F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 13 kwietnia 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W czwartek najszybszym kierowcą na torze Catalunya okazał się Jarno Trulli, uzyskując minimalnie lepszy (o 0.01 sekundy) czas od aktualnego mistrza świata, Fernando Alonso. Kierowca Toyoty rezultat ten uzyskał jednak dopiero pod koniec sesji, natomiast przez większą część dnia w posiadaniu najlepszego czasu był właśnie Alonso. Dzisiaj po torze jeździli tylko i wyłącznie główni kierowcy – za kierownicą żadnego z 18 obecnych bolidów nie pojawił się kierowca testowy. Czwartkowe testy przypominały więc bardziej treningi w weekend Grand Prix, tyle że trwające aż dziewięć godzin! Co ciekawe dzisiejszym testom przyglądało się aż 10 tysięcy kibiców, co stanowi swoisty rekord.

Po przedłużonym pobycie w Australii ze względu na infekcję ucha, Trulli powrócił dzisiaj za kierownicę Toyoty TF106 i z satysfakcją stwierdził, że ostatnie zmiany dokonane w tegorocznym bolidzie dopasowały go do jego stylu jazdy, czego rezultatem było uzyskanie najlepszego czasu dnia. Włoch skupił się głównie na pracy nad ustawieniami auta i na testowaniu opon Bridgestone, co zresztą należało również do obowiązków Ralfa Schumachera, przy czym Niemiec uplasował się na 12 pozycji, tracąc blisko sekundę do swojego partnera. Jedynym zmartwieniem japońskiej stajni były dzisiaj problemy techniczne z bolidem Trullego przed południem, jednak dosyć szybko udało się je rozwiązać.

Do Fernando Alonso dołączył dzisiaj drugi główny kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, uczestnicząc wraz z Hiszpanem w drugim dniu przygotowań do najbliższych wyścigów, a w szczególności Grand Prix Hiszpanii, która odbędzie na tym samym torze za niespełna pięć tygodni. Włoch uzyskał szósty czas, tracąc do swojego partnera niewiele ponad pół sekundy. Francuska stajnia kontynuowała zapoczątkowane wczoraj testy opon Michelin i na pracę nad doskonaleniem ustawień bolidu R26, przy okazji przeprowadzając dalsze testy nowej specyfikacji B silnika RS26 V8, która jak dotąd spisuje się zgodnie z oczekiwaniami.

Odpowiednio na 3 i 15 pozycji uplasowali się kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Felipe Massa. Schumacher przejął wczorajsze obowiązki swojego partnera, koncentrując się na programie rozwojowym nowych komponentów i nowych rozwiązań aerodynamicznych, przy okazji pracując także nad znalezieniem optymalnych ustawień bolidu 248 F1. Niemiec uzyskał bardzo dobry czas, tracąc do najszybszej dwój niespełna 0.2 sekundy, chociaż raz doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi, po tym jak w jego bolidzie nastąpiła awaria silnika. Tymczasem Massa poprowadził dzisiaj drugi bolid 248 F1 w starszej konfiguracji, kontynuując zapoczątkowane we wtorek przez kierowcę testowego włoskiej stajni, Marca Gene, testy wytrzymałościowe i pracę nad programem rozwojowym opon Bridgestone. Strata Brazylijczyka do najszybszego kierowcy wyniosła nieco ponad sekundę.

Kimi Raikkonen po niezbyt pracowitym pierwszym dniu testów na torze Catalunya, co było następstwem zbyt późnego dostarczenia na tor jego bolidu, w czwartek do pracy mógł już przystąpić od samego rana. W sumie Fin przejechał dzisiaj 93 okrążenia i to pomimo aż dziewięciokrotnego przerywania dzisiejszych testów z powodu różnych incydentów na torze, plasując się na koniec na czwartej pozycji ze stratą niespełna 0.4 sekundy do Trullego i Alonso. Jeszcze więcej okrążeń przejechał dzisiaj drugi kierowca McLarena, Juan Pablo Montoya, przy czym Kolumbijczyk uplasował się dopiero na 14 pozycji, tracąc do swojego partnera ponad pół sekundy. Obaj kierowcy pracowali nad ustawieniami bolidu MP4-21, a także testowali opony Michelin przeznaczone do użycia w Grand Prix Hiszpanii.

Piąty czas uzyskał kierowca zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld, tracąc do Trullego mniej niż pół sekundy. Niemiec rano przeprowadził krótkie testy aerodynamiczne, a po południu pracował nad ustawieniami auta i sprawdzał opony Michelin. Podobne obowiązki miał także Jacques Villeneuve, który przejął w czwartek drugi bolid F1.06 od kierowcy testowego stajni z Hinwil. Kanadyjczyk przejechał o 30 okrążeń więcej od swojego partnera, ale jednocześnie okazał się od niego wolniejszy o ponad pół sekundy, kończąc dzisiejsze testy na 13 pozycji. Dla Heidfelda czwartek był ostatnim dniem testów w tym tygodniu – jutro jego bolid przejmie Robert Kubica.

Odpowiednio na 7 i 16 pozycji uplasowali się kierowcy Williamsa, Nico Rosberg (+0.6s) i Mark Webber (+1.4s), łącznie przejeżdżając 190 okrążeń. Obaj kierowcy na początku sesji ćwiczyli starty, a także sprawdzali wewnętrzne mechaniczne części bolidu FW28 pod kątem niezawodności. Ponadto Rosberg przeprowadzał testy porównawcze nowych komponentów zawieszenia, natomiast Webber pracował nad oprogramowaniem i układem przeniesienia napędu. Po południu obaj kierowcy testowali z kolei opony Bridgestone przeznaczone na tor Imola. W piątek Rosberga zastąpi główny kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz.

Zdecydowanie najbardziej pracowitymi uczestnikami dzisiejszych testów pod Barceloną byli kierowcy Hondy, Jenson Button (P8, +0.7s) i Rubens Barrichello (P11, +0.8s). Obaj kierowcy łącznie przejechali 283 okrążenia, czyli ponad 1300 kilometrów, a rozdzieliła ich niespełna 0.1 sekundy różnicy. Button przejął dzisiaj jeden z bolidów RA106 od kierowcy testowego stajni z Brackley, Anthony'ego Davidsona i początek dnia przeznaczył na znalezienie dobrego balansu, a następnie rozpoczął testy aerodynamiczne, przy okazji kontynuując pracę nad ustawieniami auta. Tymczasem Barrichello obok pracy nad aerodynamiką i ustawieniami auta, testował także opony Michelin.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Red Bull Racing, Christian Klien i David Coulthard, łącznie przejeżdżając ponad 200 okrążeń. Stajnia z Milton Keynes zakończyła dzisiaj – jak określił je główny inżynier ds. testów, Ian Morgan, najbardziej udane jak dotąd testy z użyciem bolidu RB2. Pomimo problemów we wtorek, obaj kierowcy w pozostałe dwa dni zdołali przejechać sporo okrążeń, przeprowadzając wszystkie zaplanowane na ten tydzień zadania. Złożyły się na nie testy opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Hiszpanii i praca nad doskonaleniem ustawień auta, a także sprawdzanie nowych części aerodynamicznych na Grand Prix San Marino. Kolejne testy zespół przeprowadzał będzie w ostatnim tygodniu kwietnia na torze Silverstone.

Na ostatnich miejscach ponownie uplasowali się kierowcy z zespołów Toro Rosso i Super Aguri. Scott Speed (+2.0s) przejął dzisiaj bolid STR01 od swojego partnera, Vitantonio Liuzziego i kontynuował pracę nad ustawieniami auta w ramach przygotowań włoskiej stajni do domowego wyścigu na położonym bardzo blisko głównej siedziby Toro Rosso torze Imola. Amerykanin skupił się zwłaszcza na testowaniu różnych ustawień amortyzatorów, które odgrywają ważną rolę przy pokonywaniu krawężników na torze Imola. Dla Toro Rosso był to już ostatni dzień testów w tym tygodniu. Tymczasem zespół Super Aguri ponownie reprezentował dzisiaj Takuma Sato (+5.3s), przy czym Japończyk ze względu na problemy z hydrauliką przejechał zaledwie 22 okrążenia. W tej sytuacji Sato będzie musiał jutro dokończyć zaplanowane na czwartek testy opon Bridgestone, zanim przekaże bolid SA05 w ręce drugiego kierowcy japońskiej stajni, Yuji Ide.

Pogoda
Temperatura powietrza: 10-20°C
Temperatura toru: 15-35°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya (4,627 km)
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:14,522   81 
2.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:14,532 +0,010 106 
3.Michael Schumacher Ferrari 248 F1 V8 1:14,711 +0,189 94 
4.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:14,899 +0,377 93 
5.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:14,940 +0,418 66 
6.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:15,105 +0,583 112 
7.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8 1:15,209 +0,687 82 
8.Jenson Button Honda RA106 V8 1:15,292 +0,770 150 
9.Christian Klien RBR Ferrari RB2 V8 1:15,299 +0,777 101 
10.David Coulthard RBR Ferrari RB2 V8 1:15,347 +0,825 101 
11.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:15,388 +0,866 133 
12.Ralf Schumacher Toyota TF106 V8 1:15,410 +0,888 73 
13.Jacques Villeneuve BMW Sauber F1.06 V8 1:15,547 +1,025 97 
14.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:15,686 +1,164 103 
15.Felipe Massa Ferrari 248 F1 V8 1:15,727 +1,205 86 
16.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:16,019 +1,497 108 
17.Scott Speed STR Cosworth STR01 V10 1:16,599 +2,077 102 
18.Takuma Sato Super Aguri Honda SA05 V8 1:19,826 +5,304 22 
Źródło: Circuit de Catalunya, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Leon, 13.04.2006 18:19[!]
Bardzo interesujące wyniki dzisiejszych testów ,przdewszystkim cieszy powrót Toyoty , mam nadzieję ,
że na dłuższy czas .
deZZember, 13.04.2006 18:30[!]
Trulli -mistrz jednego okrążenia? Kto wie, czy miał stałą formę, czy znowu "jednookrążeniowy" wybryk? I czemu Webber tak słabo :/
marcjan86, 13.04.2006 18:31[!]
kurcze Taku napewno miał jakieś kłopoty, bo gdyby nie one to maiłby najlepszy czas.
Kimuś, 13.04.2006 18:46[!]
Truli to pod koniec dopiero taki czas wykręcił, a przez większość dnia mieścił się w dolnej części stawki, więc to albo jednorazowy wybryk, albo bolid tak ustawili żeby zobaczyć ile potrafi.
W, 13.04.2006 18:56[!]
Ciasno. Najrówniej Renault.
Dzisiejszy dzień potwierdza, że nic nie wiadomo i Imola może przynieść wiele niespodzianek.
Bart, 13.04.2006 19:47[!]
Czyli jednak 248 F1 w rękach Schumiego to nie taki złom:D Ciasno w czołówce i bardzo dobrze, że tak się dzieje. Tylko czy JPM, Massa, Ralfik testowali coś innego, czy tak odbiegają poziomem od swoich partnerów? No i Bridgestone wygrał z Michelinem:D
lubek888, 13.04.2006 20:03[!]
z utensknieniem czekam juz na gp san marino nie moge sie juz doczekac czieszy mnie ze toyota nie spoczela na laurach australijskiego gp na dzisiejszych testach cos slabo williamsy ale za to bardzo dobrze wspomniana TOYOTA I FERRARI (szumi) bo massa cos nie bardzo ale podobno jezdzil na pelnym baku paliwa no i rowniez dobrze BMW
Thunder Bolt, 13.04.2006 22:25[!]
mam nadzieje ze Scuderia powróci do formy jaką reprezentowala w 2004 roku
Pussik, 14.04.2006 00:30[!]
Szu jednak sporo wykręcił kółek.

W ostatnich 2-3 godzinach widze, że heidfeld, Szu i Trulli porobili hot lapy.
lubek888, 14.04.2006 11:26[!]
do tego musimy sie chyba przyzwyczjac Pussik
McLuke, 14.04.2006 11:29[!]
no całkiem niezłe wyniki ale było bardzo ciasno...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca