiększenia swojego bagażu doświadczeń z RB10, jednak jego tempo mocno odstawało od czołówki – oscylowało w granicach 1:45s. Dwadzieścia minut przed czternastą Niemiec zameldował się w alei serwisowej z 64 okrążeniami na koncie. O 12:57 Hulkenberg zatrzymał się na wyjeździe z trzeciego zakrętu powodując wywieszenie czerwonych flag.

15:00 Dwie minuty po wznowieniu sesji, o 13:10, Fernando Alonso zatrzymał się w okolicach przeciwległej prostej. Zajęcia ponownie zostały wstrzymane wywieszeniem czerwonych flag. Kierowcy wrócili do jazdy krótko po 13:20. W tym czasie Lotus zorganizował briefing prasowy dotyczący kolejnej awarii silnika Renault w bolidzie Lotusa. Gdy dziennikarze zapytali Romaina Grosjeana o to, czy widzi jakiekolwiek szanse na ukończenie wyścigu w Melbourne, Francuz odpar: „Optymizm!?”.

Dwadzieścia minut przed piętnastą, Kobayashi poprawił w końcu swój najlepszy rezultat na 1:38,3s, jednak nie dało mu to awansu w tabeli – ciągle zajmował dziewiątą lokatę przed Grosjeanem, Vettelem oraz Chiltonem. Ponadto wiadomo, że dzisiejsze testy zostaną wydłużone o 25 minut, wszystko z uwagi na mnogość czerwonych flag. Po szybkim powrocie na tor Alonso urwał kolejne setne sekundy, choć nie zszedł poniżej bariery 1:35s. Zupełnie inaczej szło Bottasowi: kierowca Williamsa uzyskał rekordy we wszystkich sektorach i wykręcił kółko poniżej 1:34s. Na godzinę przed końcem sesji, Hamilton poprawił swój osobisty rekord i przesunął się na drugie miejsce.

Chwilę przed piętnastą sesja została wstrzymana po raz szósty. Krotko po tym, jak Alonso powrócił na pozycję wicelidera tabeli, Bottas zatrzymał swój samochód na prostej startowej i szybko powrócił do alei serwisowej. Przerwa nie powinna potrwać zbyt długo.

15:50 Kilka minut po godzinie piętnastej Caterham poinformował o przedwczesnym zakończeniu swoich zajęć z powodu awarii sprzędła. Stajnia miała jeszcze w planach wykonanie kilku szybszych przejazdów. Ostatnie chwile przedsezonowych zajęć straciła także ekipa Force India, zmagająca się z problemami z jednostką napędową. Podobny pech dotknął również McLarena. Z kolei Hamilton objął prowadzenie w tabeli z najlepszym czasem dnia, wyprzedzając o dwie setne sekundy Bottasa.

Po zmianie ogumienia kierowca Mercedesa wykręcił kółko aż o siedem dziesiętnych sekundy szybsze od Brazylijczyka. Poprawę zaliczył także Alonso, jednak w jego przypadku była ona nie znaczna i nie przełożyła się na miejsce w klasyfikacji sesji. O 15:38, Esteban Gutierrez zatrzymał swojego Saubera C33 w ósmym zakręcie. Nie z powodu usterki, ale testu systemu paliwowego, co w praktyce oznacza jazdę do wyczerpania się benzyny w zbiorniku samochodu.

Okres czerwonej flagi dobiegł końca sześć minut później, a garaże niemal natychmiast opuścili Hamilton, Vettel oraz Chilton. Podczas gdy Brytyjczyk z Marussi odnotował czas dający mu siódme miejsce, mistrz świata z 2008 roku jechał tempem 1:47. Z kolei reprezentant Red Bulla dołączył do Alonso w wykonywaniu na przemian okrążeń zjazdowych i wyjazdowych, po których uzyskał czasy przenoszące go najpierw z ostatniego na dziewiąte, a później ósme miejsce. Tym (optymistycznym?) akcentem, dobiegły końca testy przed sezonem 2014.

16:00 Dziękujemy za wspólne śledzenie przygotowań do nowego sezonu, które jak zwykle rozwiały kilka obaw, ale zaszczepiły kilka wątpliwości, które na pewno rozwiąże pierwszy wyścig w Australii. Ten już dokładnie za dwa tygodnie. Mamy gorącą nadzieję, że weekend w Melbourne spędzicie razem z Wyprzedź Mnie!

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Tomski, 02.03.2014 14:44[!]
@ChrisDeFirenze Tak
tifosi, 02.03.2014 14:58[!]
@ari2k5

Zgadzam się, tylko mam pewne obawy.
Gdyby dało się poprawić chłodzenie w tej specyfikacji RB10 to myślę, że już by się nie przegrzewał w Bahrajnie.
A jeżeli prawdą byłyby informacje o złym umiejscowieni baterii to może być potrzebny RB10 w specyfikacji B.
Może na GP Hiszpanii.
Tak czy inaczej ciężki będą mieli początek sezonu.

PS Opcja Williams F1 Team i Felipe Massa MŚ 2014 też mi się podoba (nawet kosztem Infiniti Red Bull Racing i Vettela).
MairJ23, 02.03.2014 15:17[!]
@kustosz sorki nie moglem sie powstrzymac... :)
kustosz, 02.03.2014 15:23[!]
luz :) a wiadomo juz jaka stacja telewizyjna bedzie transmitowac sezon 2014? :>
MairJ23, 02.03.2014 15:24[!]
Czarne chmury nad Melbourne. Ilu zawodnikow nie zobaczy Checkers Flag?
tifosi, 02.03.2014 15:32[!]
@kustosz

Na godzinę 15:30 żadna:(.
mich909090, 02.03.2014 15:34[!]
Hamilton 1:33:278 i na kolejnym okrążeniu rekord w 1 sek, ale zwolnił. Merc ma jeszcze zapas!
I kolejne 1:33:8 więc nie był to wyjazd na oparach.
ari2k5, 02.03.2014 15:56[!]
@tifosi mimo, że kibicuję Vettelowi od Węgier 2007 to uważam, że Massie należy się tytuł żeby zamknąć usta niektórym tutaj :)
tifosi, 02.03.2014 15:59[!]
@ari2k5

100% racji!:).
gucio5156, 02.03.2014 16:01[!]
@kustosz sprawdzałem program tv polsatu i polsatu sport extra i nie ma ani treningow ani samego wyscigu przewidzianego do transmisji.
kars, 02.03.2014 16:53[!]
Jeszcze żadna polska tv nie ma kontraktu/pozwolenia na transmisję F1, ponoć trwają negocjacje, ale czy dojdą do porozumienia to nie wiadomo...
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca