F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torach Paul Ricard i Fiorano
Marek Roczniak, 16 maja 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś rozpoczęły się czterodniowe testy na torze Paul Ricard. Na południu Francji we wtorek zjawiły się zespoły Renault, Ferrari, Toyota, McLaren, BMW Sauber, Toro Rosso i Red Bull, przeprowadzając testy na jednej z bardziej krętych wersji tego toru, 2D-SC, umownie nazywanej "Monako". Najlepszy czas przejazdu jednego okrążeniu uzyskał zwycięzca ostatniego wyścigu, Fernando Alonso, mając jednak tylko nieznaczną przewagę nad najbliższym rywalem. Hiszpan dokonał rano kilku zmian w ustawieniach bolidu R26, po czym skupił się na testach opon Michelin, dokonując wyboru ogumienia na najbliższy wyścig, Grand Prix Monako. Barwy Renault reprezentował dzisiaj także kierowca testowy Heikki Kovalainen, który uplasował się na czwartej pozycji, mając 0.2 sekundy straty do Alonso. Fin zasiadł dzisiaj za kierownicą nowego egzemplarza bolidu R26 i pracował nad programem rozwojowym opon. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 300 okrążeń.

Drugi czas uzyskał kierowca Ferrari, Felipe Massa, tracąc do Alonso zaledwie 0.021 sekundy. Brazylijczyk rozpoczął program rozwojowy opon Bridgestone, łącznie przejeżdżając blisko 130 okrążeń. Ponadto włoska stajnia przeprowadzała dzisiaj także testy na swoim prywatnym torze Fiorano, gdzie kierowca testowy Luca Badoer pracował nad ustawieniami i sprawdzał nowe komponenty do bolidu 248 F1. Brazylijczyk przejechał w sumie 88 okrążeń, z czego 12 na krótkiej wersji, uzyskując najlepszy czas 0:58.538. Jutro Badoera zastąpi Michael Schumacher.

Odpowiednio na 3 i 10 pozycji uplasowali się kierowcy Toyoty, Jarno Trulli (+0.06s) i Ralf Schumacher (+1.3s). Trulli poprowadził wersję B bolidu TF106, która ma oficjalnie zadebiutować podczas wyścigu w Monako i uzyskał bardzo dobry czas, natomiast młodszy z braci Schumacherów zasiadł jeszcze za kierownicą standardowej wersji tegorocznego auta i uzyskał dosyć słaby czas jak na tak krótki tor.

Kolejno na piątej i szóstej pozycji dzisiejsze testy ukończyli kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Alonso. Raikkonen przejechał tylko 68 okrążeń, bowiem zespół dosyć długo pracował w garażu nad zawieszeniem jego bolidu, natomiast Montoya zdołał przekroczyć 100 okrążeń. Program testów stajni z Woking, która na torze Paul Ricard pozostanie aż do piątku, obejmuje pracę nad układem chłodzenia, pakietem karoserii na Grand Prix Monako, silnikiem V8 Mercedesa, a także sprawdzanie rozwiązań aerodynamicznych na wyścig w Kanadzie i testy opon Michelin.

Tuż za kierowcami McLarena uplasowali się reprezentanci zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld i kierowca testowy Robert Kubica. Obaj kierowcy jako ostatni zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do Alonso, łącznie przejeżdżając ponad 220 okrążeń. Poranny program testów obejmował pracę nad aerodynamiką bolidu F1.06 w ramach przygotowań do Grand Prix Monako, a po południu obaj kierowcy skupili się na testach opon Michelin. Jutro bolid Roberta przejmie Jacques Villeneuve, który na torze Paul Ricard pozostanie do czwartku, kiedy to zespoły będą już korzystały z dłuższej (5,406 km) wersji tego obiektu.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na południu Francji byli reprezentanci obydwu zespołów posiadanych przez firmę Red Bull, z których najszybszy okazał się Scott Speed (Toro Rosso, P9), mając niewiele ponad sekundę straty do Alonso. Tymczasem Christian Klien i kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, uplasowali się na ostatnich miejscach, łącznie przejeżdżając mniej okrążeń niż Speed.

Pogoda na torze Paul Ricard
Temperatura powietrza: 20-28°C
Temperatura toru: 21-37°C
Częściowe zachmurzenie rano, słonecznie po południu

Pogoda na torze Fiorano
Temperatura powietrza: 20-30°C
Temperatura toru: 28-47°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Paul Ricard (wersja 2D-SC - 3,593 km)
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:05,686   143 
2.Felipe Massa Ferrari 248 F1 V8 1:05,707 +0,021 128 
3.Jarno Trulli Toyota TF106B V8 1:05,752 +0,066 117 
4.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:05,889 +0,203 174 
5.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:05,996 +0,310 68 
6.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:06,177 +0,491 102 
7.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:06,466 +0,780 100 
8.Robert Kubica BMW Sauber F1.06 V8 1:06,586 +0,900 124 
9.Scott Speed STR Cosworth STR01 V10 1:06,725 +1,039 151 
10.Ralf Schumacher Toyota TF106 V8 1:07,009 +1,323 104 
11.Christian Klien RBR Ferrari RB2 V8 1:07,016 +1,330 65 
12.Robert Doornbos RBR Ferrari RB2 V8 1:07,760 +2,074 83 
Czasy uzyskane we wtorek na torze Fiorano (pełna wersja - 2,976 km, krótka wersja - 1,413 km)
1.Luca Badoer Ferrari 248 F1 V8 0:58,538   88 
Źródło: pitpass.com, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szakall, 16.05.2006 19:23[!]
ech krew mnie zalewa jak widze Alonso tak wysoko w tabeli :/
Metalpablo, 16.05.2006 19:27[!]
To są testy i nie ma sensu poważnie brać tych wyników,chyba każdy wie czemu.Ale miło widzeć Jarno na 3 pozycji i z tak małą stratą.Robert zdobywa kolejne doświadczenia:)
Leon, 16.05.2006 20:00[!]
Hej Szakall , musisz polubić małolata , to chyba jedyny (może jeszcze Raikonen) kierowca który godnie
zastąpi Schumachera , jest naprawdę utalentowany , pięknie "czysto " jezdzi i jak na tak młody wiek
jest zadziwiająco rozsądny .Schumi jest mistrzem ,którego za naszego życia już nikt nie pobije ale musi kiedys
skonczyc tą zabawę i zająć się np. rodzinką , dzieci rosną ....
McLuke, 16.05.2006 20:31[!]
Szakall--> mnie krew zalewa jak widze Kimasa i Mentosa tak nisko w tabeli... co z nimi jest no??
Pussik, 16.05.2006 21:52[!]
"Nowy egzemplarz bolidu R26" brzmi groźnie.

Może Toyotka włączy się do walki z Hondą i BMW Sauber? :)

Kovalainen - 174 okr. przecież to można ducha wyzionąć. :|

Kiedy Ferrari zrobiło 216 okr, to ich bezpośredni rywal: 317.
SPIRIT, 16.05.2006 22:28[!]
Robercik pieknie no i Toyota .
RENO, 16.05.2006 23:24[!]
A czemu Robercik tylko dzisiaj a jutro juz J.V go zastepuje?? Pozatym jak Kovalainen zrobiłtkai dystans na jednym silniku to nieźle prawie 3GP lub 2GP+quale+treningi, pozatym zabrali im dni do testowania to kręcą kółek ile wlezie...
slaweksz, 17.05.2006 08:56[!]
Szakal a pomysl sobie chlopie teraz co ja musze przezywac kiedy widze Ferrari tak wysoko. Poprostu mam ochote sobie wlosy z glowy powyrywac na zywca heheheh . POZDRO
Leon, 17.05.2006 10:36[!]
Nie dziwię Ći się Slaweksz , po tylu głupotach pisanych pzez Ciebie na temat Ferrari to bym na Twoim miejscu zainteresoewał się innym sportem i innym forum .
dzumen, 17.05.2006 15:15[!]
Szakall -> a moze jakas terapia na wygodnej kanapie u pana doktora co? zebys facet wiedzail jak mnie krew zalewa kiedy widze te niemiecka gebe w czerwonym ubranku na podium ;/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca