F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Raikkonen kończy testy w Jerez na czele tabeli
Paweł Zając, 4 lutego 2015<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Kimi Raikkonen dał kibicom Ferrari kolejny powód do radości, po tym jak zakończył ostatni dzień testów w Jerez na czele tabeli z czasami.

Dzisiejsze jazdy znów rozpoczęły się na przesychającym torze, więc zawodnicy zaczęli od słabych wyników, które stopniowo poprawiali w ciągu dnia.

Fin wykręcił swoje najlepsze okrążenie około 14:30 i później nikt już nie zdołał pojechać szybciej niż 1:20,841. Cała reszta miała zresztą spory dystans do kierowcy Ferrari, gdyż drugi Marcus Ericsson stracił ponad 1,2 sekundy do Raikkonena.

Czołową trójkę uzupełnił Lewis Hamilton, który również był dziś najbardziej pracowitym kierowcą mając na koncie 116 okrążeń. Warto również dodać, że dziś wiele zespołów uniknęło problemów i także Ferrari oraz Sauber były w stanie zaliczyć ponad 100 okrążeń, a czwartemu Maxowi Verstappenowi niewiele do tej granicy zabrakło.

Piąta lokata przypadła Felipe Massie, który miał już przeszło 2 sekundy straty do swojego byłego kolegi zespołowego, przed Grosjeanem, Kwiatem i Buttonem. Jazda dwóch ostatnich została dziś mocno skrócona przez problemy kolejno z systemami odzyskiwania energii oraz ciśnienia oleju.

Podczas ostatniego dnia testów nad torem aż czterokrotnie powiewała czerwona flaga. Najpierw z samego rana Kwiat zatrzymał swój bolid na torze, później Hamilton stracił kontrolę w jednym z zakrętów. Kolejne dwie flagi pojawiły się pod koniec jedna po drugiej – najpierw na torze znalazły się jakieś odłamki, a zaraz po wznowieniu Ericsson zatrzymał auto pomiędzy zakrętami 9 i 10.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 4/4 - 04.02.2015, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:20,841--105464,940
2. Marcus EricssonSauber Ferrari C341:22,0191,1781,178112495,936
3. Lewis HamiltonMercedes W061:22,1721,3310,153116513,648
4. Max VerstappenToro Rosso Renault STR101:22,5531,7120,38197429,516
5. Felipe MassaWilliams Mercedes FW371:23,1162,2750,56373323,244
6. Romain GrosjeanLotus Mercedes E231:23,8022,9610,68653234,684
7. Daniił KwiatRed Bull Renault RB111:24,1643,3230,36263278,964
8. Jenson ButtonMcLaren Honda MP4-301:27,6606,8193,49633146,124
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rydz14_09, 04.02.2015 17:14[!]
Wiadomo że testy to testy, ale wygląda na to że McLaren jest w sporych tarapatach, a Ferrari odrobiło pracę domową. Red Bull też nie zachwyca i nie chodzi mi o tempo ale o awaryjność nowej maszyny. Mam nadzieję że czeka nas ciekawy sezon.
stanislaw11, 04.02.2015 18:05[!]
Testy testami, ale Ferrari całkiem nieźle poprawiło silnik, bo przez wszystkie 4 dni, TOP 2 było zajęte dla bolidów z włoskim silnikiem.
LH44fan, 04.02.2015 19:39[!]
Cytat :
Wiadomo że testy to testy, ale wygląda na to że McLaren jest w sporych tarapatach, a Ferrari odrobiło pracę domową.

Właśnie dzisiaj było bardzo dobrze w porównaniu do pierwszych trzech dni. Strata tylko 3,5 s nie jest duża patrząc, że tracili kilkanaście sekund. Nadal mało kółek przejeżdżają, ale jest progres.
cobra, 04.02.2015 19:49[!]
To, że McL będzie w tarapatach to było wiadomo od day1... odpowiedź na pytanie w jak dużych poznamy dopiero w Australii.

Swoją drogą fajnie gdyby sprawdził się nierealny scenariusz, że Mercedes nie jeździ z pedałem gazu wciśniętym do połowy. ;)
LH44fan, 04.02.2015 19:56[!]
Cytat :
Cystans spory dała reszta miała zresztą spory dystans do kierowcy Ferrari

Redaktorze, czy wszystko z Panem w porządku?
Ambrozya, 04.02.2015 20:08[!]
Cytat LH44fan :
Redaktorze, czy wszystko z Panem w porządku?

Pierwsze zdanie w ostatnim akapicie także do poprawki.
Ja wiem, że to nie jest zawodowy portal no ale jednak...
Masio, 04.02.2015 20:26[!]
Rzadki widok, w pierwszej dwójce kierowcy reprezentujący dwa różne kraje skandynawskie. Wiem, że nie ma się jeszcze czym podniecać, w końcu to tylko testy.
badyl, 04.02.2015 20:59[!]
Cytat Masio :
dwa różne kraje skandynawskie

Basshuntersw poprawił, ale dla ścisłości, Finlandia nie jest krajem skandynawskim (i kontynuując edukacyjną część fiński i finlandzki to nie to samo, a ten drugi wyraz jest jak najbardziej poprawny).

Co do testów: mnie najbardziej interesuje McL, moje odczucie jest takie, pierwsze koty za płoty, dwa pierwsze dni ciężko komentować, za to w dwóch kolejnych widać postępy. Teraz pora na powrót do fabryki i eliminację wszystkiego co udało się wykryć jako słabości. Oczekuję, że na następnych testach ilość przejechanych kilometrów będzie już fundamentalnie większa.
Reszty nie oceniam, jeszcze nie pora, wiadomo, że Mercedes, czy Red Bull rzadko pokazują pełen potencjał poza kwalami, czy wyścigami, za to Ferrari lubi nawet w treningach pokazać więcej z potencjału, więc na razie nie wiem ile kto pokazał, a ile chował.
Co do Hondy, jak bardzo się angażują w wyścigi to pokazali wczoraj na testach MotoGP - przywieźli 4 motocykle do testowania dla Marqueza, 3 dla Pedrosy i 3 dla teamu testowego. Szok!
adamo342, 04.02.2015 22:27[!]
Mclaren niestety wygląda bardzo kiepsko a Ferrari bardzo świetnie.Alonso jednak strzelił sobie w kolano.Zmiana silnika pogrąża Mclarena żal mi bardzo,że pewnie będę oglądał dwóch mistrzów świata
w ogonie.Alonso jest świetnym kierowcą ale nawet on nic nie zdziała.
maciec010481, 04.02.2015 22:56[!]
pierwsze 4 dni testów w zeszłym roku RED BULL tylko 21 okrążeń
najlepszy czas tych 4 dni K. Magnussen w McLaren
nawet pierwsze ze 2 GP nie będzie oddawać układu sił w całej stawce na resztę sezonu może po za MERCEDESAMI oczywiście;) no i jak dla mnie to powrót F1 do europy czyli po 4 GP powie nam chyba coś więcej;)
mnie martwi czy F1 będzie w Polskiej tv;( bo na dziś chyba jeszcze nic pewnego nie ma;(
kabans, 05.02.2015 11:47[!]
Cytat adamo342 :
9
ile obejrzales sezonow bo twoje wnioski sugeruja ze zadnego. Wlaczales terlewizor na start jak kubica zawsze jezdzil.
Aeromis, 05.02.2015 18:43[!]
Wyniki najszybszych okrążeń w pierwszych testach są zupełnie bez znaczenia.W zeszłym roku Ferrari te potrafiło być na czele a RBR notorycznie za Caterhamem. Za mało? No to...Mercedes był tylko raz na drugim miejscu. W testach i tak jakieś wnioski można wysunąć z dłuższych przejazdów, reszta to zbieg okoliczności.
kabans, 05.02.2015 19:38[!]
Cytat Aeromis :
.
Można wysunąć ale nie po czasach trzeba tam być na miejscu:)
badyl, 06.02.2015 14:41[!]
Wnioski się wysnuwa, a nie wysuwa ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca