F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Monza
Marek Roczniak, 13 czerwca 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dzisiaj rozpoczęły się trzydniowe testy na włoskim torze Monza. We wtorek najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Giancarlo Fisichella, który wraz z kierowcą testowym zespołu Renault, Heikki Kovalainenem (P3, +0.09s), rozpoczął przygotowania francuskiej stajni do dwóch wyścigów w Ameryce Północnej. Włoch skupił się na przygotowaniu ustawień nowego pakietu R26 na Grand Prix Kanady, natomiast Kovalainen, dla którego były to pierwsze testy za kierownicą bolidu F1 na torze Monza, zaliczył program rozwojowy opon Michelin w ramach przygotowań do Grand Prix Stanów Zjednoczonych. W zeszłym roku francuski producent opon był głównym winowajcą zaledwie sześciosamochodowego wyścigu na torze Indianapolis i pozostaje mieć nadzieję, że tym razem dołoży podwójnych starań, aby sytuacja taka nie powtórzyła się w 2006 roku.

Reprezentantów Renault rozdzielił Nick Heidfeld, tracąc zaledwie 0.001 sekundy do Fisichelli. Oprócz Niemca zespół BMW Sauber reprezentował dzisiaj także kierowca testowy Robert Kubica, który uplasował się na piątej pozycji, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Fisichelli (+0.6s). Stajnia z Hinwil skupiła się we wtorek na przygotowaniach do Grand Prix Kanady. Obaj kierowcy pracowali nad doborem aerodynamicznych i mechanicznych ustawień bolidu F1.06, a także przeprowadzali testy hamulców i opon Michelin. Robert skupił się na balansie auta i zaliczył trzy dłuższe przejazdy w ramach testów opon, natomiast Nick porównywał między innymi różne wersje przedniego i tylnego skrzydła. Jutro Kubicę zastąpi drugi główny kierowca BMW, Jacques Villeneuve, natomiast Polak powróci za kierownicę F1.06 w czwartek.

Czwarty czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, a jego strata do Fisichelli wyniosła mniej niż 0.2 sekundy. Niemiec skoncentrował się głównie na testowaniu zarówno konstrukcji, jak i mieszanek opon Bridgestone. Tymczasem towarzyszący mu kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz (P10, +3.3s), dzień rozpoczął od pracy nad skrzynią biegów, a później uczestniczył w programie rozwojowym zawieszenia. W sumie Austriak przejechał zaledwie 32 okrążenia, jednak zespół nie podał co było tego przyczyną. Opony Bridgestone sprawdzali dzisiaj na Monzy także kierowcy testowi Toyoty, Ricardo Zonta (P6, +1.0s) i Olivier Panis (P8, +1.7s).

Odpowiednio na siódmej i dziewiątej pozycji uplasowali się kierowcy testowi Hondy, James Rossiter (+1.1s) i Anthony Davidson (+1.8s). Ze względu na awarię silnika Davidson podczas porannej sesji przejechał zaledwie 19 okrążeń, przygotowując się do zaplanowanych na dzisiaj testów hamulców. Tymczasem Rossiter ranek poświęcił na naukę toru Monza i przejechał 40 okrążeń. Po południu obaj kierowcy skupili się z kolei na testach opon Michelin przeznaczonych na Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Pomimo awarii silnika łączny dorobek japońskiej stajni wyniósł dzisiaj ponad 240 okrążeń. Jutro Rossitera zastąpi Jenson Button, natomiast w czwartek do Brytyjczyka dołączy drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello, zastępując z kolei Davidsona.

W środę testy na torze Monza przeprowadzały będą także zespoły Red Bull i Toro Rosso, natomiast na francuskim torze Paul Ricard powinny pojawić się zespoły Ferrari i McLaren.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Monza (5,793 km)
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:23,647   98 
2.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:23,648 +0,001 107 
3.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:23,739 +0,092 110 
4.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8 1:23,816 +0,169 70 
5.Robert Kubica BMW Sauber F1.06 V8 1:24,330 +0,683 81 
6.Ricardo Zonta Toyota TF106 V8 1:24,656 +1,009 64 
7.Anthony Davidson Honda RA106 V8 1:24,842 +1,195 128 
8.Olivier Panis Toyota TF106 V8 1:25,424 +1,777 83 
9.James Rossiter Honda RA106 V8 1:25,530 +1,883 117 
10.Alex Wurz Williams Cosworth FW28 V8 1:27,017 +3,370 32 
Źródło: pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 13.06.2006 19:23[!]
Williams tak na oko to chyba cały czas ma problemy z niezawodnością.
MarekW, 13.06.2006 19:50[!]
Na F1Live.com mają trochę inne czasy, mierzone przez Williamsa (skąd oni wytrzasnęli takie wyniki?). A na F1Racing.net mają takie, jak tu są prezentowane. Skąd tak duże różnice w wynikach?

EDIT: Z kolei na stronie BMW Sauber piszą, że Nick był najszybszy, a Robert miał 1:24.330.

Nie rozumiem tak dużych różnic w liczeniu czasów...
Maraz, 13.06.2006 20:39[!]
No niestety serwis F1Racing.net podał błędne wyniki, to samo było na Autosport.com. Wszędzie już są poprawione czasy, tylko Holendrzy upierają się przy tych złych.
marcin760, 13.06.2006 20:54[!]
Skąd mają te tabelki ??? Rozumiem złe czasy ale inny układ miejsc ?
Maraz, 13.06.2006 21:06[!]
Być może ktoś się po prostu pomylił, bo reszta czasów zgadza się prawie w 100%.
Ferrari_Fan, 13.06.2006 21:41[!]
przeciez jeszcze z 3 godziny temu robert byl pierwszy co sie stalo??:):):)
Witek, 13.06.2006 21:43[!]
TO SĄ POPRAWNE WYNIKI CHYBA?!?:
1     R. Kubica          BMW     Michelin     01:22.878     79
2     G. Fisichella         Renault     Michelin     01:23.641     97
3     N. Heidfeld         BMW     Michelin     01:23.656     105
4     H. Kovalainen         Renault     Michelin     01:23.737     109
5     N. Rosberg         Williams     Bridgestone     01:23.816     69
6     J. Rossiter         Honda     Michelin     01:24.565     114
7     R. Zonta         Toyota     Bridgestone     01:24.669     75
8     A. Davidson         Honda     Michelin     01:24.755     125
9     O. Panis         Toyota     Bridgestone     01:25.424     78
10     A. Wurz         Williams     Bridgestone     01:27.017     32

...A AUTOSPORT PODAJE JESZCZE INACZEJ:

Renault's Giancarlo Fisichella set the fastest time of the first day of testing at the Monza circuit today.
MarekW, 13.06.2006 22:14[!]
Właśnie Witek chodzi o to, że chyba to nie są poprawne wyniki. Nikt inny oprócz F1Racing.net nie podaje takich wyników.
McLuke, 13.06.2006 23:21[!]
Ludzie ale o co tutaj chodzi?? przecież oficjalnym wynikiem było że Robert miał dziś najlepszy czas!! coś tu jest nie tak... :-(
Maraz, 14.06.2006 10:05[!]
Zacznijmy od tego, że nie ma czegoś takiego jak oficjalne wyniki testów - zespoły czasy mierzą często na własną rękę i potem wynikają z tego powodu różnice. Poza tym w tym przypadko mogła to być zwykła pomyłka - zdarzają się ona nawet na oficjalnej stronie F1 (wczoraj widziałem dwie) :)
oligator, 14.06.2006 15:29[!]
bo czasy testow nie maja znaczenia. liczy sie to czy zostal osiagniety cel, np rozwoj opon, hamulcow, integracja nowych elementow aerodynamiki, shake down nowego chassi (jak dzis Panis na nowym egzemplarzu chassi 106b)

stad nie ma oficjalnych czasow. licza sie dane telemetryczne i inne, oraz ustawienia ktore sie udalo znalezc
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca