F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Rosberg z najlepszym czasem pierwszego dnia drugiej tury testów
Nataniel Piórkowski, 1 marca 2016<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Korzystający z miękkiej mieszanki ogumienia Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego dnia drugiej tury przedsezonowych testów w Barcelonie.

Niemiec uzyskał rekordowy rezultat podczas porannej części zajęć, wykonując jeden krótki przejazd. Mercedes zapowiedział już, że w tym tygodniu nie będzie sprawdzał pracy dwóch najbardziej miękkich rodzajów opon, skupiając się na pracy nad pośrednim ogumieniem.

Nieco gorszy rezultat od Rosberga odnotował Valtteri Bottas, w którego Williamsie znalazły się opony wykonane z ultramiękkiej mieszanki. Solidnym czasem na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki popisał się Fernando Alonso. Hiszpanowi udało pokonać się dzisiaj aż 93 okrążenia, ale w samej końcówce porannej sesji doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi.

Za Hiszpanem znalazł się kolejny kierowca, który na kilka minut doprowadził we wtorek do przerwania zajęć – Kimi Raikkonen został zmuszony do godzinnej przerwy z uwagi na usterkę skrzyni biegów. W wyniku problemów z hamulcami sporo czasu na torze stracił także piąty w tabeli Daniił Kwiat.

Drugą połowę czołowej dziesiątki otwiera nazwisko Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk, który po południu przejął stery konstrukcji W07 od Rosberga skoncentrował się na wykonywaniu dłuższych przejazdów na pośredniej mieszance ogumienia. Za urzędującym czempionem F1 uplasowali się najbardziej pracowity kierowca dnia – Max Verstappen oraz Nico Hulkenberg w Force India VJM09.

Druga tura testów nie rozpoczęła się po myśli Haasa – Esteban Gutierrez przejechał zaledwie 23 kółka, po czym inżynierowie amerykańskiego zespołu odkryli skomplikowany problem z układem paliwowym. Pomimo zapowiedzi powrotu na tor po przerwie na lunch mechanikom zabrakło czasu na usunięcie usterki, a Meksykanin finiszował dzień na jedenastej lokacie z czasem 1:26,661. Felipe Nasr wykręcił dziewiąty czas dnia za kierownicą debiutującego na torze Saubera C35, który pokonał 103 okrążenia.

Pokaźną liczbę okrążeń zgromadził na swoim koncie także Kevin Magnussen. W ostatnich piętnastu minutach Duńczyk zatrzymał jednak swój bolid w trzecim zakręcie powodując wywieszenie czerwonych flag. Rio Haryanto przejechał przez cały dzień tylko 45 kółek, tracąc przed południem sporo cennego czasu na torze z powodu trudnego do usunięcia wycieku oleju.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 1/4 - 01.03.2016, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Nico RosbergMercedes W071:23,022--82381,710
2. Valtteri BottasWilliams Mercedes FW381:23,2290,2070,207123572,565
3. Fernando AlonsoMcLaren Honda MP4-311:24,7351,7131,50693432,915
4. Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:24,8361,8140,10172335,160
5. Daniił KwiatRed Bull TAG-Heuer RB121:25,0492,0270,21369321,195
6. Lewis HamiltonMercedes W071:25,0512,0290,00290418,950
7. Max VerstappenToro Rosso Ferrari STR111:25,1762,1540,125144670,320
8. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM091:25,3362,3140,160121563,255
9. Felipe NasrSauber Ferrari C351:25,4932,4710,157103479,465
10. Kevin MagnussenRenault RS161:25,7602,7380,267119553,945
11. Esteban GutierrezHaas Ferrari VF-161:26,6613,6390,90123107,065
12. Rio HaryantoManor Mercedes MRT051:27,6254,6030,96445209,475
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mich909090, 01.03.2016 19:10[!]
Merc jest w swoim świecie po raz kolejny. Na tegorocznych testach nie było jeszcze dnia w którym przyjechaliby mniej niż 150 okrążeń! Coś niesamowitego.
Venio, 01.03.2016 23:03[!]
@mich909090, ale to nic.

Cytat mikonegatio :
[Ocena faktycznej szybkości Mercedesa]. Fakty są takie, że na ani jednej sesji testowej nie zabłysnęli jakimiś niesamowitymi czasami. Ferka wydaje się mocniejsza a kto wie czy Red Bull czy FI im też na ogonie już nie siedzi. Gdyby tu chodziło o niezawodność to Mercedes pewnie by wygrywał w cuglach [tłukąc bez sensu te kółka na testach], ale na całe szczęście to jeszcze nie jest WEC i liczy się tylko kilkadziesiąt kółek w czasie weekendu.
MairJ23, 01.03.2016 23:17[!]
@Venio mysle ze mozna o Mercedesie powiedziec ze maja szanse na dominacje znow bo sa bardzo niezawodni i jak pokaza poprzedni rok sa "dosc"szybcy :) wiec moze sie okazac ze w tym roku takze szybcy pozostana.
Reasumujac - moze byc rok dominacji Mercedesa ale nie musi :)
Kamikadze2000, 01.03.2016 23:41[!]
Miejmy nadzieje, że tak dominować nie będą. :))
marios76, 02.03.2016 07:43[!]
@Venio Pod wypowiedzią Massy w tym temacie napisałem ww użytkownikowi propozycje zakładu, że jak Mercedes wygra w Australii, to honorowo opuszcza forum...
mikonegatio: ile trzeba zrobić FL , aby wygrać Mistrzostwa? ;) Odpowiedz proszę, bo piszę z zapytaniem adekwatnym do twojego toku myślenia?
step07, 02.03.2016 08:15[!]
To co wypisuje tutaj @mikonegatio należy traktować jako dobrą porcję humoru na początek dnia. Ja rozumiem, że ktoś dopiero zaczyna się interesować F1, każdy z nas kiedyś miał swój pierwszy sezon tyle, że w takiej sytuacji przynajmniej ja nie udawałbym wielkiego znawcy i nie wypisywał takich herezji aby się nie błaźnić. Nie mówię, że nie można oczywiście pisać komentarzy ale do tego trzeba posiadać minimum wiedzy. A wyżej wymieniony uparcie broni swoich bądź co bądź żałosnych i śmiesznych teorii.
@Kamikadze2000 oby nie było dominacji a Czerwoni zrównali się osiągami z Mercedesem. Fajna by była taka walka ala sezon 2007 tylko tym razem na linii Mercedes - Ferrari :)
marek84, 02.03.2016 11:24[!]
Nie ma raczej szans, żeby ktoś zrównał się z Mercedesem. Przecież oni mają teraz zdecydowanie największe przebiegi (niezawodność, ilość danych), a do tego np. dzisiaj nie jeździli na miękkich czy tam ultramiękkich. Oni są o krok przed Ferrari i dwa kroki przed pozostałymi, być może w specyficznych warunkach na niektórych torach może ich Ferrari podgryzać ale to będzie wszystko. Największym zagrożeniem dla Merca będzie... sam Merc i wewnętrzne gierki pomiędzy kierowcami/członkami zespołu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca