F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Paul Ricard
Marek Roczniak, 7 kwietnia 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Piątek był trzecim i zarazem ostatnim dniem testów w tym tygodniu na torze Paul Ricard. Testy na południu Francji zakończyły się w bardzo pozytywny sposób dla Toyoty, jako że najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał dzisiaj Ricardo Zonta. W dodatku czas 1:14.157 okazał się najlepszym rezultatem z całego tygodnia, tak więc japońska stajnia może być zadowolona z dokonanych postępów. Szczęśnie nie sprzyjało jednak nadal drugiemu kierowcy testowemu Toyoty, Olivierowi Panisowi, który w piątek ze względu na uszkodzenie przedniego skrzydła musiał zadowolić się przejechaniem 60 okrążeń z czasem gorszym o ponad dwie i pół sekundy od swojego partnera. Zespół pracował w tym tygodniu nad aerodynamiką i ustawieniami bolidu TF106, a także sprawdzał różne konstrukcje opon Bridgestone w ramach przygotowań do wyścigu na torze Imola. Od 12 kwietnia japońska stajnia wraz z innymi zespołami będzie przeprowadzała testy pod Barceloną.

Drugi czas uzyskał kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, tracąc do Zonty mniej niż 0.2 sekundy, przy czym Włoch przez większą część znajdował się na czele nieoficjalnej klasyfikacji, a dopiero pod koniec sesji lepszy rezultat zdołał uzyskać kierowca testowy Toyoty. Na pocieszenie Fisichella okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w piątek – w istocie sympatyczny Włoch musiał dzisiaj ponownie pracować za dwóch, gdyż zespół nie zdołał jednak naprawić drugiego bolidu R26, który wczoraj uległ uszkodzeniu po najechaniu na krawężnik. W tej sytuacji Heikki Kovalainen nie pokazał się w ogóle na torze, a tymczasem Fisichella w samotności dokończył testy opon Michelin przeznaczone do użycia w pierwszych europejskich wyścigach sezonu 2006. W przyszłym tygodniu w testach obok Fisichelli uczestniczył będzie aktualny mistrz świata, Fernando Alonso.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Pedro de la Rosa (+0.4s) i Gary Paffett (+0.7s), łącznie przejeżdżając ponad 280 okrążeń. Podobnie jak w poprzednie dwa dni, w piątek de la Rosa skupił się na pracy nad przednim zawieszeniem, amortyzatorami i ustawieniami bolidu MP4-21, a także testował opony Michelin na Grand Prix San Marino. W tym tygodniu Hiszpan przejechał na jednym silniku V8 ponad 1400 kilometrów, przekraczając dystans pokonywany na ogół w trakcie dwóch całych weekendów Grand Prix. Tymczasem Paffett ponownie zajął się w piątek ogólnym programem rozwojowym opon za kierownicą przejściowej wersji MP4-20 z ograniczonym silnikiem V10. Kolejne testy McLaren będzie przeprowadzał na torze Catalunya w przyszłym tygodniu, a oprócz de la Rosy wezmą w ich udział Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Paul Ricard byli reprezentanci zespołu Sauber, kierowca testowy Robert Kubica i Nick Heidfeld, który w piątek zastąpił drugiego głównego kierowcę stajni z Hinwil, Jacquesa Villeneuve'a. Obaj kierowcy uplasowali się kolejno na piątej i szóstej pozycji, przy czym tylko Robert zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Zonty, natomiast zdobywca pięciu punktów w ostatnim wyścigu, Heidfeld, musiał zadowolić się stratą ponad półtorej sekundy do najszybszego kierowcy. Niemiec pracował rano nad ustawieniami bolidu F1.06 i dokonał weryfikacji nowych części aerodynamicznych, a także sprawdzał różne materiały do produkcji hamulców. Po południu skupił się z kolei na testach opon Michelin, jednak jego aktywność ograniczyła awaria hydrauliki. Problemy ominęły tymczasem naszego kierowcę, który sprawdzał różne ustawienia bolidu i pracował nad dostrajaniem systemów elektronicznych. Ponadto Polak zakończył rozległe testy opon. W przyszłym tygodniu ekipa testowa BMW przeniesie się do Hiszpanii.

Pogoda
Temperatura powietrza: dochodząca do 17,6°C
Temperatura toru: dochodząca do 31°C
Słonecznie

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w piątek na torze Paul Ricard (wersja 3E-SC - 3,818 km)
1.Ricardo Zonta Toyota TF106 V8 1:04,157   156 
2.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:04,258 +0,101 160 
3.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:04,591 +0,434 120 
4.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-20B V10 1:04,899 +0,742 163 
5.Robert Kubica BMW Sauber F1.06 V8 1:04,944 +0,787 107 
6.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:05,673 +1,516 92 
7.Olivier Panis Toyota TF106 V8 1:06,741 +2,584 60 
Źródło: Motorsport.com, ITV-F1.com, RenaultF1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 07.04.2006 19:14[!]
No nieźle. Gascoyne odszedł - Toyota zabłysła. :-)
Wrażenie po tych testach - Reanult i McLaren przed pozostałymi zespołami.
Pussik, 07.04.2006 19:20[!]
Gdyby wyciągnąć średnią dla Toyoty z czasów Zonty i Panisa , mniej więcej tak wyglądałyby siły zespołów w tej chwili. :]
Leon, 07.04.2006 19:21[!]
Toyota " z poślizgiem ", ale może wróci do walki .
slaweksz, 09.04.2006 10:24[!]
Brawo Robert
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca